Duo-zone audio set up met evt. smart speaker voor aansturing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModelMagician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-07 16:36
Hoi mede tweakers, ik ben recent verhuisd en heb het idee om in mijn huis een nieuwe audio set-up te plaatsen. Op audio gebied ben ik een beginner dus ik hoop dat jullie een beetje geduld met mij hebben O-). Nu had ik al een ikea speaker van Sonos in mijn vorige woonkamer maar kwam er achter dat deze niet wordt ondersteund door het nieuwe wifi netwerk en ik las ook over wat updates vanuit Sonos. Dat is nu goed oplosbaar, maar ik realiseerde dat er veel afhankelijkheden zijn waardoor dergelijke audio set-ups kwetsbaar zijn voor toekomstige techniek veranderingen/vooruitgang. Dus ik wil mijn set-up wat verduurzamen, omdat ik het vanuit milieu en portemonnee oogpunt het echt onnodig vindt om telkens om de 4-5 jaar nieuwe speakers aan te schaffen.

Ik zoek een?
Ik zoek een speaker set-up voor 2 zones (zone 1: woonkamer en keuken, zone 2: 1e verdieping kantoren en slaapkamer),

Wat is je budget?
Ik heb geen goed beeld van wat dit kost omdat ik niet weet wat er allemaal voor opties zijn. 500 euro zou mooi zijn, maar als het meer dan 1000 euro kost haak ik denk ik wel af. Ik ben met midrange speakers al snel tevreden. Ik vindt bijvoorbeeld een Sonos speakertje vaak al prima klinken, enige waar ik niet van hou is als de speaker veel bass heeft en dit niet aanpasbaar is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
een manier om muziek vanuit mijn telefoon/laptop te streamen naar 1 of beide zones tegelijk en bij voorkeur ook een audio ingang op een centraal punt en/of op speakers zelf. Cd's, lp's hoef ik niet af te spelen. Ook wil ik weten of het mogelijk is om in deze set-up een smartspeaker/voice assistant te plaatsen die dan dit systeem zou kunnen aansturen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wel wat topics gezien waar men al bedrade speakers had staan en opzoek was naar een goede receiver, die zochten vaak wel iets voor meer zones en leken ook meer eisen te hebben. Ik heb even gebeld met een lokale Hifi-klubben winkel maar er was niemand aanwezig die mij goed kon helpen (al vermoed ik dat ze druk waren). Ik zie tussen de bomen het bos niet en heb het gevoel dat ik heel ongericht zoek.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is een goede oplossing voor mijn wensen?
Kunnen jullie een suggestie set-up doen of mij wat meer richting geven in hoe/wat ik zoek?