Af en toe, gemiddeld 1x per 2 weken, heb ik het probleem dat wanneer ik m'n thuiskantoor 'aan' zet, dat de stop er uit vliegt. M'n vermoeden is dat dit door overbelasting komt, een te grote piekbelasting tijdens het aan zetten van alle apparaten.
Uiteraard wil ik dit graag oplossen.
De desktops zijn geen enorme energieslurpers en zit een <400W voeding in.
Tussendoor zitten nog verschillende stekkerdozen & verlengsnoeren.
De CV-ketel & meterkast hardware staat continu aangesloten.
De laserprinter schakel ik met een Hue Smart Plug aan/uit om 07:00 en 23:00.
De hardware van het thuiskantoor (desktops, etc.) schakel ik aan/uit met een Osram Smart+ Plug.
Ook zou het fijn zijn dat wanneer de spanning toch wordt onderbroken, dat de primaire desktop niet uitvalt. Dus wil hiervoor ook een UPS op kantoor plaatsen.
Eerst stekkerdoos met overbelasting beveiliging en dan een UPS, of andersom?
Ik vermoed eerst de stekkerdoos en dan pas de UPS. Wanneer de stekkerdoos uitvalt, dan kan de UPS het tijdelijk overnemen en de UPS zal dan niet een klap krijgen wanneer er overbelasting is. Of juist wel, omdat de hardware alsnog allemaal gelijktijdig wordt 'aan' gezet en ik mogelijk eerst de UPS moet aansluiten en dan pas de stekkerdoos.
Gelinkt aan dit topic is de hardware waar ik aan zit te denken.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een van m'n stekkerdozen versleten is, dus het vervangen daarvan zou een goede eerste (goedkope) stap zijn.
Uiteraard wil ik dit graag oplossen.
De situatieschets
M'n thuiskantoor, op zolder, omvat 2 desktops, 3 monitoren en nog wat randapparatuur. Op zich niet heel spannend. Ook zit op deze groep aangesloten de CV-ketel, een laserprinter, lampen van de badkamer (Hue LED lampen) en de hardware in de meterkast (NAS, modem, switch, UPS).De desktops zijn geen enorme energieslurpers en zit een <400W voeding in.
Tussendoor zitten nog verschillende stekkerdozen & verlengsnoeren.
De CV-ketel & meterkast hardware staat continu aangesloten.
De laserprinter schakel ik met een Hue Smart Plug aan/uit om 07:00 en 23:00.
De hardware van het thuiskantoor (desktops, etc.) schakel ik aan/uit met een Osram Smart+ Plug.
Het probleem
Het komt dus af en toe voor dat de stop er uit vliegt wanneer ik het thuiskantoor aan zet. Heel vervelend. M'n vermoeden is dat dit door overbelasting komt, maar heb niet de vinger er op kunnen leggen waarom het niet iedere dag gebeurd, de situatie is nagenoeg iedere dag gelijk.'Oplossing' waar ik aan zit te denken
Omdat ik in de richting van overbelasting zit te denken aan het vervangen van een of meerdere stekkerdozen met een die overspanningsbeveiliging heeft.Ook zou het fijn zijn dat wanneer de spanning toch wordt onderbroken, dat de primaire desktop niet uitvalt. Dus wil hiervoor ook een UPS op kantoor plaatsen.
Mijn vraag
Wat zou de beste volgorde zijn voor aansluiten?Eerst stekkerdoos met overbelasting beveiliging en dan een UPS, of andersom?
Ik vermoed eerst de stekkerdoos en dan pas de UPS. Wanneer de stekkerdoos uitvalt, dan kan de UPS het tijdelijk overnemen en de UPS zal dan niet een klap krijgen wanneer er overbelasting is. Of juist wel, omdat de hardware alsnog allemaal gelijktijdig wordt 'aan' gezet en ik mogelijk eerst de UPS moet aansluiten en dan pas de stekkerdoos.
Gelinkt aan dit topic is de hardware waar ik aan zit te denken.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een van m'n stekkerdozen versleten is, dus het vervangen daarvan zou een goede eerste (goedkope) stap zijn.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ