Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjo32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
Mijn vraag

ik zou graag een fijne opstelling voor karaoke maken in mijn mancave, zodanig dat ik niet teveel hoef aan te schaffen. Ik kom er echter niet uit hoe ik de boel het beste kan aansluiten zodat ik goed geluid en beeld tegelijk heb, wie kan mij adviseren?
...

In mijn cave zijn aanwezig: een Onkyo versterker met 7.2 opstelling, een samsung tv, een laptop, chromecast, en een beamer..
hoe krijg ik nu bijvoorbeeld en het geluid van een media-afspeler bijv laptop en tegelijkertijd de microfoons en daarnaast ook het beeld op de tv/of beamer?
Ik krijg het in mijn hoofd niet voor elkaar..ook niet met de aanschaf van een mengpaneeltje...
Wie kan mij helpen? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Er vanuit gaande dat je in je huidige opstelling je beamer en TV als video output hebt aangesloten op de versterker en je Chromecast als input zou het gewoon een kwestie moeten zijn van de laptop ook als input aansluiten. Microfoons direct naar laptop, laptop stuurt z'n video en audio naar de TV/beamer en je surround speakers.
Als optie kun je veel TV's mbv HDMI ARC aansluiten, maar dan kun je alles dat op de TV zit aangesloten echt alleen via de TV gebruiken wanneer deze aan staat, en niet ook via de beamer

Als dat niet is hoe je het nu hebt aangesloten, hoe zit het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjo32
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
ik heb mijn beamer wel als output aangesloten op de versterker, de tv gebruik ik los, .(alleen streaming apps). de input wissel ik af tussen laptop/chromecast. Hoe sluit ik twee microfoons aan op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tjo32 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:26:
ik heb mijn beamer wel als output aangesloten op de versterker, de tv gebruik ik los, .(alleen streaming apps). de input wissel ik af tussen laptop/chromecast. Hoe sluit ik twee microfoons aan op de laptop?
Je hebt alleen een klein kastje nodig wat galm toevoegd wat aansluitbaar is op je laptop. Meestal is dat een setje met de microfoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 02-06-2023 08:28 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 18:47

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers! Behalve dat dit in 't verkeerde sub-forum staat (het moet in Audio en hifi), blijkt er ook wat weinig inzet uit TS. Daarom geen schopje die kant op, maar een slotje. Ik nodig je uit om het in Audio en HiFi nog een keer te proberen, maar benoem dan ook vooral wat meer informatie, zoals wat je zelf al gezocht hebt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Dit topic is gesloten.