Kier kitrand in de douchecabine, schadelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZzaDaZz
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
We hebben sinds kort onze eerste woning opgeleverd gekregen. Buiten dat de kleur van de kitrand ons enigzins tegenvalt is mij in de douchecabine een kleine kier aan de bovenkant opgevallen. Als je er een beetje tegenaan duwt blijft hij 5minuten dicht en gaat dan weer open.. Locatie: nis in de douchabine.

Is dit al lekkage gevoelig? En moet er dan opnieuw gekit worden?
Dit zou betekenen dat de hele douche opnieuw zou moeten, want de kitranden overlappen elkaar nogal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqJJFVRbqQfP6aY3sxXMdJWR1jA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taBoAo4LAFGgAeKfNsXb5OH2.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:01
Ik moest even het vergrootglas erbij pakken, maar ik zie het :)

Ik zou me hier sowieso niet druk om maken. Ja, er zal wat water langs kunnen sijpelen, maar zal zeer minimaal zijn. Zeker in het nisje, waar nauwelijks een directe waterstraal op komt. Uiteindelijk zal door de tijd iedere kitrand dergelijke "schade" krijgen.

Gelukkig hecht kit uitstekend op nieuwe kit. Dus mocht je het willen (laten) oplossen: klein stukje wegsnijden en opnieuw kitten is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:57

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik zou het helemaal weghalen. Als de kit toch lelijk is...Het kan prima goed gaan. En het kan ook prima al een probleem zijn van de laatste 3 jaar waardoor de vloer onder de douche aan het wegrotten is. Waarom zou je het risico nemen als de oplossing simpel, makkelijk en goedkoop is?

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zou hem opnieuw (laten) kitten..

404 Signature not found

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-05 19:44
Je hebt een topic hiervoor aangemaakt dus je voelt je je er al niet prettig bij. En je vind de kit al niet mooi, dus ik zou zeggen lekker opnieuw kitten met een kit die je er wel bij vind passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Gezien het aan de bovenkant is, in een nis, acht ik de kans klein dat je hier een lekkage van krijgt.

Maar eens met bovenstaande, als je het lelijk vind, en je slaapt beter 's nachts als je weet dat alles 100% is: kit eraf trekken en opnieuw kitten. Klusje van 4 uurtjes.

En alvast een inkopper: nee dit is geen verborgen gebrek ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09:42
RaZzaDaZz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:33:
We hebben sinds kort onze eerste woning opgeleverd gekregen. Buiten dat de kleur van de kitrand ons enigzins tegenvalt is mij in de douchecabine een kleine kier aan de bovenkant opgevallen. Als je er een beetje tegenaan duwt blijft hij 5minuten dicht en gaat dan weer open.. Locatie: nis in de douchabine.

Is dit al lekkage gevoelig? En moet er dan opnieuw gekit worden?
Dit zou betekenen dat de hele douche opnieuw zou moeten, want de kitranden overlappen elkaar nogal.

[Afbeelding]
Is het een nieuwbouwwoning of is het bestaande bouw.
Als het nieuwbouw is gewoon de aannemer/installateur aanspreken en dat stukje opnieuw laten kitten.
Of als de kleur je niet aan staat het helemaal laten vervangen.
Wij hadden bij de nieuwe badkamer dit bij het bad als hij vol was en je er zelf in ging zitten, daarna opnieuw laten kitten en weg was het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:39

Agent47

I always close my contracts.

Account vandaag ook aangemaakt. Lekker kitten met de kleur naar wens als je dat lelijk vind.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06:45
Ik zou lekker opnieuw (laten) kitten, als het je nu al stoort (zowel hiet kiertje als de kleur) dan erger je je hier bij elke douchebeurt aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Kitnaad eruit en opnieuw. Siliconenvoegen in natte ruimtes zijn onderhoudsvoegen(verzekeringstechnisch) en hier begin je al verkeerd.
Pagina: 1