Ik, Nederlander, woon in Indonesia maar wil terug verhuizen naar NL over een jaar of 2. Mij inkomsten blijven in de vorm van een salaris dat ik mijzelf uitbetaal uit mijn Indonesische bedrijf. Ik blijf dus op afstand door werken. In Indonesia ben ik belasting plichtig en betaal ik inkomsten + winst belasting. Nederland en Indonesia hebben een belasting akkoord naar mijn kennen om te voorkomen dat men dubbel belasting betaald.
Naar mijn kennen, hoef ik dan geen belasting in NL te betalen.
Weet iemand of dit klopt? Klinkt fout omdat het veel lager is hier maar naar mijn kennen zou ik in NL geen belasting meer hoeven te betalen.
Hoe zou het dan zitten met vermogen in NL in de vorm van aandelen. In NL apart declareren en vermogens belasting over betalen of bij de Indo aangifte doen?
Hoop dat iemand er hier verstand van heeft!
Naar mijn kennen, hoef ik dan geen belasting in NL te betalen.
Weet iemand of dit klopt? Klinkt fout omdat het veel lager is hier maar naar mijn kennen zou ik in NL geen belasting meer hoeven te betalen.
Hoe zou het dan zitten met vermogen in NL in de vorm van aandelen. In NL apart declareren en vermogens belasting over betalen of bij de Indo aangifte doen?
Hoop dat iemand er hier verstand van heeft!