64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Misschien werkt de lokale klok niet goed (kapot CMOS of lege batterij) en gaat de klok al snel verkeerd lopen. Ik heb lang geleden zoiets gezien op een laptop met vervangen processor waarbij de klok niet goed liep. De workaround was om de tijd steeds opnieuw te laten corrigeren via een tijdserver online. Check dus of de tijd op het moment van de foutmelding nog goed loopt.
Als het dezelfde site is en een zelf gegenereerd certifcaat op het systeem staat met de verkeerde datum, dan is je certificaat niet met de correcte tijd aangemaakt (te vroeg of te laat).
En anders inderdaad even heel goed de tijd checken in OS/Bios e.d.
[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 02-06-2023 00:15 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
- Iedere website gaf dezelfde error
- Tijdzone en klok staan goed, ook in de BIOS
- Updates gedraaid (22H2 ? )
Het certificaat waar het om gaat is door NordVPN uitgegeven, maar ook met NordVPN uitgeschakeld werkte niets. Dus ik heb het NordVPN certificate opgezocht in de certificate manager en verwijderd (ik nam even naïef aan dat Windows / Edge niet afhankelijk kan zijn van NordVPN als issuer). Toen was de error niet meer DATE_INVALID, maar AUTHORITY _INVALID.
Ik heb nu NordVPN volledig verwijderd, PC opnieuw opgestart en Windows Update weer laten draaien. Die vond nu ineens een Windows configuration update (ik neem aan door het missende certificaat), en nu lijkt alles weer te werken (fingers crossed).
Aangezien ik NordVPN al had geïnstalleerd vóórdat ik de klok gecorrigeerd had, lijkt het erop dat het op die manier fout is gegaan.
Later vandaag NordVPN weer opnieuw installeren en hopen dat alles dan nog steeds werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Veneficus op 02-06-2023 09:17 ]
Is er een manier om dat certificaat geforceerd opnieuw te genereren?_JGC_ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:06:
Ah, je gebruikt de threat protection. Die ontsleutelt al je SSL verkeer en versleutelt het opnieuw met een eigen SSL certificaat die wordt gegenereerd bij het installeren van NordVPN. Als je dan de datum aanpast klopt het gegenereerde certificaat tijdens de setup niet meer.
Het beste is gewoon geen verouderde software installeren die je nodig hebt voor updates. Niet gaan knutselen en proberen te forceren, maar eerst de normale weg terug volgen: op de goede manier een uninstall doen en dan de updates installeren zoals de bedoeling al was.