Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claudia1234
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-12-2023
Hallo mensen

Ik ben wat informatie aan het verzamelen.
Voor Corona was ik UX/UI designer. Heb 3 jaar werkervaring ermee. Door corona heb ik deze carrière op pauze moeten zetten. Waardoor ik nu eindelijk de kans heb om weer eens bezig te gaan met werken in de IT.

Waar ik woon is er weinig werk te vinden voor ux/ui designer werk en heb ik nu 2,5 jaar het werk niet gedaan. Dus wil ik omscholen naar programmeur. Ik heb betaalde trainingen overwogen maar de locaties daarvoor zijn te ver. Nu zoek ik dus een andere manier om toch te kunnen omscholen.

Weet iemand een goede opleiders die alleen als thuis studie te doen is of toch een ander idee die ik over het hooft zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
Je kan zelfstudie doen.

Open Universiteit heeft een computer science bachelor, alleen ben je hier wel minstens 3 jaar zoet mee.

Remote bootcamps lijken me niet zo'n goed idee. Partijen als LOI en NCOI al helemaal niet.

Traineeship wellicht een optie?

Ik vraag me wel af of je baankansen beter worden na een omscholing. Je hebt 2,5 jaar niet als ux/ui designer gewerkt maar je hebt in die tijd ook niet als software ontwikkelaar gewerkt, en daar voor ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claudia1234
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-12-2023
In die anderhalf jaar heb ik gewerkt als call center it support om corona thuis uit te zitten en om bij te komen vancorona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het verstandig om iets meer informatie te delen. Je geeft aan waar ik woon is er weinig werk.

Ik denk dat er genoeg vraag is alleen het eeuwige 18 jaar met 10 jaar werkervaring is met ux designers nog moeilijker dan in veel andere beroepen.

Dat je 3 jaar eruit bent geweest helpt ook niet mee in die branche. Heb je een portfolio opgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
[b]retoohs in "Ux/UI designer omscholen naar developer"retoohs schreef
Ik vraag me wel af of je baankansen beter worden na een omscholing. Je hebt 2,5 jaar niet als ux/ui designer gewerkt maar je hebt in die tijd ook niet als software ontwikkelaar gewerkt, en daar voor ook niet.
Dit was trouwens niet als sneer bedoelt. Als omgeschoolde software ontwikkelaar zonder ervaring zal het ook wel lastig zijn om iets te vinden in een regio met minder werk.