Nas voor fotobackup (alternatief voor iCloud)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Hi tweakersleden,

Ik ben op zoek naar een manier om (automatisch via WiFi) mij telefoonfoto’s te backuppen. Op dit moment een iCloud abbo van €2,99 per maand maar daar wil ik liever van af.

Ik heb enige tijd gebruik gemaakt van een Western Digital my book live Nas. Deze wordt helaas niet meer ondersteund vandaar dat ik naar een alternatief moet/wil kijken.

Idealiter wil ik dus dat mijn telefoon foto’s automatisch gebackupped worden als ik verbonden ben met de WiFi en wil ik een betrouwbare/relatief betaalbare nas van Max €250.-. Ik wil alleen (in hoeverre dat te voorspellen is) wel een variant waarbij ik niet het risico loop als bij de Western Digital, dat hij ineens niet meer ondersteund wordt..

Dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Om je vraag scherper te krijgen: waarom wil je van iCloud af? Welke nadelen ondervind je bij het gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 08:14
Een simpele nas kost alleen al aan stroomverbruik per jaar minstens zoveel als een icloud abonnement per jaar. Tenzij je meer plannen met een nas hebt lijkt het mij niet de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06 14:07
Bedenk ook dat enkel een NAS eigenlijk onvoldoende backup is. Kijk eens naar Amazon photos. Als je prime hebt (€2,99/mnd, best wat dingen voor dat geld) krijg je daar onbeperkt foto-opslag. Via de app volstrekt automatisch. OneDrive werkt ook goed (via Office 365 anno). Maar met beide heb je natuurlijk puur een vervanging voor iClpud, maar minder geïntrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Qua software support zit je bij Synology en Qnap het beste. Een DS213j van 10 jaar oud heeft in april nog een update gehad.

De Synology Photos app krijgt nou niet de meest goede reviews, geen idee of het goed werkt. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Djarune schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:39:
Een simpele nas kost alleen al aan stroomverbruik per jaar minstens zoveel als een icloud abonnement per jaar. Tenzij je meer plannen met een nas hebt lijkt het mij niet de beste oplossing.
Ik denk dat jij mij met dit bericht al overtuigd heb dat de ICloud oplossing zo slecht nog niet is als ik eerlijk ben 👍🏼
Pagina: 1