Cubasis en bladmuziek

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Ik heb Cubasis VST bij mijn sblive plat. 5.1 gekregen en wil hier midi's mee gaan editen. Maar nu stuit ik op 1 probleem: Hoe kan ik een midispoor(en evt. een heel midibestand) in de vorm van bladmuziek (dus die 5 notenbalken met noten) op scherm krijgen en afdrukken???
thnx

MacBook Pro 14" 2021

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
edit
die weet ik wel,
ga naar edit en dan score
edit

• paulmadejong
[mierenneuker modus]
nee hoor het is Cubasis VST!!!!
[/mierenneuker modus]

MacBook Pro 14" 2021

• jadjong
  • Niet online
laat maar

• paulmadejong
krijg allemaal vage tekens in die "score" heb er een pic van maar hoe kan ik die hier plaatsen???

MacBook Pro 14" 2021

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 20:25 schreef paulmadejong het volgende:
krijg allemaal vage tekens in die "score" heb er een pic van maar hoe kan ik die hier plaatsen???
mail maar

jelmerdejong@zonnet.nl

Verwijderd

Cubasis VST!!!!
De naam komt me bekend voor, het is volgens mij de basis versie van Cubase VST 5. :)
de makers van het programma zullen het toch wel weten?
jaja, en vertel eens wat dit dan is :)

http://www.steinberg.de/produkte/ct/pc/cubasisgo/index.phtml?sid=00594277&id=030208

• jadjong
  • Niet online
en dit sloeg ook nergens op

Verwijderd

Cubasis is inderdaad een uitgeklede versie van cubase.

Wat wil je precies? Echt de mididata editten of alleen de noten als score op je scherm zetten en evt. uitprinten.

In het eerste geval:
Ik weet niet precies wat cubase allemaal heeft wat cubasis niet heeft maar in cubase kan ik gewoon een midifile openenen die dan netjes opgedeeld in verschillende tracks op m'n scherm verschijnt. Zoek anders es op import midifile.

Als je alleen op het laatste uit bent dan kan ik je aanraden om het programma finale of sibelius te gebruiken.
Hiermee kan je vrij gemakkelijk midifiles omzetten in leesbare notenschrift die je dan kan uitprinten.

suuk6 ermee.

Daniel

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
pattern of track selecteren en dan ctrl-r indrukken, ik denk dat als je meerdere tracks tegelijk wilt weergeven, dus bijvoorbeeld de linker- en rechterhand van een piano en dat soort dingen, dat je dan toch echt Cubase nodig zal hebben, die heeft veel meer opties qua scores.

• paulmadejong
Klopt allemaal heb dit ook al verschillende keren geprobeerd. maar krijg behalve de noten ook allemaal brievenbussen en telefoontjes te zien. Als iemand mij ff verteld hoe ik een plaatje in de replys kan doen zal ik hem ff posten!!!

MacBook Pro 14" 2021

• paulmadejong
Iemand die weet waar die vage tekentjes vandaan komen???
Need some help here!!!

MacBook Pro 14" 2021

• paulmadejong
Ok dan het is me eindelijk gelukt!!! Hier komt de pic:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/paulmadejong/cubasis.jpg

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

Zow heej lekker vaag. Ik denk dat cubase die noten met een lettertype ofzo afbeelt. Blijkbaar is dat lettertype bij jouw anders.. ik zal ff kijken bij mij (wel gewone cubase maar zal niks uitmaken denk ik)

Verwijderd

Ok, in mijn windows\fonts directorie staat een lettertype genaamd Score font 4.0 (scorefon.ttf)

Waarschijnlijk is die bij jouw een beetje verkloot? (neem aan dat cubasis zelfde font gebruikt)

[edit] weet het al, jij hebt die font niet, want als ik hem verwijder en op cubase zie ik ook allemaal telefoontjes in score :) Ik zal hem ff uploaden

[edit2]
http://people.a2000.nl/hvvuur00/Scorefon.zip

• paulmadejong
Kaos bedankt, maar helaas het helpt niet. BTW wat is het een vies vuil tiefes goor kut programma Ik drukte om het een en ander te proberen op Edit/Mastertrack. Een zooi fatale uitzonderingen zeg dat wil je niet weten!!! Ga nu mooi over op een ander progje kreeg het bij mijn oude SB AWE 64 Gold weet alleen niet meer hoe het heet, Iemand??? Maar dat werkt i.e.g. een stuk beter!!!!

MacBook Pro 14" 2021

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Voyetra MIDI Orchestrator Plus misschien? :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• paulmadejong
Ja dat is hem Thnx!!!

edit:

Nog iemand een sug. waar ik hem kan downen, plzz
Kreeg hem bij mijn oude AWE 64 Gold, maar lost it!!!!

MacBook Pro 14" 2021

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Pas op, dat is een warez-request. Haal je vraag maar gauw weg, want anders wordt dit topic misschien gesloten :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• paulmadejong
Kom op jongens heb dit programma hard nodig voor mijn midi's te bewerken. Heb er jaren meegewerkt maar ben de cd kwijt!!! |:(|:(|:(|:( Iemand een idee???

MacBook Pro 14" 2021

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

koop een awe64 gold en krijg de software erbij
yo moderator .. slot op deze topic! :)
Pagina: 1