Wegens binnenkort aanschaffen van een nieuwe tv, LG OLED G3, wil ik graag mijn huidige Marantz SR5010 receiver vervangen, zodat ik van alle nieuwe functies kan profiteren van de tv. Geen zin om steeds de tv van de muur te halen om HDMI te wisselen.
Ik zoek een?
AV-Receiver
Wat is je budget?
500-800 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Al mijn randapparatuur aan te sluiten om maximaal te benutten:
- Nvidia Shield TV Pro voor afspelen media
- PlayStation 5 om te gamen (dus met functies zoals Variable Framerate, Auto Low Latency Mode etc.)
- Nintendo Switch om te gamen
- Ziggo Mediabox Next Mini aansluiten voor reguliere tv (lijkt me handiger op de Receiver dan op tv, vanwege de tv die strak tegen de muur hangt?)
- Panasonic DP-UB824 speler voor 4k-blu-ray en standaard blu-ray afspelen
- Voorlopig mijn 2.0 Klipsch WF-34 floorspeakers (125W @ 8 Ohms, sensitivity 95.5dB) aansturen. In de toekomst misschien ooit surroundspeakers (bookshelf) waarvan graag rear speakers draadloos. Heb geen mogelijkheid om kabels te trekken door kamer, maar dit pas over een jaar of 2
Wat heb je zelf al gevonden?
Marantz Cinema 70S
Marantz Cinema 60
Denon X2800H
Welke vragen heb je hier nog over?
Het liefst schaf ik de Marantz Cinema 70S aan. Deze is het goedkoopst en heeft een mooi compact design. Andere receivers zouden echt net aan in m'n tv-meubel passen. Ik wil graag weten of jullie verwachten of deze set moeite gaat hebben met mijn speakers, vanwege de lagere power (Power Output (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive, 50 Watt)? Ik zit ongeveer 3,5 meter afstand van de speakers en hoef echt geen 100dB te halen, maar wil natuurlijk ook niet dat de receiver tegen de limiet aanzit bij een wat hoger volume. Of raden jullie dan toch de krachtigere Cinema 60 aan (wel stuk duurder)? En welke voordelen heeft deze t.o.v. de Denon X2800H?
Veel vragen!!! Dus alvast bedankt voor alle advies.
Ik zoek een?
AV-Receiver
Wat is je budget?
500-800 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Al mijn randapparatuur aan te sluiten om maximaal te benutten:
- Nvidia Shield TV Pro voor afspelen media
- PlayStation 5 om te gamen (dus met functies zoals Variable Framerate, Auto Low Latency Mode etc.)
- Nintendo Switch om te gamen
- Ziggo Mediabox Next Mini aansluiten voor reguliere tv (lijkt me handiger op de Receiver dan op tv, vanwege de tv die strak tegen de muur hangt?)
- Panasonic DP-UB824 speler voor 4k-blu-ray en standaard blu-ray afspelen
- Voorlopig mijn 2.0 Klipsch WF-34 floorspeakers (125W @ 8 Ohms, sensitivity 95.5dB) aansturen. In de toekomst misschien ooit surroundspeakers (bookshelf) waarvan graag rear speakers draadloos. Heb geen mogelijkheid om kabels te trekken door kamer, maar dit pas over een jaar of 2
Wat heb je zelf al gevonden?
Marantz Cinema 70S
Marantz Cinema 60
Denon X2800H
Welke vragen heb je hier nog over?
Het liefst schaf ik de Marantz Cinema 70S aan. Deze is het goedkoopst en heeft een mooi compact design. Andere receivers zouden echt net aan in m'n tv-meubel passen. Ik wil graag weten of jullie verwachten of deze set moeite gaat hebben met mijn speakers, vanwege de lagere power (Power Output (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive, 50 Watt)? Ik zit ongeveer 3,5 meter afstand van de speakers en hoef echt geen 100dB te halen, maar wil natuurlijk ook niet dat de receiver tegen de limiet aanzit bij een wat hoger volume. Of raden jullie dan toch de krachtigere Cinema 60 aan (wel stuk duurder)? En welke voordelen heeft deze t.o.v. de Denon X2800H?
Veel vragen!!! Dus alvast bedankt voor alle advies.