Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:20
Mijn vrouw heeft een iPhone 13 pro en sinds een aantal weken heeft zij geen 5g/4g meer in huis en op bepaalde locatie op haar werk of in bepaalde winkels.

Nadat wij de gebruikelijke tips zoals reset, provider settings reset, hebben opgevolgd toch maar besloten de telefoon ter reparatie aan te bieden bij Amac (telefoon zat nog in de garantieperiode). Zowel de technici van Amac als van Apple hebben niets kunnen vinden. Alles binnen de spec volgens Apple.

Probleem is echter nog niet opgelost. Zowel met Tmobile als met KPN doet zich dit probleem voor.

Op zolder gaat het prima maar op het moment dat ik op de begane grond kom, zakt hij terug naar 3G (Tmobile) / Edge(kpn) dan wel helemaal geen bereik meer.

Je zou denken het ligt aan de providers maar met een iPhone SE2 geen enkel probleem in huis.

Wat ik ook frappant vind is het volgende:
Sta ik in de deuropening naar de tuin (met een ping app naar nu.nl open) en houd ik de telefoon met 1 hand in de tuin dan heb ik gewoon een ping van 40-50ms. Houd ik de telefoon aan de andere kant van de deur (effectief 50cm verschil) dan krijg ik geen enkel response op de ping. Heb de wifi en stroom eraf gehaald om uit te sluiten dat iets stoort maar dat bood geen solaas.
Bezoek met ook een 13 en KPN had geen enkel probleem terwijl mijn vrouw ernaast met geen verbinding zat.

Ik woon in een stad met een zendmast op 300m afstand nota bene.

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen? Zou er toch iets zijn met de antenne/modem waardoor hij enkel een heel sterk signaal kan oppikken?

Beste antwoord (via matty___ op 01-09-2023 10:54)

Via support chat aanmelden voor garantie. Dan krijg je een doosje thuis en daarna een swap toestel, je probleem wordt daarvoor niet daadwerkelijk getest.

Gewoon bij de chat medewerker aangeven dat je al een restore gedaan hebt zonder backup, meerdere netwerken getest hebt enz, dan wisselen ze hem gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 02-06-2023 11:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightemup
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 21:29
Niet toevallig net een nieuw hoesje van ome Ali waar iets in zit wat signalen dempt/blocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
lightemup schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:04:
Niet toevallig net een nieuw hoesje van ome Ali waar iets in zit wat signalen dempt/blocked?
Nee laatste tests zonder hoesje gedaan en het werkte daarvoor ook met hoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 07:24
300 meter van een zendmast kan juist negatief zijn als die signalen over je heen vliegen.

Tmobile en KPN hebben allebei aparte netwerken en masten volgens mij, dus daarmee zou je de provider denk ik kunnen uitsluiten. Hoewel deze twee misschien net op een andere frequentie uitzenden.

Het zou kunnen dat KPN onlangs iets heeft veranderd aan een mast. Je kunt eens kijken of de mast die jij op 300 meter hebt uberhaupt wel van KPN is.
https://antennekaart.nl/
Maar dat verklaart ook weer niet dat ze op werk en in winkels geen bereik heeft.

Je hebt potentiele stoorzenders binnenshuis al uitgeschakeld. Je zou met een RTL-SDR kaart en een richtantenne je omgeving eens kunnen analyseren en dan vooral de frequenties waar je telefoon gebruik van maakt. Misschien dat je buurman wel een kapotte zonnepaneelomvormer heeft ofzo.

En wat zegt je provider er van? Bij support even pushen op een afspraak met een echte techneut en niet zo'n scriptvoorleeskiddo.

[ Voor 7% gewijzigd door HenkEisDS op 01-06-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
HenkEisDS schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:15:
300 meter van een zendmast kan juist negatief zijn als die signalen over je heen vliegen.

Tmobile en KPN hebben allebei aparte netwerken en masten volgens mij, dus daarmee zou je de provider denk ik kunnen uitsluiten. Hoewel deze twee misschien net op een andere frequentie uitzenden.

Het zou kunnen dat KPN onlangs iets heeft veranderd aan een mast. Je kunt eens kijken of de mast die jij op 300 meter hebt uberhaupt wel van KPN is.
https://antennekaart.nl/
Maar dat verklaart ook weer niet dat ze op werk en in winkels geen bereik heeft.

Je hebt potentiele stoorzenders binnenshuis al uitgeschakeld. Je zou met een RTL-SDR kaart en een richtantenne je omgeving eens kunnen analyseren en dan vooral de frequenties waar je telefoon gebruik van maakt. Misschien dat je buurman wel een kapotte zonnepaneelomvormer heeft ofzo.

En wat zegt je provider er van? Bij support even pushen op een afspraak met een echte techneut en niet zo'n scriptvoorleeskiddo.
Wij zijn terug geweest naar de KPN winkel maarja daar deed hij het natuurlijk. Die wilde hem best laten opsturen maar gaf toch de tip dat via Apple te doen omdat dat toch sneller zou zijn (wat ook zo was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ik zou ook 100% uitsluiten dat je vrouw echt daadwerkelijk op meerdere locaties geen bereik heeft en dat dit hiervoor wel zo was.

En heb je al eens geprobeerd de telefoon te forceren 4G en 5G te gebruiken. Zit onder mobile data options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
HenkEisDS schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:43:
Ik zou ook 100% uitsluiten dat je vrouw echt daadwerkelijk op meerdere locaties geen bereik heeft en dat dit hiervoor wel zo was.

En heb je al eens geprobeerd de telefoon te forceren 4G en 5G te gebruiken. Zit onder mobile data options.
Ja zeker. 4g doet het over het algemeen net iets beter maar beneden blijft het resultaat hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

je praat over WiFi én 4 en 5G ?

Ik zou 5G uitzetten en 4G gebruiken, scheelt je ook batterijverbruik. Denk dat het ligt aan de afstand van de T-Mobile mast voor mobiel gebruik, maar dat staat buiten WiFi
matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:58:
Mijn vrouw heeft een iPhone 13 pro en sinds een aantal weken heeft zij geen 5g/4g meer in huis en op bepaalde locatie op haar werk of in bepaalde winkels.

Nadat wij de gebruikelijke tips zoals reset, provider settings reset, hebben opgevolgd toch maar besloten de telefoon ter reparatie aan te bieden bij Amac (telefoon zat nog in de garantieperiode). Zowel de technici van Amac als van Apple hebben niets kunnen vinden. Alles binnen de spec volgens Apple.

Probleem is echter nog niet opgelost. Zowel met Tmobile als met KPN doet zich dit probleem voor.

Op zolder gaat het prima maar op het moment dat ik op de begane grond kom, zakt hij terug naar 3G (Tmobile) / Edge(kpn) dan wel helemaal geen bereik meer.

Je zou denken het ligt aan de providers maar met een iPhone SE2 geen enkel probleem in huis.

Wat ik ook frappant vind is het volgende:
Sta ik in de deuropening naar de tuin (met een ping app naar nu.nl open) en houd ik de telefoon met 1 hand in de tuin dan heb ik gewoon een ping van 40-50ms. Houd ik de telefoon aan de andere kant van de deur (effectief 50cm verschil) dan krijg ik geen enkel response op de ping. Heb de wifi en stroom eraf gehaald om uit te sluiten dat iets stoort maar dat bood geen solaas.
Bezoek met ook een 13 en KPN had geen enkel probleem terwijl mijn vrouw ernaast met geen verbinding zat.

Ik woon in een stad met een zendmast op 300m afstand nota bene.

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen? Zou er toch iets zijn met de antenne/modem waardoor hij enkel een heel sterk signaal kan oppikken?
@matty___ foutje

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:42
Onder Instellingen / Mobiel Netwerk / Simkaarten kun je per simkaart “Bellen via Wifi” aanzetten. Is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:04
Wifi bellen hoort gewoon niet nodig te zijn als andere telefoons op hetzelfde netwerk gewoon bereik hebben. Ik neem aan dat de iPhone al een keer volledig opnieuw is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Hij is naar de Apple store geweest. Die wissen hem helemaal maar dat had ik zelf ook al 2 keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Sepio schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:08:
Onder Instellingen / Mobiel Netwerk / Simkaarten kun je per simkaart “Bellen via Wifi” aanzetten. Is dat geen optie?
Wat heeft 'bellen via wifi' te maken met het ontbreken van een 4g/5g data verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Hackus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:07:
je praat over WiFi én 4 en 5G ?

Ik zou 5G uitzetten en geen 4G gebruiken, scheelt je ook batterijverbruik. Denk dat het ligt aan de afstand van de T-Mobile mast voor mobiel gebruik, maar dat staat buiten WiFi

[...]
Dus je oplossing is geen 5g/4g gebruiken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:42
Niet veel, maar aangezien je thuis slecht bereik hebt en dus niet goed bereikbaar bent heb je hiermee wel bereik en kun je fatsoenlijk bellen. Op kantoor heb ik ook slecht 4G/5G bereik (door de metalen beplating van het pand) en dit was de oplossing.

Je lost dus niet de oorzaak maar het gevolg op.

Ik zou als je de oorzaak zoekt eens je huis van het stroom afhalen en zien of het dan beter is. Als dat zo is zou je groep voor groep weer kunnen inschakelen en zo op zoek gaan naar het apparaat dat het veroorzaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sepio op 01-06-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:19:
Hij is naar de Apple store geweest. Die wissen hem helemaal maar dat had ik zelf ook al 2 keer gedaan.
Heb je het andere mensen ook binnen in huis? Lijkt er echt op alsof er een antenne niet mee wilt werken. Je zou een speedtest kunnen doen en deze daarna op een andere telefoon doen en kijken of er aanzienlijk snelheid verschil tussen de twee telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Roy Tollenaar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:25:
[...]

Heb je het andere mensen ook binnen in huis? Lijkt er echt op alsof er een antenne niet mee wilt werken. Je zou een speedtest kunnen doen en deze daarna op een andere telefoon doen en kijken of er aanzienlijk snelheid verschil tussen de twee telefoons.
Staat in de openings post. Andere 2 SE2 hebben nergens last van.

Op zolder begin de 13 pro ook met goede snelheid maar ga je paar meter naar beneden dan is het gelijk afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:27:
[...]

Staat in de openings post. Andere 2 SE2 hebben nergens last van.

Op zolder begin de 13 pro ook met goede snelheid maar ga je paar meter naar beneden dan is het gelijk afgelopen.
Zou je eens in de telefoon *3001#12345#* willen intypen en dan op bellen klikken, dit opent het cel service menu. Als je op Cell By Band klikt zie je alle banden die de telefoon opvangt van de provider, als je dit vergelijkt met de SE zouden de zelfde banden hier moeten staan. Mocht dit niet zo zijn is toch echt een antenne of het modem zelf defect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matty___
Roy Tollenaar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:40:
[...]

Zou je eens in de telefoon *3001#12345#* willen intypen en dan op bellen klikken, dit opent het cel service menu. Als je op Cell By Band klikt zie je alle banden die de telefoon opvangt van de provider, als je dit vergelijkt met de SE zouden de zelfde banden hier moeten staan. Mocht dit niet zo zijn is toch echt een antenne of het modem zelf defect.
Dat had ik ook al gedaan. Alleen is het menu op de SE anders dan op de 13.
Hoe dan ook lijkt de 13 alle banden te ondersteunen die ik ook op de zendmast zie staan zoals bijv band 3, 8 en 13.

Als ik dan naar de waardes kijk zie ik bv dit:
rsrp: -113dBm
rsrq: -14dB
sinr0: -200dB en soms 37
sinr1: -200dB en soms 74

Wat ik zo heb kunnen achterhalen zijn dat echt hele slechte waardes voor de verbinding. Alleen deze kan ik niet terug vinden op de SE en daarmee vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:45:
[...]

Dat had ik ook al gedaan. Alleen is het menu op de SE anders dan op de 13.
Hoe dan ook lijkt de 13 alle banden te ondersteunen die ik ook op de zendmast zie staan zoals bijv band 3, 8 en 13.

Als ik dan naar de waardes kijk zie ik bv dit:
rsrp: -113dBm
sinr0: -200dB en soms 37
sinr1: -200dB en soms 74

Wat ik zo heb kunnen achterhalen zijn dat echt hele slechte waardes voor de verbinding. Alleen deze kan ik niet terug vinden op de SE en daarmee vergelijken.
Dit zijn inderdaad lage waarde, na even googelen op dit tabelletje gekomen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oN9OMFG87QimUoQm7egSc9AWJo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JvzWS5yJnRr7zFzi3rsR9ng8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Roy Tollenaar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:48:
[...]

Dit zijn inderdaad lage waarde, na even googelen op dit tabelletje gekomen. [Afbeelding]
Net even buiten in de tuin wordt het net -99 dBm. Ook niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
wat beteft de SE:

code:
1
2
3
4
5
6
7
This ASU number can be converted to the received dbm value. The ASU number is the one found in LTE - Neighbor Cell Measure - nbr_ rsrp 

There is a formula for each network  and the simple formula for LTE is the ASU number subtracted by 141.

Example ASU of 26. - 141 = -115 dbm…

Heb zelf een nbr_ rsrp van 24 dus 24-141=-117.

Net zo slecht eigenlijk als de 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:58
Persoonlijk denk ik dat je nog eindeloos door kan gaan met proberen, maar dat het probleem gewoon bij de iPhone ligt. Je hebt het probleem met meerdere providers en daarnaast doet het zich niet voor op één specifieke locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:08:
wat beteft de SE:

code:
1
2
3
4
5
6
7
This ASU number can be converted to the received dbm value. The ASU number is the one found in LTE - Neighbor Cell Measure - nbr_ rsrp 

There is a formula for each network  and the simple formula for LTE is the ASU number subtracted by 141.

Example ASU of 26. - 141 = -115 dbm…

Heb zelf een nbr_ rsrp van 24 dus 24-141=-117.

Net zo slecht eigenlijk als de 13
Bijzonder, haalt de SE ook zo'n slechte snelheid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
NotSoSteady schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:12:
daarnaast doet het zich niet voor op één specifieke locatie.
Dat is wat de user zegt, users blind vertrouwen is niet slim. Vandaar mijn comment: HenkEisDS in "iPhone 13pro opeens slecht bereik"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Roy Tollenaar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:12:
[...]

Bijzonder, haalt de SE ook zo'n slechte snelheid dan?
beneden 44mbit/3,7
boven 160mbit/11

hmm zou het zo kunnen zijn dat de SE gewoon minder bands ondersteund terwijl de 13 juist meer en dat de 13 pech heeft met de band die hij elke keer krijgt en daarmee een slecht signaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matty___
HenkEisDS schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:15:
[...]

Dat is wat de user zegt, users blind vertrouwen is niet slim. Vandaar mijn comment: HenkEisDS in "iPhone 13pro opeens slecht bereik"
Nu ik hem terug heb zal ik zelf eea gaan testen qua locaties. Mijn info kwam via mijn vrouw :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:15:
[...]

beneden 44mbit/3,7
boven 160mbit/11

hmm zou het zo kunnen zijn dat de SE gewoon minder bands ondersteund terwijl de 13 juist meer en dat de 13 pech heeft met de band die hij elke keer krijgt en daarmee een slecht signaal?
Zo werkt het niet een provider heeft vaak een primary band waar je altijd mee verbind hier kan hij banden aan toevoegen voor meel snelheid uit mijn hoof zijn dat er bij de 13 4 en bij de SE 2. Mocht de primary band niet beschikbaar zijn pakt hij gewoon een andere band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
NotSoSteady schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:12:
Persoonlijk denk ik dat je nog eindeloos door kan gaan met proberen, maar dat het probleem gewoon bij de iPhone ligt. Je hebt het probleem met meerdere providers en daarnaast doet het zich niet voor op één specifieke locatie.
Ja komen wij terug op mijn begin post. 2 technici hebben er naar gekeken en vonden hem binnen de specs. Wat dat ook waard mag zijn.

Kan hem nog een keer via de KPN winkel aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:22:
[...]

Ja komen wij terug op mijn begin post. 2 technici hebben er naar gekeken en vonden hem binnen de specs. Wat dat ook waard mag zijn.

Kan hem nog een keer via de KPN winkel aanbieden.
Eigenlijk zou je naar een KPN winkel moeten gaan waarin de telefoon ook geen bereik heeft en de SE het wel doet. Is het probleem direct zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Roy Tollenaar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:23:
[...]

Eigenlijk zou je naar een KPN winkel moeten gaan waarin de telefoon ook geen bereik heeft en de SE het wel doet. Is het probleem direct zichtbaar.
De winkel zal het weinig uit maken, die sturen hem wel op. Heb geen idee hoe de technische dienst vervolgens bepaald of iets binnen de spec is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:27:
[...]

De winkel zal het weinig uit maken, die sturen hem wel op. Heb geen idee hoe de technische dienst vervolgens bepaald of iets binnen de spec is of niet.
Nou ja als in de winkel al wordt geconstateerd dat de telefoon geen bereik heeft wordt dit door de medewerkers ook wel gemeld bij het opsturen. Ik weet niet hoelang de garantie nog is maar de kans dat de baseband chip ook kuren gaat vertonen is wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Roy Tollenaar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:31:
[...]

Nou ja als in de winkel al wordt geconstateerd dat de telefoon geen bereik heeft wordt dit door de medewerkers ook wel gemeld bij het opsturen. Ik weet niet hoelang de garantie nog is maar de kans dat de baseband chip ook kuren gaat vertonen is wel aanwezig.
Hij zit nog paar maanden in de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:31:
[...]

Hij zit nog paar maanden in de garantie
Dit is nog wel een interessant artikel omtrent het geen service en slechte verbinding. Misschien dat die trucjes nog wat uithalen. https://rapidrepair.in/bl...vice-with-sim-card-issue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:19:
daar heb je niet veel aan als het mobiele data bij je thuis is

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Hackus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:37:
[...]

daar heb je niet veel aan als het mobiele data bij je thuis is
Is altijd de eerste stap om zeker te zijn dat je niets geks met de instellingen hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

matty___ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:39:
[...]

Is altijd de eerste stap om zeker te zijn dat je niets geks met de instellingen hebt gedaan.
Dat weet ik, maar je hebt het zelf al gedaan. Als je dit wilt testen moet je ook niet meer inloggen met je ID, maar leeg testen met alleen je WiFi van thuis en je simkaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Wat dan wel weer fijn is, is dat er tig posts bij Apple en KPN te vinden zijn met precies dit probleem.
En iedereen naar elkaar wijst en niets wordt opgelost.

zoals deze bv: https://forum.kpn.com/mob...ax-klacht-indienen-586641

[ Voor 25% gewijzigd door matty___ op 02-06-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb ook een 13 pro(geen max) en KPN en nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Hackus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:54:
Ik heb ook een 13 pro(geen max) en KPN en nergens last van
Ja dat kan. Dat lost mijn en het probleem van al die andere mensen niet op.

gisteren avond. Telefoon links op de bank pingt wel goed, telefoon rechts van mijn ping tijden van 500ms of niets. Is 5G/4G echt zo brak?

[ Voor 23% gewijzigd door matty___ op 02-06-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

matty___ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:55:
[...]

Ja dat kan. Dat lost mijn en het probleem van al die andere mensen niet op
Het gaat in het topic ook om een 13 pro max. maar goed het klopt wat je zegt.

Als het alleen bij jou thuis is, hoeft het niet aan het toestel te liggen. kan ook aan de mast in de buurt liggen.
Je praat ook over meer providers

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 02-06-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Fabrieksinstellingen terugzetten al geprobeerd?

Overigens net bij mijzelf gekeken wat het bereik is, hij beweert dat ik de volle 4 streepjes bereik heb, en ik haal 188mbps down en 44mbps up op 4G (5G resulteert alleen in lagere ping)

Maar als ik wat dieper graaf krijg ik een ander beeld

rsrp: -104dBm
sinr0: -200dB
sinr1: -200dB

Ik heb Vodafone icm met een 13 Pro en de mast staat letterlijk tegenover onze appartement, geen idee of dat de oorzaak is.

Alle cijfers terzijde heb ik geen last van slecht bereik hier verder.

[ Voor 12% gewijzigd door Mizgala28 op 02-06-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Hackus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:59:
[...]

Het gaat in het topic ook om een 13 pro max. maar goed het klopt wat je zegt.

Als het alleen bij jou thuis is, hoeft het niet aan het toestel te liggen. kan ook aan de mast in de buurt liggen.
Je praat ook over meer providers
Het gekke is ook dat ik nu op zolder met handmatig 4g gewoon een prima verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Mizgala28 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:59:
Fabrieksinstellingen terugzetten al geprobeerd?

Overigens net bij mijzelf gekeken wat het bereik is, hij beweert dat ik de volle 4 streepjes bereik heb, en ik haal 188mbps down en 44mbps up op 4G (5G resulteert alleen in lagere ping)

Maar als ik wat dieper graaf krijg ik een ander beeld

rsrp: -104dBm
sinr0: -200dB
sinr1: -200dB

Ik heb Vodafone icm met een 13 Pro en de mast staat letterlijk tegenover onze appartement, geen idee of dat de oorzaak is.

Alle cijfers terzijde heb ik geen last van slecht bereik hoer verder.
Dat is dan wel weer goed om te weten dat de rsrp en wat op internet te vinden is qua waardes niet helemaal lijkt te matchen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

gewoon 4g gebruiken wat ik al zei, en geen 5g. scheelt je ook batterijverbruik want 5g verbruikt meer.
Ga naar Mobiel netwerk > Opties mobiele data, Tik op Gesprekken en data.Zet het vinkje bij 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Hackus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:15:
gewoon 4g gebruiken wat ik al zei, en geen 5g. scheelt je ook batterijverbruik want 5g verbruikt meer.
Ook een reden waarom ik 4G gebruik, op sommige plekken verbruikt 5G in standby gewoon veel te veel (vanwege slechter bereik), ook in auto modus.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!
Via support chat aanmelden voor garantie. Dan krijg je een doosje thuis en daarna een swap toestel, je probleem wordt daarvoor niet daadwerkelijk getest.

Gewoon bij de chat medewerker aangeven dat je al een restore gedaan hebt zonder backup, meerdere netwerken getest hebt enz, dan wisselen ze hem gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 02-06-2023 11:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Na de vakantieperiode de telefoon naar KPN opgestuurd en die hebben de telefoon vervangen door een nieuw exemplaar en daarmee is het probleem opgelost.

Wat ik dan raar vind is dat AMac hier dan 2 keer geen issue heeft gevonden. 8)7
Pagina: 1