Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 12:41
Ik kan met de LG Magic Remote van een LG G1 tv mijn Denon AVR-X3500 in- en uitschakelen. In het menu van de LG kan ik dan kiezen op welke ingang de Denon gezet wordt. Helaas zie ik geen mogelijkheid om de HDMI ARC e te selecteren, zodat je dat altijd toch handmatig moet kiezen.
Ik heb allerlei HDMI/CEC instellingen geprobeerd, maar niets lukt. Voor mijzelf is dat niet zo'n probleem, maar mijn vrouw is nogal onhandig en ongeïnteresseerd in knoppen, daarom zoek ik een oplossing voor dit probleempje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit lijkt een onvolkomenheid in de nauwe integratie die de LG-televisies hebben met derde apparaten. Ik denk niet dat hier iets aan te doen is, LG zal het moeten oplossen. Je zou kunnen proberen de vraag aan LG te stellen, maar via de helpdesk iets bereiken is zeer lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wellicht is de meest pragmatische oplossing je TV ook met één van de andere ingangen te verbinden. Ideaa is dat niet, maar wellicht voor je vrouw goed genoeg en als je zelf kijkt kun je alsnog zelf de HDMI ARC kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Het zal er wel op uit draaien, dat ik weer bedieningscursusje moet organiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuisynick
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-06-2024
Hen je de hdmi kabel in de hdmi poort zitten die arc ondersteunt zo ja op de afstandsbediening zit waarschijnlijk een knop naast de aan een uit knop voor selectie voor de magic remote als je de knop weet het niet zeker 3 a 4 keer achter elkaar in drukt ov in gedrukt houden krijg je een pop up of je een apparaat aan de remote wil toevoegen druk op ja selecteer thuisbioscoop zet de inpoet gelijk aan de tv naar de versterker die arc ondersteund druk op volgende zoek denon op in het tabel voeg toe volg de instructies op de tv voor versterker toe te voegen een dan moet hij gekoppeld zijn als

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Heb ik allemaal gedaan, het probleem is dat bij opnieuw inschakelen van de Denon de laatst gebruikte ingang selecteert.
Pagina: 1