Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob01
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-10-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto en videobewerking. Met programma's zoals: Adobe Lightroom, Photoshop, Magix VideodeLuxe

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €700 á €800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ryzen 7, 16GB geheugen, wifi, bluetooth, Windows 11 Home.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lenovo IdeaCentre 3 - 27" - All-in-one PC - F0FY00BLNY

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Foto en videobewerking.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil eigenlijk weten of de Ryzen 7 5700U processor met 1,8 GHz (met Boost 4,3 GHz), en 8 kernen sneller en beter is voor foto en videobewerking dan mijn huidige desktop met Intel core i5 7400 processor, 3,0 GHz (met Boost 3,5 GHz) en 4 kernen. Intern geheugen is van beide 16GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:14
Die is merkbaar sneller, zie bv hier wat benchmarks. Ook is jouw Intel officieel niet geschikt voor Windows 11

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 01-06-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob01
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07-10-2023
Martyw,

Bedankt voor de snelle reactie, hier kan ik wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De U-varianten zijn trouwens extra energiezuinig en zijn vooral op laptops gericht. H- en G-varianten zijn op zwaardere laptops of lichte desktops gericht. Dat zorgt voor iets hogere kloksnelheden op alle cores tegelijk. Dus beter prestaties, al ga je die minser snel in een all-in-one vinden.

De prestaties op een enkele core zijn dankzij de turbo alsnog best in orde, en ook multithreaded scoort een 5700U veel hoger dan de huidige i5, dus als je geen extreme eisen stelt lijkt me het een prima CPU.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29

Thomg

Aww yiss

Let wel op dat 27' full hd wel aardig pixels tellen is.
Als je dit al gewend bent en weet wat je koopt dan mag je het negeren, maar ik wil het wel even genoemd hebben ;)