Toon posts:

SVGA naar SCART converter: is dit iets?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens op zoek gegaan naar een oplossing voor het aansluiten van een TV op m'n PC... Nou is dit een van de oplossingen die ik tegen kwam. Kan iemand mij vertellen of dit iets is en dus de moeite waard is om te (laten) bouwen? Ik vind het op zich wel een leuk idee, svga naar scart...

Plz let me know.

Verwijderd

Het kost bijna niets vergeleken bij commerciele oplossingen dus misschien gewoon proberen?

De maker heeft het wel over dat de drivers moeten werken dus dat kan het enige probleem nog zijn.

Wat ze feitelijk gewoon doen is de synchronisatie signalen van de PC zo instellen dat ze begrijpbaar zijn voor een TV.
Als je kaart dat kan, dan is het een leuke en goedkope oplossing, zie tevens weinig kwaliteitsverlies zal geven.

Verwijderd

Topicstarter
Als je videokaart het kan is het mooi... Maar er zijn dus ook kastjes, die in staat zijn om iedere resolutie en frequentie om te zetten naar een TV signaal

Verwijderd

Ik ken die kastjes maar de kwaliteit is vaak beroerd, zeker voor de prijzen die ze ervoor vragen.

Als je echt TV-out wil, dan is een videokaart met TV-out bijna net zo duur als zo'n kastje.. en je hebt gelijk een toffe videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik het mee eens... Maar ik heb dus schema's van van die kastjes, en wat betreft onderdelen zijn ze niet echt duur. En er wordt door meerdere mensen bevestigd dat deze ook een betere kwaliteit zouden hebben dan al die apparaatjes van de "echte" fabrikanten.

Maar ik denk dat ik het maar eens ga proberen... Met DCGenie kun je je videokaart op PAL resolutie zetten(NVidia only!), dus het is de moeite waard om te proberen... De onderdelen zijn geloof ik maar net 20,-.

Verwijderd

Ik heb ooit een BTC VGA2TV converter gehad, ding was echt bagger, slecht trillend beeld en max 800*600.

Laat ons weten hoe je zelfbouwprojectje is gegaan! :)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Ik heb zelf een trust ding, moet zeggen komt goed beeld uit, als je dat met dit ding na kan doen kan je echt lekker op je tv films ed kijken...

Tip is wel om je refreshrate van je monitor op 25 hz te zetten omdat dat het beste overeenkomt met de refreshrate van de TV en levert ook het beste (niet schokkende) beeld op

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:14

Sjaak_Afhaak

Bleh!

25 Hz? Volgens mij ontploft mijn monitor dan... :o

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel even kijken, ik laat het toch bouwen door iemand met iets meer electronica ervaring dan dat ik heb... Maar als ik hem heb zal ik zeker laten weten hoe of dat ding functioneerd.

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is krijg ik dit dingetje komende week, hij zit in elkaar. Er moeten alleen nog een paar kabeltjes aan. En dan maar testen.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op dinsdag 04 september 2001 14:00 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Tip is wel om je refreshrate van je monitor op 25 hz te zetten omdat dat het beste overeenkomt met de refreshrate van de TV en levert ook het beste (niet schokkende) beeld op
Ik denk dat je een veelvoud van 25hz bedoeld.. dus 75 of 100hz

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Ik heb zelf dus zo'n VGA-Scart gemaakt..

en het is mij dus NIET gelukt :'(

ik kreeg op de een of andere manier de refresh rate niet goed...

(je moet dus iets van 735x575@50 hrz interlaced doen)
maarja, het was wel een leuk projectje
(videokaart was trouwens een Geforce 1)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb dat apparaatje dus inmiddels ontvangen en ik moet zeggen, hij werkt perfect!!! Gewoon een superstrak beeld en totaal geen storing. Bij mij hangt er een 5volt voeding aan en die is niet eens nodig( :? ) omdat hij kennelijk ergens uit de signalen de spanning weg kan halen.
Pagina: 1