Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudinouwen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo

mijn zoon wil graag een simulatiespel voor met een boeing te vliegen maar we twijfelen tussen flight simulator of x plane 11
het besturen wil hij doen met een yoke simulatorstuur
de pc is een i7 met een gtx1660TI kaart en 32GB RAM
scherm is 1080P

welke van de 2 is het eenvoudigste om te besturen en het stabielste
Hij is 11 jaar dus het mag niet te ingewikkeld zijn

alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

eenvoudig te bedienen en simulator moet je even goed bekijken denk ik.
Dat zijn qua SIM tegenstrijdige zaken. Als je echt all-in wilt gaan.

beide zijn goede sims.
Mogelijk is Flight Sim wel wat toegankelijker met settings waardoor het instappen en vliegen wat makkelijker kan.
Controleer ook of de yoke goed ondersteund wordt.

Er zijn ook topics over deze sims
Mogelijk daar wat extra info uit halen.

qua performance zeker. Microsoft FS is best zwaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 17:47
Dit is een gevaarlijk topic waar X-Plane en MSFS voorstanders over elkaar heen kunnen buitelen... Maar ik denk persoonlijk MSFS. Omdat de sim grotendeels wordt gestreamd draait deze ook prima op minder krachtige hardware. Daarnaast kun je de gehele wereld ontdekken! Vliegen langs de pyramides, afgelegen eilanden, het zit er allemaal in. Het eerste wat ik deed was vanaf een willekeurig vliegveld in Nederland over mijn huis vliegen door te navigeren op de snelwegen. En de vlieglessen volgen van de Cessna 150. Als je dit onder de knie hebt kun je daarna de Boeing eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:00
En zoals gezegd kan je ook een hoop assists aan zetten. Volgens mij is dat in XP11 in mindere mate mogelijk, maar moet eerlijk toegeven dat ik die al een hele tijd niet meer heb opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wat voor i7? Hoe concreter de specs, hoe beter het advies.

Zo op het eerste gezicht lijkt FS2020 een beetje te zwaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudinouwen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-03-2024
I7 is generatie 10 als ik me niet vergis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
rudinouwen schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:50:
I7 is generatie 10 als ik me niet vergis
Kom nou eens met een typenummer. Een i7 waarvan je _denkt_ dat het de tiende generatie is, is alsnog veel te vaag. Daarnaast is de GPU wel heel erg karig tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Die kaart trekt de nieuwe flight simulator echt niet.
Hoe mooi en top die sim ook is, je moet er al een degelijke pc voor hebben.
Met een i7 7700k en 1070 heb ik al moeite voor deze game stabiel te houden.
Of je moet al kijken voor hem via Xcloud te spelen.
Hoe het zit met een yoke aan te sluiten daarop weet ik niet.

Maar een boeing besturen zal wel beter gaan in MFS dan XP11.

XP11 met vulkan is gewoon de beste optie voor stabiel te vliegen.
Maar hij zal dan eerst met een kleiner vliegtuigje moeten leren vliegen.

Cessna 172 is een prima vliegertje voor mee starten, ik vlieg er zelf het liefst mee eigenlijk.
Zeker met een yoke, en je kan eigenlijk de vlieger in XP al perfect op de start baan zetten helemaal klaar.
Zodat hij enkel gas moet geven en vliegen maar.

Zou er persoonlijk ook niet te veel geld in steken, kans dat hij het volgende week terug aan de kant gooit is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
KBE91 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:41:
Die kaart trekt de nieuwe flight simulator echt niet.
Vriend van mij draait de game met een 1650. Natuurlijk niet op ultra maar het ziet er toch nog steeds best prima uit bij hem. Dus op een 1660Ti zou het ook prima moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
cracking cloud schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:59:
[...]

Vriend van mij draait de game met een 1650. Natuurlijk niet op ultra maar het ziet er toch nog steeds best prima uit bij hem. Dus op een 1660Ti zou het ook prima moeten gaan.
Tussen uit zien en vloeiend spelen zit nog hemels verschil.
Bij heel veel airports begint het spel enorm te haperen, omdat hij te veel moet rekenen.
Bij Xplane is heel de scene al op voorhand geladen en heb je eigenlijk 0 problemen voor vloeiend te spelen.

Ik vergelijk XP met Iracing, ziet er minder uit. Maar het bolt gewoon uitstekend op oudere hardware.
Daarom dat ik altijd XP voorkeur geef op oudere hardware, en MFS op high end pcs.
En ook gewoon uit eigen ervaring, dat MFS enorm zwaar is voor degelijk te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
Probleem met msfs is vooral de CPU, daar zal je snel bottlenecks zien. GPU kan je nog wel een en ander mee spelen qua settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
KBE91 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:13:
[...]

Tussen uit zien en vloeiend spelen zit nog hemels verschil.
Bij heel veel airports begint het spel enorm te haperen, omdat hij te veel moet rekenen.
Bij Xplane is heel de scene al op voorhand geladen en heb je eigenlijk 0 problemen voor vloeiend te spelen.

Ik vergelijk XP met Iracing, ziet er minder uit. Maar het bolt gewoon uitstekend op oudere hardware.
Daarom dat ik altijd XP voorkeur geef op oudere hardware, en MFS op high end pcs.
En ook gewoon uit eigen ervaring, dat MFS enorm zwaar is voor degelijk te runnen.
Ik heb enorm veel plezier gehad van MSFS met mijn 1070 en 6600k. Ook bij approaches op JFK bvb.

Heeft ook een computer!

Pagina: 1