Laptop voor nichtje dat naar brugklas gaat.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogklep
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-12-2023
Wat ga je met je laptop doen?

Ik wil mijn nichtje een laptop cadeau doen. Zij gaat na de zomer naar de brugklas. Hij is in eerste plaats bedoelt voor huiswerk, streaming en social media, maar het zou leuk zijn als ze er ook simpele games als Roblox en Minecraft e.d. of andere games met lage systeemeisen op zou kunnen spelen.

Wat is je budget?

Tot 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Waarschijnlijk niet vaak.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Nee. Mijn belangrijkste eisen zijn betaalbaarheid en gebruiksgemak.

Ik kom niet heel veel laptops in deze prijsklasse tegen die mij geschikt lijken voor lichte gaming. Is dit simpelweg teveel gevraagd of zoek ik verkeerd? Ik heb bijvoorbeeld deze gevonden:
uitvoering: Lenovo IdeaPad 3 15ITL6 (82H802LCMH)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:02
Stelt de school geen eisen aan de laptop? Bij mijn dochter op school gebruiken ze Chromebooks dus Windows laptops en Macbooks mogen/kunnen niet gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:34
Bedenk wel dat je nu een laptop van 1.6 kg meegeeft.
Mogelijk wil ze liever iets wat lichter is... Zoals een 14" laptop...
Heeft ze al een schooltas die ze gaat gebruiken? Want hij moet er natuurlijk wel in passen.

Accu is extreem belangrijk op school, opladen is vaak haast niet mogelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:09
Je hebt geluk, er is vandaag een nieuwe BBG uitgekomen:
review: Laptop Best Buy Guide - Juni 2023

Of je gaat zelf een beetje klooien met de filters op Pricewatch.
Touchscreen:
categorie: Laptops

Geen touchscreen, betere specs:
categorie: Laptops

edit:
Accu lijkt me juist helemaal niet belangrijk. Elke school heeft een computerlokaal en anders zorgt ze voor een verlengsnoertje in haar kluisje.

[ Voor 6% gewijzigd door HenkEisDS op 01-06-2023 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk inderdaad even wat de school wenst.
Oudste dochter heeft ipad nodig.
Jongste dochter een windows werkplek.

zelf gekozen voor wat de school aanbiedt.
Dat is ook handig met support en idd opladers als er een vergeten is bv. (al gaat dit nu gelukkig wel via USB-c).

En voor een kleinere laptop (14") gekozen voor portability.
Thuis zit ze gewoon op extern scherm te werken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogklep
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-12-2023
Bedankt voor alle antwoorden! Ik had wat duidelijker moeten zijn. De laptop is niet bedoeld voor op school of omdat school erom vraagt. Ze heeft thuis geen extern scherm of PC o.i.d., daarom wil ik haar een laptop cadeau doen. Ze gaat hem dus niet meenemen naar school, maar vooral thuis gebruiken. Als hij al verplaatst wordt, zal dat voornamelijk van moeder's huis naar vader en vice versa zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-08 09:17
Als je ook een beetje wilt kunnen gamen en binnen budget wilt blijven is dit volgens mij je beste optie:

uitvoering: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 (82K201TTMH)
  • Geforce 1650 4gb
  • ips (1920×1080)
  • Ryzen 5 5600h
De 8gb ram kun je nog upgraden naar 16 met het geld dat je overhoud en/of de 256gb ssd.

Edit: Laat maar is uitverkocht/niet meer beschikbaar voor 549 bij lenovo. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Darksequence op 01-06-2023 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Darksequence schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:22:
Als je ook een beetje wilt kunnen gamen en binnen budget wilt blijven is dit volgens mij je beste optie:

uitvoering: Lenovo IdeaPad Gaming 3 15ACH6 (82K201TTMH)
  • Geforce 1650 4gb
  • ips (1920×1080)
  • Ryzen 5 5600h
De 8gb ram kun je nog upgraden naar 16 met het geld dat je overhoud en/of de 256gb ssd.
Bij Lenovo is ie niet meer te krijgen dus de andere aanbieders gaan al boven budget uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-08 09:17
Ja zag het ook net, jammer! Is 2e hands/vraag en aanbod een optie of moet de laptop nieuw zijn?

Anders is dit misg iets: v&a aangeboden: HP Victus 16-e0300nd

[ Voor 12% gewijzigd door Darksequence op 01-06-2023 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
HenkEisDS schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:36:
edit:
Accu lijkt me juist helemaal niet belangrijk. Elke school heeft een computerlokaal en anders zorgt ze voor een verlengsnoertje in haar kluisje.
Ehm, nee, echt absoluut niet.

Veel scholen gaan uit van een eigen laptop, en hebben dus helemaal geen computerlokaal meer. En de stroomvoorziening is lang niet altijd op orde, dus de accu is zo ongeveer het belangrijkste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Oogklep schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:58:
Bedankt voor alle antwoorden! Ik had wat duidelijker moeten zijn. De laptop is niet bedoeld voor op school of omdat school erom vraagt. Ze heeft thuis geen extern scherm of PC o.i.d., daarom wil ik haar een laptop cadeau doen. Ze gaat hem dus niet meenemen naar school, maar vooral thuis gebruiken. Als hij al verplaatst wordt, zal dat voornamelijk van moeder's huis naar vader en vice versa zijn.
Wil je niet toch een wat mobielere, zodat ze iig wel de optie heeft hem mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een 1.6kg laptop kan je toch ook prima meenemen? Ik weet dat ik in de brugklas wel wat meer moest meenemen (om het nog niet te hebben over gewicht van mijn eerste laptop. En natuurlijk, lichter is mooi, maar alsnog, 1.6kg vind ik niet veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:31

xpz

Ik zit met hetzelfde. Bij ons werken ze niet meer met iPads en Chromebooks, alleen maar met Windows.
Wat dingen waar ik aan denk: Military Grade en IP6x classificering. Volgens mij komt dit samen in Mil-STD-810H. WiFi 5 of 6 lijkt me ook best handig. Verder juist wel een dikke accu. Bijladen is op veel scholen niet of slecht in voorzien.

https://tweakers.net/pricewatch/1932264/lenovo-v14-g4-82yts00300.html 1,43kg.

Of bijvoorbeeld deze:
uitvoering: HP ProBook 445 G10 (853F4ES) 1,4kg

Verder krijg je op de meeste scholen gratis office 365 en werken ze op veel scholen ook in de cloud. Dus veel storage is niet nodig. Touchscreen twijfel ik nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
Ben zelf wel gek van de ex-lease laptops van TVDL, veelal Elitebooks e.d. die 2 of 3 jaar oud zijn en nieuw 1800-2000 euro voor een fractie van de prijs. Voordeel; Windows 10/11 Pro versies zonder bloatware, stevige behuizingen en scharnieren etc, gewoon goed spul. En een jaar garantie. Support TVDL via mail ook altijd supersnel.
Pagina: 1