Wat voor model hatchback te nemen voor een oud-lease rijder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowfactory
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 14:58
Beste allen,

Ik weet niet zo goed waar ik de vraag moet stellen dus stel ik hem hier. Mocht dit onverhoopt toch een verkeerde post zijn, dan hoor ik dit graag.

Ik reis over het algemeen met het OV naar werk en dat bevalt mij goed. Boodschappen op de fiets doe ik ook graag. Het enige probleem is, als ik mijn ouders bezoek, dan wordt het wel lastig, gezien er niet zo heel veel bussen rijden in die omgeving en het redelijk afgelegen is. Voorheen had ik een lease, maar nu ik van werkgever ben gewisseld, is dat niet meer zo. Dit vind ik natuurlijk erg jammer. Ik had hiervoor een Renault Clio (2017) en daarna een Peugot 208 (2021).

Gezien ik iets vaker mijn ouders zou willen opzoeken (wekelijks), is dat ongeveer 200km rijden heen en terug, zou ik een auto willen aanschaffen. Ik kan namelijk in mijn omgeving niet echt makkelijk een auto huren (er is niet echt een Greenwheels om de hoek).

Daarnaast zou ik de auto goed kunnen gebruiken om met mijn ouders naar het ziekenhuis te gaan, dus dit lijken mij ook wel legitieme redenen om een auto aan te schaffen.

Dus zit ik nu even te kijken naar auto’s, qua merk, maakt het mij niet zo heel veel uit, maar ik zou graag niet zo heel veel onderhoudskosten willen, dus kijk ik naar het volgende:

1. Ik neem een auto in de klasse Renault Clio, Ford Fiesta of een Volkswagen Polo. Peugot 208 had ik geen goede ervaringen mee (ik ging een keer naar Oostenrijk en zat toen daarmee vast op een berg) en de app die disconnect zichzelf de hele tijd. Ik vraag me af wat voor type auto’s jullie nog meer kunnen aanraden? Volkswagen Polo heeft mijn zus, wat op zich ook wel prima is. Kleinere auto’s dan dit formaat, heb ik liever niet, gezien het dan beetje krap wordt, maar grotere auto’s vind ik ook niet zo heel fijn rijden.

Een ander mogelijkheid is dat ik voor een iets luxere variant ga, zodat als ik erin rijd, het iets fijner rijdt en dat mijn passagiers zich ook iets meer verwend voelen. Ik vind zelf rijden namelijk niet zo heel erg leuk.

2. Ik ga voor een iets luxere variant, maar dan wel met automaat. Gezien Audi, BMW en Mercedes redelijk duur zijn in onderhoud, dacht ik voor een Lexus CT 200h te gaan. Die is wel hybride.

a. Is het in deze tijd nog wel slim om een hybride auto te nemen? Gezien er simpelweg geen belastingvoordelen zijn, maar voor dat extra gewicht betaal je wel meer wegenbelasting.

b. Gezien de Lexus CT 200h niet meer geproduceerd wordt, vraag ik mij af of dit een probleem gaat worden in het onderhoud.

c. Daarnaast vraag ik mij ook af of de katalysatoren van deze auto’s niet super vaak worden gestolen. Wat vinden jullie hiervan?

Ik heb ook gedacht aan een elektrische auto, maar er valt niet veel te kiezen bij tweedehandse elektrische auto’s. Daarnaast zijn ze erg duur en zijn laadpalen in mijn omgeving redelijk schaars.

Een paar forumleden hebben aangegeven wat ik belangrijk vond, ik vind in principe belangrijk dat het beetje ruim is, ik ben niet zo heel lang / groot, maar ik zou graag wel een grote koffer in de achterbak willen / kunnen plaatsen en als wij kinderen krijgen ook wel buggy's.

Echter, lijken SUVs en lange stationwagens mij niets, dus vind ik een ruime hatchback geschikt. Het moet minimaal 4 deuren hebben, voor passagiers.

Automaat of handgeschakeld maakt mij niet zo heel veel uit, daarnaast moet het niet al te veel kms op de teller hebben. Geen diesel, maar de rest mag wel.

Last but not least, budget, moet rond de 20k EUR zitten, mag 10% afwijken, maar dat is dan ook echt het maximale budget. Het budget hoeft niet op zeg maar.

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door snowfactory op 01-06-2023 11:07 . Reden: Vragen van forumleden ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 22:54
Yaris hybride? Vrijwel probleemloos, zou je zelfs met een hogere km stand kunnen kopen.
Zelf ook gaan rijden na altijd leaseauto's gehad te hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Patox op 01-06-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowfactory
Yaris lijkt mij toch wel iets aan de kleine kant vergeleken met Ford Fiesta e.d. of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Als oud lease rijder koop je toch gewoon een oud lease auto. Weet je precies wat je kan verwachten

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@snowfactory Ik mis nog een budget in jouw startpost en welke minimale opties je belangrijk vind. Daarnaast wil je automaat/handgeschakeld?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:24
snowfactory schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:07:

1. Ik neem een auto in de klasse Renault Clio, Ford Fiesta of een Volkswagen Polo. Peugot 208 had ik geen goede ervaringen mee (ik ging een keer naar Oostenrijk en zat toen daarmee vast op een berg) en de app die disconnect zichzelf de hele tijd. Ik vraag me af wat voor type auto’s jullie nog meer kunnen aanraden? Volkswagen Polo heeft mijn zus, wat op zich ook wel prima is. Kleinere auto’s dan dit formaat, heb ik liever niet, gezien het dan beetje krap wordt, maar grotere auto’s vind ik ook niet zo heel fijn rijden.

Een ander mogelijkheid is dat ik voor een iets luxere variant ga, zodat als ik erin rijd, het iets fijner rijdt en dat mijn passagiers zich ook iets meer verwend voelen. Ik vind zelf rijden namelijk niet zo heel erg leuk.
2. Ik ga voor een iets luxere variant, maar dan wel met automaat. Gezien Audi, BMW en Mercedes redelijk duur zijn in onderhoud, dacht ik voor een Lexus CT 200h te gaan. Die is wel hybride.

a. Is het in deze tijd nog wel slim om een hybride auto te nemen? Gezien er simpelweg geen belastingvoordelen zijn, maar voor dat extra gewicht betaal je wel meer wegenbelasting.
Er is nog altijd een gewichtsaftrek van 125kg voor de MRB. Dus je betaald niet meer zolang accu + elektromotor niet meer wegen dan 125kg.
b. Gezien de Lexus CT 200h niet meer geproduceerd wordt, vraag ik mij af of dit een probleem gaat worden in het onderhoud.
Als er maar genoeg van rond blijven rijden, blijven onderdelen goed beschikbaar. Elke auto die tegenwoordig naar de sloop gaat, is ook weer een bron van gebruikte onderdelen. Deze auto deelt ook veel techniek met de Toyota auris en prius. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
c. Daarnaast vraag ik mij ook af of de katalysatoren van deze auto’s niet super vaak worden gestolen. Wat vinden jullie hiervan?
Tsja, supervaak? wat vaker dan andere auto's. Ligt er ook aan waar je woont denk ik dan. Er zijn eventueel katalysatorsloten. Een grote metalen plaat die de toegang tot de Katalysator beperkt.
Ik heb ook gedacht aan een elektrische auto, maar er valt niet veel te kiezen bij tweedehandse elektrische auto’s. Daarnaast zijn ze erg duur en zijn laadpalen in mijn omgeving redelijk schaars.
Gezien je de auto voornamelijk voor de langere afstand gebruikt weet ik niet of een gebruikte EV wel zo aantrekkelijk voor je is. Ze zijn nog altijd prijzig in aanschaf en het bereik van de 1e generaties is mogelijk niet voldoende voor je 200km retourrrit. Met de hoge energieprijzen is het ook financieel niet heel voordelig meer om EV te rijden volgens mij.

Overigens vind ik de CT200H ook nog wel stevig aan de prijs.Z'n broertje Auris van Toyota is een stuk voordeliger geprijst als ik even snel op autoscout kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:44
snowfactory schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:43:
Yaris lijkt mij toch wel iets aan de kleine kant vergeleken met Ford Fiesta e.d. of zie ik dit verkeerd?
Ik heb er zelf een en ik vind hem nog redelijk groot. Maarja, mijn vorige auto was wel een Volkswagen Polo uit 2000 dus dan is de Yaris natuurlijk al veel groter qua gevoel.

Je zou ook voor een hatchback versie van de Toyota Corolla Hybrid kunnen kijken? Deze Is weer iets groter.

Volgensmij is de Yaris ongeveer net zo groot als een Volkswagen Polo. De Corolla hatchback heeft ongeveer de grootte van een Volkswagen Golf.

[ Voor 12% gewijzigd door TheBlackestCrow op 01-06-2023 11:04 ]

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
CT200H is een segment hoger dan Clio,Fiesta,Polo etc. Hybride is vooral zuinig in de stad, als je veel kilometers gaat maken zal het niet zoveel bijdragen vermoed ik. De CT200h is gewoon een luxere Prius, waarvan inderdaad vaak een onvrijwillige decat op wordt toegepast. Vermoed dat de catalysator ook wel op een toegankelijke plek zit op de CT200H omdat ze technisch vergelijkbaar zijn.
Is de Hyundai i20 niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Al eens gekeken op sites als Gaspedaal en Autotrader?

Je kan met wat filters spelen en kijken wat haalbaar en interessant is om te rijden.
Zo kan je voor 20k best een jong, goed aangeklede Ford Fiesta rijden (+/- 2 jaar oud met 25k op de teller) zoals deze. Zit je wel tegen je budget aan...

Of je past het filter aan en zoekt bijv. tot max. 15k, dan kan je bijv. een minder aangeklede Ford Fiesta uit 2018 rijden met +/- 120k km op de teller. Deze kost bijv. 12k euro en houd je dus nog 8k in je zak...

Of je haalt het filter van het model af en kijkt wat er dan uit komt.

Keuze genoeg :+
En hele slechte auto's zijn er tegenwoordig ook weer niet. Ja, je kan pech hebben dat je net een modelletje hebt dat wat pech heeft, maar dat blijf je houden... Belangrijk is om gewoon goed te kijken naar bijv. onderhoudsgeschiedenis en eventuele bijzonderheden (schades, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowfactory
Ja, ik heb wel even gekeken naar wat autootjes, maar als ik dan 20k neertel, dan vind ik het persoonlijk niet waard voor een Ford Fiesta. Wel waard voor iets dat in een hoger segment zit. Die afweging van wanneer ik naar een hoger segment moet kijken (maar wel ouder) en wanneer naar lager segment en nieuwer kom ik niet helemaal goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 20:49
Is de Volkswagen T-cross iets voor je? kleine SUV op basis van de Polo, Hoge instap is zeker voor je ouders erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:39
1. Ik neem een auto in de klasse (...) Volkswagen Polo. (...)

2. Ik ga voor een iets luxere variant, (...) Audi.
Je weet dat Audi A1, VW Polo, Seat Ibiza en de Skoda Fabia elk exact dezelfde auto / platform zijn, met dezelfde computers, hardware, motoren, onderdelen, maar alleen een andere afwerking/uiterlijk en prijs? Dus als je de Polo fijn vind check dan ook de andere eens, kan goedkoper uitvallen. Meestal heeft de Skoda de meeste luxe voor de minste prijs. De Audi het kaalst voor duurst.. Polo's zijn ook ongewoon duur, dan kan je beter een Ibiza of Fabia pakken. Te veel mensen die de prijs onnodig opdrijven, want Polo's / Golfjes worden blijkbaar door de massa's meer gewaardeerd. Gebruik dat in je voordeel en pak dan een Ibiza/Fabia als je niks om merk/uiterlijk enzo geeft ;)

Echt duurder onderhoud krijg je pas bij de 'echte' Audi's vanaf A5 en hoger.

Volwassenen op de achterbank wil je iets met wat meer beenruimte achter, hiervoor weet ik van mijn eigen Seat Leon (2021 editie) (/A3, Golf, Octavia) dat deze erg ruim is voor de passagiers, zelfs achter mij (ik ben 1.87). In de Ibiza (Polo, Fabia, A1, etc) is dat om te janken. De oude Leons (<2020) hebben minder ruimte dan de nieuwere voor passagiers.

Oh en vermijd de https://www.bnnvara.nl/ka...eugeot-citroen-ds-en-opel "driecilinder 1.2 PureTech-motor"..

Naast dat.. voor je een auto koopt check https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx heel erg goed..

Verder zijn er op Tweakers specifieke topics zoals het BMW topic, Audi topic, SEAT topic etc.. vraag daar naar de ervaringen/kwalen etc (als je die al niet kan vinden).

En als laatste -- we zijn op Tweakers dus staar je niet al te blind op de software opties van auto's, vele hier kunnen je helpen heel veel opties softwarematig aan te zetten, check dus vooral de hardware op je wensen en dubbel check of software opties iemand voor je aan kan zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door grasmanek94 op 01-06-2023 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 20:57
Op basis van je wensen, budget en de afstanden die je gaat rijden zou ik zelf kijken naar de hatchback varianten van een segment hoger, Ford focus, Mazda3, Megane etc. Deze zijn comfortabeler op de langere afstanden en de jongere B-segmenters lijken wel steeds krapper te worden. Als je volwassenen op de achterbank wilt hebben kom je al snel richting C-segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowfactory
Je weet dat Audi A1, VW Polo, Seat Ibiza en de Skoda Fabia elk exact dezelfde auto / platform zijn, met dezelfde computers, hardware, motoren, onderdelen, maar alleen een andere afwerking/uiterlijk en prijs?
Ik wist dat ze van dezelfde maker waren, maar echt exact dezelfde platform wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Kijk eens naar een Mazda 2 of 3. Zeer fijne auto, weinig onderhoud. Genoeg op internet over te vinden.

Nieuw kost de Mazda 2: 21290 euro

https://www.mazda.nl/configurator/MAZDA2/5HB/

Heeft een 'normale' motor, geen gekke turbo meuk. Ook vrij lage kosten door zijn gewicht.

Edit: Zie net dat de nieuwe Hybrid versie van de Mazda 2 wat zwaarder is als mijn 2019 model (950 kg)

[ Voor 65% gewijzigd door souljah1h op 03-06-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowfactory
Ik heb een klein vraagje, maar ik kan het niet goed plaatsen, mijn vermoeden. Ik denk op dit moment het volgende: door de inflatie zijn alle tweedehandse auto's duurder geworden. Hierdoor zijn ook de auto's in de luxere segmenten duurder geworden, echter de hatchbacks, die kunnen eigenlijk niet zo heel veel meer omhoog omdat je dan nog verder in het hogere segment komt. Dus eigenlijk is het verschil tussen zeg maar een Ford Fiesta en een Mazda 2 / 3 eigenlijk kleiner geworden?

Klopt mijn gevoel? Ik kan het niet hard maken met data helaas, noch heb ik iets erover gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 20:57
Mijn ervaring van ongeveer een half jaar terug is dat inderdaad alle auto's duurder zijn geworden maar vooral in het kleine/lichte segment (A en B ). Veel mensen die een auto alleen kopen als middel om zichzelf van A naar B te verplaatsen wilden in de corona tijd een zo goedkoop mogelijk auto, met lage wegenbelasting dus klein. Het aanbod van die auto's is toen erg schaars geworden en dus de prijs hoog. Daarnaast wordt dit type auto steeds meer uit het nieuwe aanbod van de merken weggehaald (zijn lastig rendabel te krijgen geloof ik)

Toen wij aan het zoeken waren was het meer de moeite waard om dan een stapje hoger te zoeken. Dat verschil is in mijn ervaring inderdaad kleiner geworden. Als je graag een hatchback wilt kan je zoeken in Segment A, B of C. Daarboven kom je ze niet zoveel meer tegen. Als je wilt weten wat welk segment is kan je het op deze manier bekijken:

A: 108, Twingo, C1, Up
B: 208, Clio, C3, Fiesta, Polo
C: 308. Megane, C4, Focus, Golf

[ Voor 7% gewijzigd door wuzzy op 03-06-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 18:14
Misschien private lease voor 2-3 jaar overwegen dan kan je ervaren hoe vaak je de auro gebruikt en daarna iets kopen dan kan je auto rijden weer even “proberen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
Ik heb een hybride bestelauto of plug-in hybride bestelauto
Hebt u een hybride bestelauto of een plug-in hybride bestelauto? Dan geldt een gewichtscorrectie. U vermindert het gewicht dat op het kentekenbewijs staat met 125 kilo voordat u de motorrijtuigenbelasting berekent.
andere bron / rijksoverheid

Het lijkt er op dat er twee regelingen zijn. één is de halftarrief voor de PHEV met minder dan 50gr uitstoot. Die krijgen nog even halftarrief, maar niet lang meer.
En de gewone hybrides die geen korting meer krijgen op de MRB. Die mogen volgens de rijksoverheid nog wel de 125kg aftrekken waardoor je in een iets lagere klasse terecht komt (bij voorkeur dezelfde als dat je dezelfde auto puur benzine zou rijden).

[ Voor 23% gewijzigd door PROnline op 03-06-2023 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Patox schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:26:
Yaris hybride? Vrijwel probleemloos, zou je zelfs met een hogere km stand kunnen kopen.
Zelf ook gaan rijden na altijd leaseauto's gehad te hebben.
Ja, als je het niet erg vindt om bijna niet vooruit te komen, geklemd te zitten tussen de stoelen als je wat groter bent dan is het een prima auto. Ik heb het ooit eens als huurauto gehad maar ik vond het een gedrocht.

TS wil 200km rijden, dan zou ik toch voor wat meer comfort kiezen dan 2 houten planken die worden verkocht als stoel.

Ik begrijp dat luxe en comfort heel persoonlijk zijn maar ik vond het een vreselijke auto om te rijden (prima om te zien trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 22:54
Inevitable schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:02:
[...]

Ja, als je het niet erg vindt om bijna niet vooruit te komen, geklemd te zitten tussen de stoelen als je wat groter bent dan is het een prima auto. Ik heb het ooit eens als huurauto gehad maar ik vond het een gedrocht.

TS wil 200km rijden, dan zou ik toch voor wat meer comfort kiezen dan 2 houten planken die worden verkocht als stoel.

Ik begrijp dat luxe en comfort heel persoonlijk zijn maar ik vond het een vreselijke auto om te rijden (prima om te zien trouwens)
Haha toontje hoor. TS komt van OV dus een auto lijkt me sowieso een vooruitgang. Een keer per week 2 uurtjes in de auto.. het is maar net hoeveel je een klein beetje extra comfort je waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:44
Mijn ouders hebben net een stonic gekocht... Ze missen de oude avencis erg hard (of, zoals ze zelf zeggen, we hebben gewoon 3 categorien goedkoper gekocht, dus meer lawaai en minder luxe).

De Yaris hadden ze ook geprobeerd, duidelijk luzer maar veel kleinere kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:34

Zenix

BOE!

Is een Daihatsu Sirion niet iets? Het is een auto waar je met vier volwassenen prima in kan zitten, behoorlijk hoog. Hoge instap, dus goed geschikt voor je ouders. Ik neem mijn 60+ ouders ook regelmatig achterin mee.

Daarnaast is het een goedkope auto, maar wel betrouwbaar want technisch gezien is die hetzelfde als een Toyota Yaris.

Want om alleen een auto te kopen van 20k om naar je ouders te gaan en ziekenhuis is misschien ook niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

Als je de auto in gaat zetten als taxi voor je ouders, is het misschien handig eentje te vinden waar je makkelijk in/uitstapt. Hoeft niet direct een suv/crossover te zijn, maar een beetje mpv achtig zullen ze denk ik wel waarderen.

Yaris is best ok denk ik. heb zelf een Ct200h en dat ding is laaaag.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

snowfactory schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:43:
Als een Polo prima is dan is een Yaris ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:32
Je kan ook een zogenoemde ketenreis maken, je reist dan eerst een stuk met de trein en het laatste met een deelauto.

Ik weet niet bij welk station jouw ouders wonen. Maar vaak staat er bij het aankomststation of op de de P&R daar een deelauto van bijv Greenwheels of Mywheels. Dit gebruiken wij vaak als we naar België of Duitsland gaan. Dan pakken we de auto uit de P&R in Maastricht.

Het scheelt in dat geval ook dat je het leeuwendeel van de km per trein reist en het moeilijke stukje met de auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 18:14
Inevitable schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:02:
[...]

Ts wil 1x per week 200km rijden…. Niet 3x per dag.

Dit is een beetje overdrijven, is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 22:47:
[...]

Het gaat in dit topic toch niet over een bestelauto. :?
Excusé moi, zo gefixteert op hybride + 125kg dat ik 't hele bestelbus over het hoofd gezien had. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:17
snowfactory schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:07:Gezien ik iets vaker mijn ouders zou willen opzoeken (wekelijks), is dat ongeveer 200km rijden heen en terug, zou ik een auto willen aanschaffen. Ik kan namelijk in mijn omgeving niet echt makkelijk een auto huren (er is niet echt een Greenwheels om de hoek).
Geen greenwheels om de hoek, maar heb je ook naar deelauto platforms als bv. SnappCar gekeken? Die gebruik ik, als ik een dagje een auto nodig heb voor familiebezoek aan de andere kant van het land.
Pagina: 1