Facebook geen verkoop opties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-05 21:32
Ik loop tegen een probleem aan in Facebook, het lukt mij niet om een advertentie te maken in groepen, die wel deze mogelijkheid bieden. De zoekfunctie bied geen oplossingen, ik heb verschillende apps, browsers en apparaten geprobeerd. Niets werkt.

Het is mijn prive account en ik heb geen betalingsproblemen met Facebook.

Hieronder een screentje van iemand die wel de optie heeft (zie rode pijltje). Daaronder screen van mij. Ook op mijn Android telefoon geen optie.

Heeft iemand een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9jZNVdGCsRVvUkKnymfmc8wJWY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ULPTHoIPn4JjhMqTK3Ujg59k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPzr3eLMF7zxcjiLvUl98a8dvIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qrQ6EvBcHqpXKPNKyDkA17vy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2u0wtBmHscFZsWo_8E-oKQbmZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fWaVN6Tp8LfnxEdagh3BBNOV.png?f=fotoalbum_large

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09

Releases

Ja maar!

Ik zie staan: Iets verkopen
Die knop kan je gewoon induwen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:37

Reinier

\o/

Releases schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:48:
Ik zie staan: Iets verkopen
Die knop kan je gewoon induwen toch?
Lees het nog eens. TS heeft die knop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09

Releases

Ja maar!

Dan maar even Facebook KB bekijken.
https://www.facebook.com/help/972392066266648

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
In de marketplace kan ik prima een advertentie opvoeren, maar in andere groepen niet. Ik heb simpelweg niet de knop "kopen en verkopen" er tussen staan die andere gebruikers (zelfs mijn vrouw op dezelfde laptop) wel hebben. Volgens de beheerders van de groepen zou ik de optie wel moeten kunnen zien, maar nada.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:52
Als je lid bent van die groepen, krijg je vanzelf een scherm of je de advertentie ook in die groepen wil plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@WEBGAMING Ik niet, ik heb net een test advertentie aangemaakt in de Marketplace maar ik krijg geen optie om deze te plaatsen in de groep. Bovendien wil ik niet verkopen in de Facebook marketplace maar ik een aantal besloten groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je toevallig iets van een pihole draaien?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@True Nee, en mijn vrouw heeft wel de optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giello
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-11-2023
Ik zie dat dit forum niet heel recent meer is, maar ik heb hetzelfde probleem.

Ik probeer de afgelopen maanden al meerdere artikelen in verschillende groepen te verkopen, echt lukt dit mij niet. Bij meerdere groepen heb ik de beheerders/moderators al gevraagd waar dit aan zou kunnen liggen, allen zeggen zij dit niet te weten en het probleem nog nooit eerder te hebben gehoord. Via verschillende accounts van vrienden gekeken of ik daarmee wel iets op diezelfde groepspagina’s kon plaatsen, en dat lukt wel.

Ter info:
- Ik ben nooit gerapporteerd of zoiets.
- Ik heb ook nog nooit iets eerder verkocht via FB.
- ik heb een test-artikel via marketplace gemaakt en deze in een groep proberen te plaatsen, dit lukt ook niet.
- Via het FB help-centrum kom ik niet verder.
- Contact gezocht met FB via ‘Rapporteren’ en mail, maar geen reactie.
- Ik wil geen 2de ‘nep’profiel maken om te verkopen, ik wil dit graag via mijn eigen persoonlijke profiel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Giello Ik heb nul ervaring met FB groepen laat staan verkoop via FB, dus puur op de gok: kijk eens of je er via een deeplink wel kunt komen. Dus: zoek op de ene account op wat de link is als je klikt op de marketplace / een nieuwe ad wilt toevoegen, voer die link in in de browser van de andere account.

Ook: check het profiel, staat daar niets raars zoals wonen in een ander land? Zegt het profiel dat je minderjarig bent?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Giello IK heb nooit een oplossing kunnen vinden, ik heb het 'opgegeven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixje
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-04-2024
Ook ik heb helaas dit zelfde probleem. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een nieuwe advertentie aan te maken in de verschillende verkoopgroepen waarvan ik lid ben.

Marketplace kan ik wel prima een advertentie aanmaken.

Ik heb zo een beetje alle instellingen al nagelopen binnen facebook, maar kan nergens ook maar een optie vinden die hiermee te maken heeft....

Helaas reageert Facebook zelf niet op gerapporteerde fouten of wat dan ook :-(

Mocht nog iemand een idee hebben waar dit aan kan liggen, hoor ik het ook graag, een tweede account aanmaken is geen optie zoals de starter van het topic ook al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Phoenixje het is bij mij ook nog altijd niet opgelost, ook een nieuwe telefoon bracht geen oplossing. Het account van mijn vrouw doet het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoenixje
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-04-2024
@Cobb precies dat inderdaad. Op telefoon niet, geen enkele browser waar het werkt, ik kan et mijn vinger ook niet echt op krijgen als ict'er 😅 het is gewoon vreemd dat de hele optie "weg" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maar kan je de link erachter wel bereiken, door deze even te copy-pasten vanaf een account die de link wel ziet?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@AW_Bos geen idee hoe ik dat zou moeten doen? Inloggen met het account van mijn vrouw, dan de link kopieren maar mijn eigen ingelogde account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:49

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Cobb schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:03:
@AW_Bos geen idee hoe ik dat zou moeten doen? Inloggen met het account van mijn vrouw, dan de link kopieren maar mijn eigen ingelogde account?
Correct! :)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefansbw
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb ook al 6 maanden hetzelfde probleem!
Ik kan ook geen oplossing vinden.
Alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

Ik ervaar het probleem hier ook en ik heb er al meer dan een jaar last van. Ik heb mijn Android toestel geroot en er Android 14 op draaien.

Hebben andere mensen dat ook en zou het daar misschien mee te maken kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
joost89 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:14:
Ik ervaar het probleem hier ook en ik heb er al meer dan een jaar last van. Ik heb mijn Android toestel geroot en er Android 14 op draaien.

Hebben andere mensen dat ook en zou het daar misschien mee te maken kunnen hebben?
Nee, niks geroot en is op verschillende toestellen en windows apparaten hetzelfde probleem . Ik vermoed dat het een Google/Facebook account dingetje is, maar ik heb geen idee wat dan precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost89

joost89

Android <3

Cobb schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:18:
[...]

Nee, niks geroot en is op verschillende toestellen en windows apparaten hetzelfde probleem . Ik vermoed dat het een Google/Facebook account dingetje is, maar ik heb geen idee wat dan precies.
Ben er wel achter gekomen hoe je het kan omzeilen. Je kan een privé Facebook groep aanmaken en daar de verkoopfunctie aan toevoegen. Vervolgens kan je via deze groep wel een advertentie aanmaken en vervolgens ook publiceren aan andere groepen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasmijnV
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik ervaar sinds kort hetzelfde probleem. Zijn jullie toevallig mede-beheerder van een (bedrijfs)pagina op Facebook? Zou het daar aan kunnen liggen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@JasmijnV Nee, ik ben nergens medebeheerder of beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost89

joost89

Android <3

JasmijnV schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:39:
Ik ervaar sinds kort hetzelfde probleem. Zijn jullie toevallig mede-beheerder van een (bedrijfs)pagina op Facebook? Zou het daar aan kunnen liggen?

Bedankt!
Ben wel beheerder van een eigen pagina. Denk niet dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek ten Have
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14-12-2024
joost89 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:51:
[...]

Ben er wel achter gekomen hoe je het kan omzeilen. Je kan een privé Facebook groep aanmaken en daar de verkoopfunctie aan toevoegen. Vervolgens kan je via deze groep wel een advertentie aanmaken en vervolgens ook publiceren aan andere groepen. :-)
Precies hetzelfde heb ik ook, zoals hierboven vaak genoemd. Zelf iets in een groep adverteren kan/werkt niet, adverteren op marketplace lukt maar vervolgens nergens kunnen delen en of plaatsen…

Privé groep gemaakt, advertentie gemaakt en kan het nu delen in andere groepen, dank hiervoor!

Maar nog niemand een oplossing om het via de officiële weg te doen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik herken het probleem met kopen/verkopen niet, maar ik heb wel een tijd gehad dat ik bij een bepaalde groep de 'bestanden' niet kon zien. Die knop/tab wás er gewoon niet. Uiteindelijk bleek dat toch aan de instellingen van de groep zelf te liggen, die mij ergens in een duister hoekje hadden uitgesloten van de bestanden. Ze wisten zelf ook niet waarom en hoe dit kon. Dit lijkt hier heel veel op, dus misschien heb je er iets aan. Maar dan blijft het wel vreemd dat het in meerdere groepen voor komt.
Pagina: 1