Bitlocker problemen na update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gronksong
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-06-2023
Hoi Allemaal,

In februari 2022 heb ik een Lenovo IdeaPad 5 pro bij Coolblue gekocht voor het hobbymatig bewerken van foto's. Alles werkte perfect tot ik een aantal dagen geleden een Windows update uitvoerde en de computer afsloot. Vanaf dit moment vraagt mijn computer voor het opstarten om de Bitlocker Recovery key welke in niet heb (Ik wist niet eens dat Windows de C-schijf automatisch beveiligde met Bitlocker) en kan ik Windows dus niet meer in.

Nadat ik alle oplossingen welke op internet gegeven werden heb uitgeprobeerd, lijkt het erop dat er geen andere optie is dat het formatteren van de C-schijf de enige optie. Gelukkig heb ik al mijn foto-projecten op een externe harde schijf opgeslagen maar ik was nu eigenlijk benieuwd of ik, nadat ik via het opdrachtprompt mijn c-schijf formatteer, Windows opnieuw in kan stellen of dat ik dan meteen een hele nieuwe Windows versie moet kopen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Je licentie is waarschijnlijk hardwarematig dus een verse installatie voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gronksong
Hardware-matig, WIndows stond inderdaad al "geinstalleerd" toen de PC werd geleverd, ik hoefde hem alleen naar persoonlijke instellingen te "Tweaken". Is dat wat je bedoeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
nee, dat is geen issue. De licentie zit in de bios. Dus gewoon herstellen via het herstelmedium dat bij de laptop hoort en Windows zal gewoon activeren.

Maar, kijk eens in je MS account als je dit hebt. Bitlocker gaat niet automatisch aan namelijk. Dit is waarschijnlijk aangezet omdat je met een MS account hebt ingelogd, de key wordt dan gebackupt in je MS account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Gewoon MCT tool downloaden en windows vanaf USB opnieuw installeren.

Je licentie zit inderdaad in de bios en zal vanzelf activeren.
Kijk idd even bij je account of je een herstel code ziet? Mogelijk scheelt dat al een herinstallatie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gronksong
Bedankt allemaal!

Ik zal via de Microsoft site de Iso voor Windows 11 downloaden, deze op een USB-zetten en Windows opnieuw installeren! V.w.b. Bitlocker key, ik heb ook alle accounts die aan de laptop gekoppeld waren gekeken (en zelfs op een aantal niet gekoppelde accounts) maar geen een van de accounts geeft een key!

Jullie zijn helden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Gronksong schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:48:
Bedankt allemaal!

Ik zal via de Microsoft site de Iso voor Windows 11 downloaden, deze op een USB-zetten en Windows opnieuw installeren! V.w.b. Bitlocker key, ik heb ook alle accounts die aan de laptop gekoppeld waren gekeken (en zelfs op een aantal niet gekoppelde accounts) maar geen een van de accounts geeft een key!

Jullie zijn helden!
voor alle volledigheid, je hebt hier gekeken? https://myaccount.microsoft.com/device-list

Zie deze site voor meer info. Finding your BitLocker recovery key in Windows - Microsoft Support
Pagina: 1