.
Ik zoek een?
OS M.2 SSD en een gaming M.2 SSD.
Heb momenteel al een M.2 Kingston Fury Renegade 1TB voor OS en een Samsung 980 PRO 2TB M.2 SSD voor gaming, Voor een systeem update (CPU+ MOBO_MEM) zoek ik 2 nieuwe, aangezien op de oude nog een hoop belangrijke data erop staat die ik niet kwijt wil. Wil dus met een nieuwe Windows installatie direct kunnen beginnen op de nieuwe pc.Heb met de huidige ssds al 3 mobos gewisseld, dus word wel eens tijd voor een frisse installatie.
Wat is je budget?
Voor OS SSD liefst rond de 80 a 90 euro, denk niet dat ik hiervoor een SSD van 180 euro nodig voor hebt om alleen het OS erop te draaien. En heb genoeg aan een 1TB drive.
Voor gaming (tussen de 100 en 180 euro wellicht. En dan een snelle 2TB drive die ook zijn snelheden echt haalt (niet zoals bij de samsung 980 PRO 2TB waarbij dit niet lukt) Ga hjer wel voor performance.
Het mag ook een degelijke goedkopere drive zijn
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb vroeger corsair, ocz, samsung gehad. Ik heb vandaag de dag nog wel 1 samsung m.2 2T drive draaiend hier, maar ben er niet echt over te spreken..
Tegenwoordig gebruik ik adata, Kingston, en daar ben ik wel te vreden over. Het hoeft niet perse deze merken te zijn, kan natuurlijk ook de horizon wat verbreden.
Aangezien de OS SSD me niet zo boeit en het gaat op zicht prima met de kingston fury renegade 1TB.
Zou ik wellicht alweer voor deze ssd kunnen gaan. De prijs van ongeveer 84 euro maakt het best wel goed.
Heb ook een oog op de seagate firecuda 2TB.. Weet alleen niet of dat zo`n goed idee is.
Lees namelijk dat die best wel heet kan worden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD RYZEN 5 7600X
GIGABYTE B650 GAMING X AX
32 GB G.SKILL 6000 32/38 DDR5 FLARE X5
AMD RADEON RX 6700XT REFERENCE (komt nog een RDNA 4 RX8800 voor.)
CORSAIR Crystal 680X
Gebruik het voor dagelijkse PC gebruik en Gaming
Heb hier al een lijstje gemaakt van de ssd`s die ik intressant vind.. Weet alleen niet welke ik wel zou kunnen nemen en welke ik beter links kan laten liggen.
Daarnaast vraag ik me af, is het de moeite om voor de Firecade 530 te gaan voor die veel hogere prijs.?
Heb wel een combi in me hoofd
Om de Kingston Fury Renegade 1TB als OS te doen.
En de Kingston KC3000 2TB als game ssd. (aangezien deze iets goedkoper is als de 2TB Fury renegade)
Misschien zijn er betere voorstellen.. Je mag ook van de drives die boven staan de 1TB versie ervan adviseren voor de OS drive.
Aan de andere kant denk ik niet weer die Fury renegade als mijn OS drive.. (misschien onderbuik gevoel)
Ik zoek een?
OS M.2 SSD en een gaming M.2 SSD.
Heb momenteel al een M.2 Kingston Fury Renegade 1TB voor OS en een Samsung 980 PRO 2TB M.2 SSD voor gaming, Voor een systeem update (CPU+ MOBO_MEM) zoek ik 2 nieuwe, aangezien op de oude nog een hoop belangrijke data erop staat die ik niet kwijt wil. Wil dus met een nieuwe Windows installatie direct kunnen beginnen op de nieuwe pc.Heb met de huidige ssds al 3 mobos gewisseld, dus word wel eens tijd voor een frisse installatie.
Wat is je budget?
Voor OS SSD liefst rond de 80 a 90 euro, denk niet dat ik hiervoor een SSD van 180 euro nodig voor hebt om alleen het OS erop te draaien. En heb genoeg aan een 1TB drive.
Voor gaming (tussen de 100 en 180 euro wellicht. En dan een snelle 2TB drive die ook zijn snelheden echt haalt (niet zoals bij de samsung 980 PRO 2TB waarbij dit niet lukt) Ga hjer wel voor performance.
Het mag ook een degelijke goedkopere drive zijn
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb vroeger corsair, ocz, samsung gehad. Ik heb vandaag de dag nog wel 1 samsung m.2 2T drive draaiend hier, maar ben er niet echt over te spreken..
Tegenwoordig gebruik ik adata, Kingston, en daar ben ik wel te vreden over. Het hoeft niet perse deze merken te zijn, kan natuurlijk ook de horizon wat verbreden.
Aangezien de OS SSD me niet zo boeit en het gaat op zicht prima met de kingston fury renegade 1TB.
Zou ik wellicht alweer voor deze ssd kunnen gaan. De prijs van ongeveer 84 euro maakt het best wel goed.
Heb ook een oog op de seagate firecuda 2TB.. Weet alleen niet of dat zo`n goed idee is.
Lees namelijk dat die best wel heet kan worden.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
AMD RYZEN 5 7600X
GIGABYTE B650 GAMING X AX
32 GB G.SKILL 6000 32/38 DDR5 FLARE X5
AMD RADEON RX 6700XT REFERENCE (komt nog een RDNA 4 RX8800 voor.)
CORSAIR Crystal 680X
Gebruik het voor dagelijkse PC gebruik en Gaming
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 1TB | € 79,- | € 79,- |
1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 148,35 | € 148,35 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 138,90 | € 138,90 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Solid state drives | Mushkin Vortex 2TB | € 126,90 | € 126,90 |
1 | Solid state drives | Patriot Viper VP4300 2TB | € 174,40 | € 174,40 |
1 | Solid state drives | PNY XLR8 CS3140 2TB | € 154,20 | € 154,20 |
1 | Solid state drives | Seagate FireCuda 530 (zonder heatsink) 2TB | € 179,90 | € 179,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.121,55 |
Heb hier al een lijstje gemaakt van de ssd`s die ik intressant vind.. Weet alleen niet welke ik wel zou kunnen nemen en welke ik beter links kan laten liggen.
Daarnaast vraag ik me af, is het de moeite om voor de Firecade 530 te gaan voor die veel hogere prijs.?
Heb wel een combi in me hoofd
Om de Kingston Fury Renegade 1TB als OS te doen.
En de Kingston KC3000 2TB als game ssd. (aangezien deze iets goedkoper is als de 2TB Fury renegade)
Misschien zijn er betere voorstellen.. Je mag ook van de drives die boven staan de 1TB versie ervan adviseren voor de OS drive.
Aan de andere kant denk ik niet weer die Fury renegade als mijn OS drive.. (misschien onderbuik gevoel)
[ Voor 45% gewijzigd door Robin4 op 01-06-2023 02:50 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.