Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

2de stream pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 22:38
Ik zoek een?
complete pc bedoeld voor enkel te streamen, geen idee hoe het beste is.

Wat is je budget?
Zo weinig mogelijk maar moet wel de stream perfect aankunnen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Streaming pc, enkel beeld ontvangen via capture card en dat streamen via OBS

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600 Boxed€ 136,04€ 136,04
1MoederbordenGigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3)€ 88,90€ 88,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 39,90€ 39,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 60,49€ 60,49
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 42,99€ 42,99
Totaal€ 368,32

Behuizing nog niet gevonden.
Gpu heb ik nog een 750ti liggen aangezien de CPU geen iGPU heeft als ik mij niet vergis maar kan zijn dat jullie een betere videokaart aanbevelen voor te streamen, ik weet het eerlijk gezegd niet.

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
Moet kunnen, volgensmij als je cpu encode in obs op de medium preset is dat ~50% cpu load. Gezien deze pc niets anders doet, kun je de kwaliteit dan nog wel een stukje opvoeren.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:21

D4NG3R

kiwi

:)

Pak een random instap Intel PC of laptop en je bent klaar. Tenzij er echt het uiterste van het uiterste uit de beeldkwaliteit moet worden gepushed (CPU encoding) ben je met QuickSync op een moderne Intel (i)GPU gewoon klaar.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:21
Doe de aanname dat je renderd en je CPU gebruikt ipv hvec new(chip op je GPU). Wat is de bitrate die je insteld?

Ik merk dat met mijn AMD x3700 en 20.000 bitrate op mijn M.2 SSD opslaan wel lukt. Dan heb ik mooie kwaliteit opname.

• Lagoyaz
Bitrate staat ingesteld op 6000, streamen gebeurt in 1080p 60fps.

Dus in principe heb je geen gpu nodig als ik het goed begrijp?
Dan is het nog kiezen tussen AMD en Intel.
Een pc bouwen met enkel het doel van streamen is een nieuwe ervaring voor mij 😅

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:21
6000 bitrate? Is dat niet een beetje laag?

Wat ga je doen met je opname?

GPU voor alleen opnemen heb je niet nodig. Goeie CPU met iGPU erop. Dus die AMD uit je lijstje gaat niet werken, want er zin geen iGPU op. Beetje lastig zonder beeld, tenzij je ultra instinct memory hebt :P

Dan zou je zo'n passief GPU erbij moeten nemen, zonder fan dus. Kan je bij V&A vinden voor 3 tientjes.

Mjahh als ik geld over zou hebben, dan zou ik eerder geneigd zijn voor Intel, maar of ik persoonlijk verschil zou merken tussen beide merken, betwijfel ik. Ik durf ook niet te zeggen of Intel hier beter in is dan AMD, omdat AMD zich vooral foccused op gaming performance.

• Lagoyaz
Unknown Alien schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:31:
6000 bitrate? Is dat niet een beetje laag?

Wat ga je doen met je opname?

GPU voor alleen opnemen heb je niet nodig. Goeie CPU met iGPU erop. Dus die AMD uit je lijstje gaat niet werken, want er zin geen iGPU op. Beetje lastig zonder beeld, tenzij je ultra instinct memory hebt :P

Dan zou je zo'n passief GPU erbij moeten nemen, zonder fan dus. Kan je bij V&A vinden voor 3 tientjes.

Mjahh als ik geld over zou hebben, dan zou ik eerder geneigd zijn voor Intel, maar of ik persoonlijk verschil zou merken tussen beide merken, betwijfel ik. Ik durf ook niet te zeggen of Intel hier beter in is dan AMD, omdat AMD zich vooral foccused op gaming performance.
Is geen opname die hij gaat maken, enkel streamen naar Twitch.
Hij gebruikt 6000 als bitrate al zou ik eerder voor 8000 gaan voor 1080p 60fps streamen...
Ja in het geval we kiezen voor bv de AMD cpu uit men lijstje krijgt hij gwn men 750ti voor beeld te hebben maar indien het beter gaat met een cpu met iGPU zou ik die nemen natuurlijk.
Kan me moeilijk voorstellen dat dit veel vraagt van de pc maar moet wel in orde zijn natuurlijk en heb er te weinig verstand van om mij daar deftig over uit te spreken...
Pagina: 1