LG B2 met LG soundbar LG DSN11RG HDMI probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 22:32
Nu heb ik een LG B2 & een LG DSN11RG soundbar staan die verbonden zijn via HDMI earc

Nu is het niet (meer) mogelijk om een Xbox /Switch of Apple TV op de soundbar aan te sluiten, die tv geeft aan dat er geen verbinding is.

Nu had ik de soundbar eerder dan de TV en op m'n vorige Samsung TV werkte de HDMI poorten van de soundbar wel gewoon, maar sinds de LG er staat dus niet meer.

Nu was het al een tijdje niet zo'n probleem, omdat ik de spel consoles op de tv zelf heb aangesloten, maar van de week een Apple TV gehaald en deze wil ik op de Soundbar zelf aansluiten alleen nog zonder werken resultaat.

(Titlel klopt niet, Tv is een B2 model"

[ Voor 3% gewijzigd door whazzzup op 31-05-2023 21:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:41
Het verhaal is mij erg warrig... maar goed, ik zou uitleg geven.
Zelf heb ik ook de LG B2 met een q950a samsung soundbar + een nvidia shield
Nvidia shield naar input soundbar - output soundbar naar tv. is mijn opstelling.
Als jij ook nog een xbox wil aansluiten, pak je de andere input van de soundbar.
Wel soundbar op die input zetten. nr2 bijvoorbeeld.
Dit zou prima moeten werken.

Aan jou verhaal te zien werken er meerdere inputs niet op je soundbar?
Wat gebeurd er als je hem om prikt dan? je apple naar andere inputs?
Werkt direct naar je tv wel?

Vraag me af wat je precies doet.... hier geen problemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 22:32
Op de soundbar zitten 2 maal HDMI input en 1 maal HDMi eARC/ARC
Het geluid werkt prima via alles wat via de tv naar de soundbar wordt gestuurd.

Alleen krijg ik niet de beide HDMI inputs niet werkend op de soundbar, dus geen Apple tv of spelconsoles.
Het is niet zo dat de poorten zelf niet zouden werken, want in het verleden werkten deze opzet wel op m'n vorige Samsung tv.

Op de tv worden de apparaten die aangesloten zitten op de soundbar wel herkend, maar zo gauw ik deze selecteer op de tv, springt het beeld naar de screensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:41
@whazzzup
Ah, heel soms heb ik dit ook met mijn nvidia shield!
Dan zegt hij: geen signal. terwijl de shield gewoon aanstaat. vaak duurt dit 3 sec en dan werkt het.

Heb je bij instellingen van de tv gekeken? signaal extra.. input ook op de soundbar geselecteerd? niet dat hij automatisch terug springt naar arc. (als je namelijk input bij je geluid kan aanvinken op de tv ziet hij geen signaal heb ik zo gezien bij mij)

(bij mij werkte het gelijk trouwens)