Ik heb al een werkende template gemaakt die data uit een json file haalt.
De uitdaging zit is dat de data die retour komt als array wordt geleverd maar per host kan de array lengte verschillen.
Waar de ene host een array stuur van 7 items kan een andere 11 items sturen die op alfabetische volgorde zijn gevuld dus de extra items staan er tussenin.
Nu gebruik ik om de juiste code die ik wel gebruiken eruit te vissen.
De Json zit er als volgt uit:
Mijn vraag is dus concreet, hoe kan ik wellicht in de pre-processing, wellicht andere plek bijvoorbeeld bijvoorbeeld er voor zorgen dat ik niet een statisch array positie opgeef maar een Name kan gebruiken om dan als nog alleen de StatusCode op te halen.
ps Gaat om Zabbix 6.0 maar 6.4 zou hetzelfde moeten werken
De uitdaging zit is dat de data die retour komt als array wordt geleverd maar per host kan de array lengte verschillen.
Waar de ene host een array stuur van 7 items kan een andere 11 items sturen die op alfabetische volgorde zijn gevuld dus de extra items staan er tussenin.
Nu gebruik ik om de juiste code die ik wel gebruiken eruit te vissen.
code:
1
| $.Applications[0].Status.StatusCode |
De Json zit er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| {"Applications": [ { "Path": "/pathproduct1", "Name": "product1", "Status": { "StatusDateTime": "2023-05-31T15:35:28.0186245+02:00", "StatusCode": 0, "Message": "product1 tekst veld, "Comment": null, "Information": null }, { "Path": "/pathproduct2", "Name": "product2", "Status": { "StatusDateTime": "2023-05-31T15:35:28.0186245+02:00", "StatusCode": 0, "Message": "product2 tekst veld, "Comment": null, "Information": null }] } |
Mijn vraag is dus concreet, hoe kan ik wellicht in de pre-processing, wellicht andere plek bijvoorbeeld bijvoorbeeld er voor zorgen dat ik niet een statisch array positie opgeef maar een Name kan gebruiken om dan als nog alleen de StatusCode op te halen.
ps Gaat om Zabbix 6.0 maar 6.4 zou hetzelfde moeten werken
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal