Gegevens uit bladen automatisch bijwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conelano
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-05-2023
Mijn vraag
Al een flinke tijd houd ik mij bezig met het modden van een computerspel (FIFA 12), onder andere door de database van dat spel zo veel mogelijk op de nieuwste versie van FIFA 23 te laten lijken. Van beide spellen heb ik de database in een Excel-blad staan. Nu ben ik op zoek naar een manier om het modden enigszins te automatiseren via Excel. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Zo heeft iedere speler een PLAYERID, met daar aan gekoppeld verschillende karakteristieken en vaardigheden. Maar niet iedere speler uit mijn 12-database komt voor in 23. Mijn ideeën/stappen zijn de volgende:

1) Eerst controleren of de PLAYERID in 23 zit. Zo ja, doorgaan. Zo nee, verwijzen naar de laatste versie van 12 (in bijvoorbeeld een aparte sheet).

2) Vervolgens wil ik automatisch de meeste gegevens die in 23 staan, automatisch overnemen in 12. De sortering van de database van FIFA 23 is anders dan die van 12, een VLOOKUP wordt een zeer tijdrovend verhaal. Om een voorbeeld te geven: BIRTHDATE is een kolom - net als PLAYERID, maar alles horend bij een PLAYERID staat in de rij van die PLAYERID. Ik wil dus eigenlijk een soort coördinatensysteem, maar dan op basis van de PLAYERID en de waarde die ik zoek. Hieronder een screenshot van de database (12).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftRgAP-pBklB6_F_2J7wcN3T-0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vB3rqPdzSGCn0W7tAK8Ghjp6.png?f=fotoalbum_large

Functies als VLOOKUP, HLOOKUP, INDEX en MATCH heb ik al geprobeerd, maar die geven niet het gewenste resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Conelano op 31-05-2023 14:16 . Reden: Afbeelding toegevoegd. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:24
Dit kan je beter in stukken knippen.

Voor al je kolomhoofden kan je in een apart tabblad via index en match het nummer van de kolom achterhalen.
Voor je Playerid's geld hetzelfde. Lijst met alle playerid's en achterhalen in welke rij ze zitten.

Combineer je die 2 gegevens dan heb je je coördinatenstelsel te pakken.