Reminder toevoegen aan binnenkomende Outlook invites

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:22

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Een collega van mij stuurt standaard zijn meeting invites zonder herinnering, omdat hij dit prettig vind. Helemaal prima, maar als gevolg mis ik soms zijn meetings omdat ik wel van die herinnering uit ga. Hoe kan ik er voor zorgen dat binnenkomende invites standaard een 15min reminder krijgen? Of is er een instelling voor mijn collega zodat hij geen notificatie krijgt, maar eenieder die hij uitnodigt wel? Dat laatste heeft d voorkeur, maar alles wat ik via zoeken vind gaat precies niet hier over, enkel de standaard notificatie instellingen kwam ik tegen, en daar lukt dit volgens mij niet mee.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee, dit optie is er niet in Outlook (by default)

3 opties:
  1. De ontvanger/genodigde zet de herinnering na accepteren van de meeting aan of uit naar wens
  2. De organisator stelt de herinnering in, verstuurt de uitnodiging en schakelt deze daarna voor zijn eigen exemplaar uit.
  3. Met de tip van @dixet : Bouw dit in Power Automate (moest het zelf even uitproberen, maar het werkt inderdaad goed). Het vereist wel een licentie voor Power Automate, al dan niet gebundeld bij een Microsoft 365 plan: https://www.mobile-mentor...-microsoft-power-automate
Dus wil je dit enkel in Outlook doen, dan is het gewoon onderling even afspraken maken hierover en elkaar een beetje tegemoet komen.
Jij wilt graag herinnerd worden, een ander niet. Of de genodigde stuurt een uitnodiging met een herinnering op 15 min en jij wilt graag de herinnering al 60 min vantevoren (omdat je op een afspraak buiten de deur zit)

Die flexibiliteit is door elk apart van elkaar de herinneringen te kunnen zetten dus mogelijk. Er is niet one-size-fits all.
Je zult zelf een beetje de controle moeten houden

[ Voor 29% gewijzigd door akimosan op 05-06-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:22

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
akimosan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:31:
Nee, dit optie is er niet in Outlook.

2 opties:
  1. De ontvanger/genodigde zet de herinnering na accepteren van de meeting aan of uit naar wens
  2. De organisator stelt de herinnering in, verstuurt de uitnodiging en schakelt deze daarna voor zijn eigen exemplaar uit.
Verder is het gewoon onderling even afspraken maken hierover en elkaar een beetje tegemoet komen.
Jij wilt graag herinnerd worden, een ander niet. Of de genodigde stuurt een uitnodiging met een herinnering op 15 min en jij wilt graag de herinnering al 60 min vantevoren (omdat je op een afspraak buiten de deur zit)

Die flexibiliteit is door elk apart van elkaar de herinneringen te kunnen zetten dus mogelijk. Er is niet one-size-fits all.
Je zult zelf een beetje de controle moeten houden
Hmm dat is erg jammer. Ik vind het ergens wel vreemd dat je zelf geen controle hebt over de invites die binnenkomen, bijvoorbeeld dat je alles bij default op 15min zet. Snap dat dit ook voordelen heeft, maar de optie om het te forceren zou ik als ontvanger wel fijn vinden.

Duidelijk verhaal in ieder geval, bedankt! Ik hoop dat ik er iedere keer aan denk dat ik de herinnering zelf instel :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 11:14
Optie 3: bouw dit in PowerAutomate als jullie dat hebben als onderdeel van Office365
https://www.google.com/am...wer-automate%3fformat=amp