Concerticket via Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik hoop dat ik in het goede subforum zit.

Ik wil graag via MP een fysiek concertkaartje kopen voor een concert dat volledig is uitverkocht.
Ik heb er eentje gevonden van een verkoper met heel veel (en louter) 5 sterren recensies.

Nu is op de foto van het ticket een QR code zichtbaar. Is het een risico dat iemand deze foto gebruikt en voor mij naar binnen gaat?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat is niet handig van de verkoper.
Ik zou het risico niet gaan lopen om deze te bemachtigen.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:36
Staan er geen e-tickets voor het concert op ticketswap? Mijn voorkeur heeft eigenlijk altijd om via ticketswap kaarten te kopen, omdat je hier tegenwoordig bij vrijwel alle grote concerten/festivals gebruik maakt van secure swap, waarbij je een nieuwe qr code krijgt.

En mocht het bijvoorbeeld via ticketmaster gaan, dan hebben zij ook hun eigen doorverkoop service:
https://www.ticketmaster.nl/feature/tickets-doorverkopen/

Als de qr code al zichtbaar is zou ik zelf niet het risico willen nemen, tenzij je als eerste in de rij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Het gaat om een concert in Duitsland. Ik kan via ticketmaster.de geen tickets vinden tegen face value.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:36
Dean Martin schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:51:
Het gaat om een concert in Duitsland. Ik kan via ticketmaster.de geen tickets vinden tegen face value.
Als het concert al uitverkocht is zal het lastig zijn tickets voor face value te vinden. De meeste mensen zullen dan hun kaartje 2de hands aanbieden voor een hogere prijs (volgensmij heeft Ticketmaster hier wel een max voor). Soms zul je een eerlijke verkoper hebben die er wel de normale prijs voor vraagt, maar de meeste mensen zullen hier dan wel iets van winst op willen maken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Op MP vind ik ze wel voor face value. Het is overigens een concert met alleen hard copy tickets zie ik nu.

Dan moet je het ticket ook al na gaan maken.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:45
Dean Martin schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:18:
Op MP vind ik ze wel voor face value. Het is overigens een concert met alleen hard copy tickets zie ik nu.

Dan moet je het ticket ook al na gaan maken.
Ja, maar zijn die echt? Lijkt me eerder oplichting zo iets. Bij iets wat populair is zullen de kaartjes natuurlijk alleen maar duurder worden als ze schaars worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
WEBGAMING schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Ja, maar zijn die echt? Lijkt me eerder oplichting zo iets. Bij iets wat populair is zullen de kaartjes natuurlijk alleen maar duurder worden als ze schaars worden.
Ja, dat is altijd de vraag. Maar iemand met 450+ reviews (met concert tickets) durf ik wel te vertrouwen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:43
Ah Duitsland, ja, daar lopen ze nog wat achter op Nederland op digitaal gebied (been there, done that). Lastig te zeggen of het een koper met goede bedoelingen is natuurlijk maar fysieke tickets zijn in Duitsland nog heel gewoon, en iets als TicketSwap is daar helemaal niet zo bekend als hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:12
100 procent zekerheid heb je nooit. Ook niet via Ticketswap oid.

Iemand met genoeg positieve reviews op marktplaats zou ik wel vertrouwen. Niet handig van de QR code, maar als er alleen fysieke tickets zijn zal dat waarschijnlijk niet zo'n probleem opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19
Zit er niet nog een hologram op het kaartje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
pennywiser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:01:
Zit er niet nog een hologram op het kaartje oid?
Jawel. Is te zien.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dit is extreem moeilijk na te maken. Als je het kaartje kan halen of eerlijk oversteken oid kan doen heeft dat de voorkeur. Als de verkoper dat laatste niet wil weet je ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
pennywiser schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:13:
[...]

Als de verkoper dat laatste niet wil weet je ook genoeg.
Mwa. Dat gelijk oversteken doe ik ook gewoon absoluut niet aan. Dat zegt niet altijd iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
WEBGAMING schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:19:
[...]

Mwa. Dat gelijk oversteken doe ik ook gewoon absoluut niet aan. Dat zegt niet altijd iets.
Wat is het nadeel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 17:43
hah, ja. Zie je het al voor je? Ik koop bij de appie een reep chocolade maar betaal hem pas als ie half op is en ik hem echt lekker vond, anders krijg je hem gebruikt terug..

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Bockelaar schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:22:
hah, ja. Zie je het al voor je? Ik koop bij de appie een reep chocolade maar betaal hem pas als ie half op is en ik hem echt lekker vond, anders krijg je hem gebruikt terug..
Werkt het zo ja, is dit je ervaring? Kan dat ik het niet zie hoor, maar MP biedt het voor 5 euro aan, is het dan altijd nadelig voor de verkoper?

[ Voor 24% gewijzigd door pennywiser op 31-05-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 17:43
geen ervaring mee, ik doe er ook niet aan. MP is geen winkel heh? Zie het als een rommelmarkt of Koningsdagmarkt waar je op een kleedje iets koopt wat achteraf te duur was en niet werkt. Garantie: 0. Al die fratsen om het mooier te maken dan het is is leuk voor mij als koper, als verkoper doe ik er niet aan mee: alleen maar gezeur aan de deur :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Bockelaar schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:26:
geen ervaring mee, ik doe er ook niet aan. MP is geen winkel heh? Zie het als een rommelmarkt of Koningsdagmarkt waar je op een kleedje iets koopt wat achteraf te duur was en niet werkt. Garantie: 0. Al die fratsen om het mooier te maken dan het is is leuk voor mij als koper, als verkoper doe ik er niet aan mee: alleen maar gezeur aan de deur :)
Zo sta ik er ook in persoonlijk.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Dean Martin schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:27:
[...]

Zo sta ik er ook in persoonlijk.
Met tickets kan het ook niet. Veel succes verder.
https://help.marktplaats..../wat-is-kopersbescherming

[ Voor 13% gewijzigd door pennywiser op 31-05-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ten eerste hoeft marktplaats niet al mijn gegevens te hebben.. En ik heb gewoon te veel verhalen gehoord dat het mis gaat. Toegegeven, dat was vooral aan het begin, toen het net was. Maar dat vertrouwen verdien je bij mij niet zomaar terug.

Ik heb ook geen zin om een week op mijn geld te wachten. Helemaal als het anders meestal gewoon in 10 minuten geregeld is.

Als je me niet vertrouwt, prima, kan je het op komen halen, of koop je het gewoon ergens anders.

In In mijn ervaring zijn er ondertussen net zo veel oplichtende kopers als verkopers. Mensen die iets kopen, claimen dat het kapot is om geld terug te krijgen, een kapot product om te wisselen etc. Naar mijn idee geef je die mensen heel veel munitie als je het via gelijk oversteken doet.

En wat is het voordeel voor mij? Eigenlijk gewoon niets. (je komt vertrouwd over oid, nou joepie) Waarom zou ik het wel doen?

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 31-05-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Kaartje dicht bij huis gevonden dat ik vanavond ga ophalen! Ook daar QR codes zichtbaar online, maar omdat het hardcopy only is durf ik het wel aan.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:56
WEBGAMING schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:31:
[...]

Ten eerste hoeft marktplaats niet al mijn gegevens te hebben.. En ik heb gewoon te veel verhalen gehoord dat het mis gaat. Toegegeven, dat was vooral aan het begin, toen het net was. Maar dat vertrouwen verdien je bij mij niet zomaar terug.

Ik heb ook geen zin om een week op mijn geld te wachten. Helemaal als het anders meestal gewoon in 10 minuten geregeld is.

Als je me niet vertrouwt, prima, kan je het op komen halen, of koop je het gewoon ergens anders.

In In mijn ervaring zijn er ondertussen net zo veel oplichtende kopers als verkopers. Mensen die iets kopen, claimen dat het kapot is om geld terug te krijgen, een kapot product om te wisselen etc. Naar mijn idee geef je die mensen heel veel munitie als je het via gelijk oversteken doet.

En wat is het voordeel voor mij? Eigenlijk gewoon niets. (je komt vertrouwd over oid, nou joepie) Waarom zou ik het wel doen?
Bij verkoop is tikkie ook gewoon mogelijk hoor. Zelf al vaker gedaan bij koop en verkoop. Boter bij de vis is natuurlijk nog fijner, ook voor de koper.

Dat een account 450+ positieve reviews zegt niet alles. Account kan ook gekaapt zijn. Been there, done that. Paar jaar geleden nvidia shield via MP aangekocht van iemand met veel positieve reviews, die al 10+ jaar actief was op MP. Bleek vlak erna een scam te zijn. Account was gekaapt. Geld weg :/
Dagen erna zag ik steeds nieuwe advertenties met exact dezelfde foto's erbij. Allemaal bestaande accounts met positieve reviews en vele jaren dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Net kaartjes gaan ophalen. In mijn geval lijkt dus alles goed. Blijkt achteraf nog een bekende van m'n ouders ook. Hopelijk werkt ook de QR code :D

The best is yet to come

Pagina: 1