Ik heb een paar dagen geleden een tweedehands Dell Latitude E7470 gekocht, volgens de verkoper in goede staat... Meteen op de eerste dag van gebruik dropte het batterijpercentage heel plotseling van 70% naar 5%. Daarna viel de laptop uit, maar als ik hem opnieuw opstartte deed hij het nog uren prima op 0% zonder op te laden. Om de batterij te kalibreren, wilde ik de accu helemaal opgebruiken en daarna volledig opladen (https://www.dell.com/supp...on-cycle-on-a-dell-laptop). Dit ging de eerste keer prima.
De tweede keer dat ik dit probeerde, viel de laptop na een poos op 0% te functioneren uit. Nu doet deze helemaal niets meer. Ik heb al een hard reset geprobeerd en de accu losgekoppeld (en met losgekoppelde accu de aanknop 30 sec ingedrukt, daarna terug aangesloten). Met een losgekoppelde batterij aan netstroom doet de laptop nog steeds helemaal niets.
Mijn vraag: zou het zin hebben om de accu te vervangen? Ik vroeg mij af of de laptop het namelijk dan niet aan de netstroom zou moeten doen, als de accu losgekoppeld is?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
De tweede keer dat ik dit probeerde, viel de laptop na een poos op 0% te functioneren uit. Nu doet deze helemaal niets meer. Ik heb al een hard reset geprobeerd en de accu losgekoppeld (en met losgekoppelde accu de aanknop 30 sec ingedrukt, daarna terug aangesloten). Met een losgekoppelde batterij aan netstroom doet de laptop nog steeds helemaal niets.
Mijn vraag: zou het zin hebben om de accu te vervangen? Ik vroeg mij af of de laptop het namelijk dan niet aan de netstroom zou moeten doen, als de accu losgekoppeld is?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!