Nonconform onderdeel ontvangen van webshop, Ticket gesloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sme4gle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 16:54
Hallo Tweakers,

Een tijdje terug heb ik besloten om een extra FPV drone te bouwen. Dus Sme4gle besteld op webshop X zijn componenten. De componenten komen de volgende dag binnen en ik kan vrolijk beginnen met bouwen, yay!
(Ik heb hierin ervaring, ik weet de werking van dit type drones etcetera.)

Fastforward 2 uur; De drone staat in elkaar. Tijd voor een testronde. Sme4gle sluit de batterij aan, Pats! Sme4gle heeft de genie losgelaten. Na wat verder onderzoek blijkt dat de connector voor de batterij vanaf de fabriek verkeerd om is gesoldeerd. Dit is stom, dit had ik als ik iets beter had opgelet zelf kunnen zien, en oplossen.

Nu is het verhaal dus als volgt: Ik klop aan bij de Nederlandse webshop waar ik mijn onderdelen heb besteld.
De webshop zegt; Ja, dat is non-conform.. Kun je ons foto's sturen van het euvel.

Op hetzelfde moment plaats ik op Facebook op een FPV gerelateerde pagina een post van wat me is overkomen. Hierop heeft de fabrikant gelijk al gereageerd dat ze alles willen rechtzetten. Mij wordt een nieuwe ESC beloofd etcetera. Uiteraard, gebeurt dit als reactie op mijn post.

De dag erna krijg ik reactie van de webshop; Zij zeggen dat ze hebben vernomen dat de fabrikant er al mee bezig is en daarom dus het ticket sluiten. (Opzich terecht als de fabrikant daar oprecht mee bezig is natuurlijk).

Het punt is echter, dat we nu een week verder zijn.. En de fabrikant zich niet meer laat horen. Nu vraag ik mij af wat hierin wijsheid is, en wat mijn rechten zijn. Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
Nog een keer via Facebook deze ervaring delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:33
Neem aan dat je consument bent?

Fijn dat de fabrikant iets wil doen, maar zou dit lekker via de leverancier laten lopen. Immers, als je leverancier je een nieuwe stuurt, kunnen ze die oude ook gewoon richting fabrikant sturen om het geld terug te krijgen
Dus, ticket laten heropenen en dat je leverancier aan de slag kan. Met de Facebook post kunnen zij dan wat, indien de leverancier toch moeilijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sme4gle
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 16:54
celshof schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:51:
Neem aan dat je consument bent?

Fijn dat de fabrikant iets wil doen, maar zou dit lekker via de leverancier laten lopen. Immers, als je leverancier je een nieuwe stuurt, kunnen ze die oude ook gewoon richting fabrikant sturen om het geld terug te krijgen
Dus, ticket laten heropenen en dat je leverancier aan de slag kan. Met de Facebook post kunnen zij dan wat, indien de leverancier toch moeilijk gaat doen.
Ik ben inderdaad de consument.

Ik krijg helaas dus geen response meer van de webshop op mijn mailtes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:02
Sme4gle schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:59:
[...]

Ik ben inderdaad de consument.

Ik krijg helaas dus geen response meer van de webshop op mijn mailtes.
De fabrikant proberen te benaderen onder verwijzing naar de Fb post. En dit ook maar weer via Fb delen.

[ Voor 5% gewijzigd door pennywiser op 31-05-2023 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:30
Hoewel fabrikant reageert op Facebook, heb jij geen relatie met de fabrikant omtrent garantie. Jouw aanspreekpunt is toch echt de verkoper, en de afhandeling zou ook via de verkoper moeten verlopen. Deze kan wel wijzen dat je naar de fabrikant kunt stappen. Echter, als deze niet thuis geeft moet je ook terug naar de verkoper en deze het laten afhandelen.
Pagina: 1