Ik ben al lang aangemeld bij Burgernet. Krijg regelmatig een SMS-je als er iemand in mijn woonomgeving vermist is.
Nu kreeg ik gisteravond een SMS dat ze gaan stoppen met SMS en alleen overgaan op meldingen via de app.
Die app heb ik niet geïnstalleerd, ik heb ook geen behoefte aan nog weer een app op mijn telefoon.
Dus gisteravond via de website een korte reactie gestuurd dat ik het jammer vind dat SMS stopt.
Nu kreeg ik vanmorgen al een reactie:
Op Google Play zie ik daarnaast dit bij de app:
/f/image/DhHQAkomIPFSXRFech3kz7gr.png?f=fotoalbum_large)
Die persoonlijke gegevens zijn dan wel optioneel maar volgens mij verzamelt die app nog veel meer dan wat je met SMS zou kunnen doen.
En gegevens worden blijkbaar niet versleuteld verstuurd, en kunnen niet verwijderd worden.
Wat is de mening van anderen hierover? Is een app echt beter dan SMS voor de privacy?
Nu kreeg ik gisteravond een SMS dat ze gaan stoppen met SMS en alleen overgaan op meldingen via de app.
Die app heb ik niet geïnstalleerd, ik heb ook geen behoefte aan nog weer een app op mijn telefoon.
Dus gisteravond via de website een korte reactie gestuurd dat ik het jammer vind dat SMS stopt.
Nu kreeg ik vanmorgen al een reactie:
Nu heb ik er niet heel veel kennis van maar dit lijkt me onzin. Waarom zou SMS een probleem zijn voor privacy?Goedemorgen,
Een en ander heeft te maken met nieuwe wet- en regelgeving i.v.m. uw privacy.
Door gebruik te maken van de app worden uw persoonlijke gegevens niet opgeslagen en kunt u de meldingen die u wilt ontvangen zelf instellen.
Met vriendelijke groet,
(...)
Op Google Play zie ik daarnaast dit bij de app:
/f/image/DhHQAkomIPFSXRFech3kz7gr.png?f=fotoalbum_large)
Die persoonlijke gegevens zijn dan wel optioneel maar volgens mij verzamelt die app nog veel meer dan wat je met SMS zou kunnen doen.
En gegevens worden blijkbaar niet versleuteld verstuurd, en kunnen niet verwijderd worden.
Wat is de mening van anderen hierover? Is een app echt beter dan SMS voor de privacy?