Mijn vraag
Ik beschik over een vrij oude gaming pc (i7 4790, 16GB DDR3, Sata SSD) dewelke ik onlangs heb geupgrade met een RTX 2080ti die ik interessant op de kop kon tikken.
Voorheen had ik een RX580, heeft steeds prima gewerkt maar zat toch een beetje aan z'n limiet.
Ik speel eigenlijk bijna exclusief CSGO, en omdat ik hoopte hogere FPS te halen met de RTX heb ik deze kaart gekocht, maar nu blijkt dat ik in sommige maps, met moeite 90 fps haal op sommige momenten.
In eerste instantie ben ik op zoek naar de bottleneck in dit verhaal, maar als ik HWmonitor en taskmanager mag geloven zit de cpu op +- 40% load, en de RTX2080ti op zo'n 25 à 30% load en 55C°.
Qua ram zit ik op ongeveer 7GB van de 16.
Met andere woorden, ik kan niet plaatsen waarom ik dit probleem heb.
Om zeker te zijn dat het geen driverding was heb ik even een schone windows erop gezet met enkel de nieuwste drivers en csgo, maar dit probleem blijft bestaan.
Kan iemand me zeggen waar dit fout loopt?
De temperaturen zitten altijd comfortabel laag en de load gaat niet naar 100%, maar ik begrijp gewoon niet waarom het systeem zich op zo'n lage framerates vast zet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
i7 4790
H87M-HD3 mainboard
16GB DDR3
Palit 2080ti
Samsung evo sata SSD
Acer 144 hz KG241Q
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe windows 11 install, drivers up-to-date, logging met openHW monitor
/f/image/6AfKrnSyi3GuvoqIgcy2mDE3.png?f=fotoalbum_large)
Ik beschik over een vrij oude gaming pc (i7 4790, 16GB DDR3, Sata SSD) dewelke ik onlangs heb geupgrade met een RTX 2080ti die ik interessant op de kop kon tikken.
Voorheen had ik een RX580, heeft steeds prima gewerkt maar zat toch een beetje aan z'n limiet.
Ik speel eigenlijk bijna exclusief CSGO, en omdat ik hoopte hogere FPS te halen met de RTX heb ik deze kaart gekocht, maar nu blijkt dat ik in sommige maps, met moeite 90 fps haal op sommige momenten.
In eerste instantie ben ik op zoek naar de bottleneck in dit verhaal, maar als ik HWmonitor en taskmanager mag geloven zit de cpu op +- 40% load, en de RTX2080ti op zo'n 25 à 30% load en 55C°.
Qua ram zit ik op ongeveer 7GB van de 16.
Met andere woorden, ik kan niet plaatsen waarom ik dit probleem heb.
Om zeker te zijn dat het geen driverding was heb ik even een schone windows erop gezet met enkel de nieuwste drivers en csgo, maar dit probleem blijft bestaan.
Kan iemand me zeggen waar dit fout loopt?
De temperaturen zitten altijd comfortabel laag en de load gaat niet naar 100%, maar ik begrijp gewoon niet waarom het systeem zich op zo'n lage framerates vast zet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
i7 4790
H87M-HD3 mainboard
16GB DDR3
Palit 2080ti
Samsung evo sata SSD
Acer 144 hz KG241Q
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nieuwe windows 11 install, drivers up-to-date, logging met openHW monitor
/f/image/6AfKrnSyi3GuvoqIgcy2mDE3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ANcfNa8KhFTe22RyWkRN5Ee9.png?f=fotoalbum_large)