Ik zoek een?
Hardware specificatie lijst om een eigen Ethereum / Chainlink node op te zetten. Ik heb de volgende lijst al van een kennis gekregen die volstaat echter is deze uit 2021. Hoewel ik ervan uit ga dat het hiermee volstaat ben ik benieuwd of er toch niet componenten beter (meer futureproof) kunnen.
Wat is je budget?
Budget ligt tussen de 1.000 en 1.500 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Verder is het doel van de node om stabiel te draaien, wanneer mogelijk energie zuinig. Verder als nice to have ECC (Error Correcting Code) compatible hardware.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit zijn de aanbevolen specificatie voor een ETH Node. (Chainlink heeft minder eisen)
Hardware specificatie lijst om een eigen Ethereum / Chainlink node op te zetten. Ik heb de volgende lijst al van een kennis gekregen die volstaat echter is deze uit 2021. Hoewel ik ervan uit ga dat het hiermee volstaat ben ik benieuwd of er toch niet componenten beter (meer futureproof) kunnen.
Wat is je budget?
Budget ligt tussen de 1.000 en 1.500 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren. Verder is het doel van de node om stabiel te draaien, wanneer mogelijk energie zuinig. Verder als nice to have ECC (Error Correcting Code) compatible hardware.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit zijn de aanbevolen specificatie voor een ETH Node. (Chainlink heeft minder eisen)
- Fast CPU with 4+ cores
- 16 GB+ RAM
- Fast SSD with 2+TB
- 25+ MBit/s bandwidth
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 413,21 | € 413,21 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550-PLUS | € 114,95 | € 114,95 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 86,90 | € 86,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
2 | Geheugen intern | Kingston KSM32ED8/32HC | € 89,- | € 178,- |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 149,- | € 149,- |
2 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 99,- | € 198,- |