Externe harde schijf Seagate: Afgebroken ingang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgervs
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-05-2023
Hallo allemaal,

Ik heb al een redelijk tijd een externe HDD harde schijf van Seagate (1TB). Ik haalde hem uit mijn tas en de ingang was er afgebroken. Zie foto.

Is dit makkelijk te maken? En hoe zou dit moeten?

Mocht het door een expert gedaan moeten worden, wat ben je dan ongeveer kwijt? Ik zie online wel prijzen maar dat vind ik wel erg duur. Maarja, er staat wel veel data op die ik graag wil behouden..

Ik heb hem al uit de behuizing gehaald, pinnetjes waren grotendeels al afgebroken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luNZMqp56DHds8zwJ-8Kr8x2s08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOAogZDWtRvg9P1wMwogysVU.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MK6mAJxA_2vrm9V5r8cXMXhNYH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gxtf4LDQRGvke00CX8o32bE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Rutgervs op 30-05-2023 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ehmm, dat bordje kan je die er niet gewoon afhalen?
Daarachter lijkt me gewoon een SATA connector te zitten en kan je gewoon een willekeurige Externe SATA case kopen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:25
Dat printje dan eraf, daaronder zit een gewone sata-aansluiting. Eventueel kun je een nieuw printje erop zetten, zoek op Seagate ASM1153, maar simpeler is het ook een andere externe behuizing te halen. Mogelijk ben je in dat laatste geval je data kwijt als er een vertaalslag wordt uitgevoerd of er een andere sectorgrootte wordt geadverteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutgervs
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-05-2023
hcQd schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:15:
Dat printje dan eraf, daaronder zit een gewone sata-aansluiting. Eventueel kun je een nieuw printje erop zetten, zoek op Seagate ASM1153, maar simpeler is het ook een andere externe behuizing te halen. Mogelijk ben je in dat laatste geval je data kwijt als er een vertaalslag wordt uitgevoerd of er een andere sectorgrootte wordt geadverteerd.
Oh wist niet dat het zo makkelijk was. Heb het onderdeel besteld op ebay, dankjewel!