Toon posts:

13x 14x multiplier op een Aopen Ak73 Pro ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de nieuwste BIOS waarmee je ook 13 en 14x multiplier kan krijgen maar met welke jumper combo :? Staat namelijk nergens...

Wel is het zo dat als ik nu de combonatie van 12.5 neem krijg ik 13x (volgens het mobo). Terwijl WCPU gewoon 12.5x aaangeeft :?

Is de jumper combonatie veranderd sinds de nieuwe BIOS of wat ? Zo ja waar staat die dan ?

Alvast Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
mmmm... niemand :?

:'( ;(

Kep al heel die AOpen site afgezocht maar met geen resultaat.

Verwijderd

Waarschijnlijk worden er gewoon multipliers hergebruikt. Dat was ook al zo toen er nieuwe Celerons uitkwamen. Het BX bord ging maar tot 8. En dat terwijl de nieuwe CPU's bij 8.5 begonnen. Toen is het mogelijk gemaakt om door handmatig voor 4.5 te kiezen toch 8.5 te krijgen. Kortom 4.5 is dus gelijk aan 8.5. Snappie het nog?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 20:13 schreef Phalanx het volgende:
Waarschijnlijk worden er gewoon multipliers hergebruikt. Dat was ook al zo toen er nieuwe Celerons uitkwamen. Het BX bord ging maar tot 8. En dat terwijl de nieuwe CPU's bij 8.5 begonnen. Toen is het mogelijk gemaakt om door handmatig voor 4.5 te kiezen toch 8.5 te krijgen. Kortom 4.5 is dus gelijk aan 8.5. Snappie het nog?
Ok ik snap het maar er zit nog 1 switch (switch 4) die nog niet word gebruikt... als ze die nu gewoon gebruiken :? Of is dit onmogelijk :?

Verwijderd

Het is inderdaad mogelijk dat door een BIOS update veranderingen zijn aangebracht bij je switches. Maar hoe of wat zou ik ook niet kunnen zeggen.

Kun je niet gewon je multiplier vanuit je BIOS zelf kiezen? Da's toch veel eenvoudiger?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 02 september 2001 20:05 schreef G4s het volgende:
mmmm... niemand :?
Na nog niet eens een half uur je topic omhoog trappen is nergens voor nodig. Als we dat allemaal gaan doen dan wordt het een zooitje ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Alles op jumperfree zetten, alleen wel de 133mhz jumper goedzetten

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 20:22 schreef Exirion het volgende:

[..]

Na nog niet eens een half uur je topic omhoog trappen is nergens voor nodig. Als we dat allemaal gaan doen dan wordt het een zooitje ;)
Ok sorry... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 20:24 schreef schumache het volgende:
Alles op jumperfree zetten, alleen wel de 133mhz jumper goedzetten
Wow schumacher ff wachte. Hoe zet je hem op jumper free :?
Nog nooit van gehoord op dit mobo. En heb jij een 100 fsb proc op 133 fsb ? Kan dat gewoon zonder problemen ?

Verwijderd

Als het goed is dan moet je alle switches op OFF zetten en dan kies je vanuit je BIOS de multiplier.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 20:31 schreef Phalanx het volgende:
Als het goed is dan moet je alle switches op OFF zetten en dan kies je vanuit je BIOS de multiplier.
Ok tnx ik ga het ff proberen. Shit dan moet mijn comp uit ;( :'(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoot maar hoe moet je een AOpen Ak73 Pro op jumperless zetten (ofzoiets), zodat in de BIOS je multiplier in kan stellen want ik zit nu het mobo boekje te lezen maar kan het nergens vinden.

192 bladzijdez :Z

A.U.B. zeg ff welk jumpertje...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 21:17 schreef G4s het volgende:
Sorry hoot maar hoe moet je een AOpen Ak73 Pro op jumperless zetten (ofzoiets), zodat in de BIOS je multiplier in kan stellen want ik zit nu het mobo boekje te lezen maar kan het nergens vinden.

192 bladzijdez :Z

A.U.B. zeg ff welk jumpertje...
Niemand weet hoe je hem jumperless kan zetten :? Of kan het gewoon niet want ik kan het nergens vinden.

Verwijderd

K*t ik heb dat probleem ook....
heeft dan echt niemand een oplossing.... :')

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Okee.. De oplossing dan..

De oplossing is eigenlijk heel simpel.. Multiplier 13x is inderdaad de instelling voor 12.5x. 14x is de instelling voor 5x.
Amd heeft inderdaad de lage multiplier opnieuw gebruikt.
Maar de 14x multiplier zit voor zover ik weet alleen in de 1.4GHz Tbird met een 200MHz bus. Bij andere procs werkt het niet, of wordt het gewoon 5x.. (multiplier systeem zit namelijk in de processor zelf, op het mobo wordt alleen een bepaalde pincombinatie doorgegeven aan de proc!)
Klopt niet helemaal, want bij intel zit er gewoon een vastgebakken multiplier in de proc. Die kun je niet instellen of veranderen.. Ook al staat jouw bord op een multiplier van 1 of 10 of whatever, die proc zal gewoon z'n eigen mp gebruiken.. Hij krijgt gewoon een busfrequentie, en intern wordt dit gewoon verhoogd.
Pagina: 1