Hallo mede Tweakers,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het verbeteren van mijn wifi-verbinding in onze huurwoning.
Ben een echte leek wat dit onderwerp betreft en na wat proberen in te lezen werd het mij niet veel duidelijker wat in mijn situatie handig zou zijn.
Mijn eerste ingeving is: Zyxel als hoofdrouter gebruiken, de Asus in de woonkamer zetten als access point met directe bekabelde verbinding op de Zyxel. Of gezien hoe verborgen dat modem is, nog een router/iets als access point op de schoenenkast tegenover de meterkast zetten
Gezien de belangrijkste devices bekabeld zullen zijn zoek ik naar een oplossing die niet €300+ is, en ben in dit aspect geen prosumer die allerlei dingen zelf moet kunnen instellen en regelen.
Plaatje kreeg ik niet aan de praat maar de link werkt wel
Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het verbeteren van mijn wifi-verbinding in onze huurwoning.
Ben een echte leek wat dit onderwerp betreft en na wat proberen in te lezen werd het mij niet veel duidelijker wat in mijn situatie handig zou zijn.
- Probleem: wifi-netwerk is niet stabiel en valt om de tijd weg, vriendin heeft vaak slechte verbinding bij beeldbellen
- Appartement: nieuwbouw appartement uit juli 2022 met dikke muren en rondom andere woningen (veel studio’s met allemaal eigen netwerken)
- Binnenkomende verbinding: 1 Gbit glasvezel van T-Mobile Thuis
- Infrastructuur: Verbinding komt binnen in de gang bij de meterkast, woonkamer heeft een ethernet poort. Verder niks, en geen mogelijkheden tot verdere kabels trekken
- Huidige apparatuur: In de meterkast staat het modem van T-mobile zelf (Zyxel T-54) met ervoor een eigen router (ASUS RT-AX82U), beide zenden een eigen wifi-netwerk uit. In de woonkamer heb ik een switch om TV, streamer, mediabox en console op de kabel aan te sluiten. Verder ga ik van de meterkast naar ons kantoor (slaapkamer 1) een ethernet kabel via de muur maken om daar via een switch onze laptop/PC/speakers aan te sluiten.
Mijn eerste ingeving is: Zyxel als hoofdrouter gebruiken, de Asus in de woonkamer zetten als access point met directe bekabelde verbinding op de Zyxel. Of gezien hoe verborgen dat modem is, nog een router/iets als access point op de schoenenkast tegenover de meterkast zetten
Gezien de belangrijkste devices bekabeld zullen zijn zoek ik naar een oplossing die niet €300+ is, en ben in dit aspect geen prosumer die allerlei dingen zelf moet kunnen instellen en regelen.
Plaatje kreeg ik niet aan de praat maar de link werkt wel