Geen VPN verbinding vanuit het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynTweak
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-09 20:58
Hallo, wie kan mij met dit probleem helpen?

Het lukt me niet om een VPN verbinding op te starten vanuit het buitenland (FR) naar NL. Binnen NL kan ik de verbinding gewoon gebruiken maar als ik dezelfde verbinding vanuit het buitenland opstart lukt het niet. Ik krijg dan de melding "de L2TP-VPN-server reageert niet". Voor de client ben ik verbonden met 4G. De VPN server loopt via een Unifi UDM PRO met een IP adres in NL.

Alvast dank voor de suggesties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht dat de betreffende provider een en ander blokkeert? Al eens via een ander netwerk (publiek wifi punt of zo?) geprobeerd?

Of er zit een regioblokkade in je Unifi.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:11
Enkele jaren geleden iets soortgelijks meegemaakt, met Nederlandse Vodafone Zakelijke mobiele abonnementen. Vanuit het buitenland was de onsite server niet te bereiken via VPN, middels een iOS hotspot, dezelfde sim in ander mobiel apparaat werkte wel.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynTweak
Dank voor je reactie. Ik heb geen regieblokkade in mijn Unifi. firewall ook al even uitgezet, geen verschil. Ik zit op 4G, kun je die evt. blokkade dan omzeilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:56

Zenix

BOE!

Ik zou een VPN draaien op poort 443, dat kan met OpenVPN. Dat verkeer is altijd toegestaan en dan loop je niet tegen eventuele blokkades aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Zenix schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:57:
Ik zou een VPN draaien op poort 443, dat kan met OpenVPN. Dat verkeer is altijd toegestaan en dan loop je niet tegen eventuele blokkades aan.
De UDM Pro heeft alleen OpenVPN in client mode, niet server.
Verder kunnen ze in de basis alleen L2TP.

Als je je firmware nog op 1.x/2.x hebt dan houdt het op. Als je keurig bij bent en op 3.x zit,
kun je ook Wireguard instellen en gebruiken in server mode op de UDM. Dat zou ik dan doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynTweak
Dank je wel, ik ben idd up-to-date en heb al even iets met Wireguard geprobeerd. Set-up is iets anders dan dat ik gewend ben dus moet me hier even in verdiepen. Dat is dan hopelijk de oplossing. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SynTweak
Inmiddels update gedaan van de UniFi OS UDM Pro naar versie 3.0.20. Daarin VPN server type=OpenVPN geconfigureerd. Daarna configuratie file gedownload en op de client (iPhone etc.) met Open VPN app ge-upload en geïnstalleerd. Werkt prima!!
Pagina: 1