The Witcher-games zijn ruim 75 miljoen keer verkocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
nieuws: The Witcher-games zijn ruim 75 miljoen keer verkocht
@Hayte
The Witcher 3: Wild Hunt is bijna net zoveel verkocht als bijvoorbeeld Red Dead Redemption II. Uitgever Take Two meldde eerder in mei hiervan 53 miljoen exemplaren te hebben verkocht. De hele The Witcher-serie is wel twee keer zoveel verkocht als de Red Dead Redemption-games, met de kanttekening dat er drie The Witcher-spellen zijn verschenen en maar twee Red Dead Redemption-spellen.
Er is duidelijk iets mis met deze cijfers, zoals ook in de Reacties wordt aangehaald.
Alle Witcher games = 75 miljoen
Witcher 3 = 50 miljoen
RDR2 = 53 miljoen

Hoe kan dan dat de hele Witcher serie dubbel zoveel verkocht werd dan de hele RDR serie ? Dat zou willen zeggen dat de hele RDR serie maar 37.5M keer verkocht is, terwijl er al staat dat RDR2 alleen al 53M keer verkocht is.

Ik ben het overigens eens met een van de reageerders: de vergelijking met RDR2 lijkt behoorlijk willekeurig en irrelevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:01
Daarnaast aanvulling op hierboven.

https://www.gamespot.com/...total-sales/1100-6514297/
In addition to GTA 5 reaching over 180 million units, the Red Dead Redemption series has also seen continued success. The franchise has sold over 75 million units worldwide, while Red Dead Redemption 2 has sold over 53 million units and is the second best-selling title in the US based on dollar sales in the last five years.
Plus inderdaad die vergelijking slaat nergens op. 2 totaal verschillende games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:32

Hayte

Nieuwsredacteur
Hm ja daar ging iets mis in mijn brein, van beide series zijn 75 miljoen games verkocht. Ik heb die zin aangepast, thanks voor het melden :)

Wat betreft de vergelijking tussen The Witcher en RDR2; met alleen het gegeven The Witcher is 75 miljoen keer verkocht, is het wat lastig om te plaatsen hoe goed die game wel of niet is verkocht. Daarom wilde ik het koppelen aan een andere bekende, grote game, in dit geval RDR2. Puur een stukje extra context, dus.