Vergunning uitrit uitgegeven en week later weer ingetrokken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht op een oud industrieterrein.

De fabriek die er stond wordt nu gesloopt en er is een nieuw definitief bestemmingsplan voor de woningen, tot zover is alles prima.

De woningen staan op een rij en er komt een nieuwe straat aan de voorkant. Langs de achterkant van de woningen loopt een bestaande weg, waar nu de uitrit zit van de fabriek die nu gesloopt wordt.

Ik had een vergunning aangevraagd voor een uitrit aan de achterzijde voor de geplande schuur. Deze is toegekend door de gemeente en ik kreeg een brief dat ik mocht gaan beginnen met aanleggen.

De fabriek aan de overkant van de straat heeft echter bezwaar aangetekend omdat volgens hun de gemeente de aanvraag aan het verkeerde/oude bestemmingsplan heeft getoetst.

Dit bleek inderdaad het geval en ik heb nu excuses van de gemeente en een brief dat de vergunning toch is afgewezen.

Kan dit zomaar? Ik heb uiteraard de mogelijkheid om bezwaar te maken op de beslissing van de gemeente, t.o.v. het nieuwe bestemmingsplan maar ik vindt het al met al een hele rare gang van zaken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:34:
Ik had een vergunning aangevraagd voor een uitrit aan de achterzijde voor de geplande schuur. Deze is toegekend door de gemeente en ik kreeg een brief dat ik mocht gaan beginnen met aanleggen.
Ik denk dat je nog 6 weken zienswijze moest afwachten.

De gemeente kan soms wat kort door de bocht handelen, maar als de gemeente zelf al inziet dat een vergunning bij het eerste bezwaar direct de prullenbak in kan en er ook een partij is die hier kritische vragen over stelt, dan is er weinig reden om het hele 'riedeltje' te doorlopen.
Dan kun je beter 'uithuilen' en doorgaan. Want die uitrit gaat er namelijk niet komen, hoe boos je je ook gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
Nou, ik ben zeker nog wel van plan bezwaar te maken op hun besluit, omdat dat net zo kort door de bocht is als de eerst vergunningsaanvraag, maar ik vraag me af of ik meer kans maak als ik bezwaar maak op de procedure of op de bezwaren die er nu zijn op basis van het nieuwe bestemmingsplan.

Het is nu afgewezen omdat "het ten koste gaat van bestaand groen", maar er is nog geen bestaand groen, enkel een groen vakje in het nieuwe bestemmingsplan.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 22:52
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:34:
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht op een oud industrieterrein.

De fabriek die er stond wordt nu gesloopt en er is een nieuw definitief bestemmingsplan voor de woningen, tot zover is alles prima.

De woningen staan op een rij en er komt een nieuwe straat aan de voorkant. Langs de achterkant van de woningen loopt een bestaande weg, waar nu de uitrit zit van de fabriek die nu gesloopt wordt.

De fabriek aan de overkant van de straat heeft echter bezwaar aangetekend omdat volgens hun de gemeente de aanvraag aan het verkeerde/oude bestemmingsplan heeft getoetst.

Dit bleek inderdaad het geval en ik heb nu excuses van de gemeente en een brief dat de vergunning toch is afgewezen.

Kan dit zomaar? Ik heb uiteraard de mogelijkheid om bezwaar te maken op de beslissing van de gemeente, t.o.v. het nieuwe bestemmingsplan maar ik vindt het al met al een hele rare gang van zaken.
Sowiezo bezwaar maken!
Als je dat niet doet heb je geen gebruik gemaakt van je mogelijkheid tot bezwaar maken en dan word de intrekking rechtsgeldig.

Hheb je gewacht tot je vergunning definitief was?
En heb je daarna kosten gemaakt?
Dan kan je dat mogelijk verhalen op de gemeente.

Heb je niet gewacht, dan is het eigen risico.

https://www.blenheim.nl/b...hte-verleende-vergunning/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Het huis staat nog niet eens, dus ik heb nog geen enkele kosten gemaakt. De vergunning was ook nog niet definitief.

Ik vind het voornamelijk raar dat er in de bezwaar periode iemand bezwaar maakt op de gevolgde procedure (en dus niet op de uitrit) en dat de gemeente dan ineens met "oh ja sorry" het allemaal terugdraait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:46:
Het huis staat nog niet eens, dus ik heb nog geen enkele kosten gemaakt. De vergunning was ook nog niet definitief.

Ik vind het voornamelijk raar dat er in de bezwaar periode iemand bezwaar maakt op de gevolgde procedure (en dus niet op de uitrit) en dat de gemeente dan ineens met "oh ja sorry" het allemaal terugdraait.
Naja de bezwaar periode is daar wel voor bedoeld.
En "ik wil daar geen oprit" houd geen stand.
Maar als er fouten gemaakt zijn door de gemeente wel.

Iemand heeft daar dus goed zitten opletten bij dat bedrijf.

Wat hun voor last van jouw uitrit kunnen hebben weet ik niet, misschien dat er parkeervakken verdwijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Vreemd dat ze niet de nieuwe situatie hebben getoetst. Ik zou zeker bezwaar aantekenen en ondertussen kijken naar de verdere mogelijkheden. Wellicht krijg je het er niet door, maar zijn er andere opties waarin je daarna nog kan kijken.

Voor een perkje wat er nog niet is lijkt het me geen juist oordeel. Wellicht kan je er voor in de plaats voor wat groen aanleggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Mogelijk als je nu bezwaar maakt en direct de vraag stelt of de Gemeente dan nu dit verzoek wil toetsen tegen de NIEUWE situatie dat je dan nog kans maakt.
Het bezwaar ligt er namelijk voor de oude situatie, dat klopt niet en is dus ingetrokken. Er moet nu dus nog een vergunning aangevraagd worden voor de nieuwe situatie

(mijn vermoeden maar IANAL)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09 17:50
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:44:
Nou, ik ben zeker nog wel van plan bezwaar te maken op hun besluit, omdat dat net zo kort door de bocht is als de eerst vergunningsaanvraag, maar ik vraag me af of ik meer kans maak als ik bezwaar maak op de procedure of op de bezwaren die er nu zijn op basis van het nieuwe bestemmingsplan.

Het is nu afgewezen omdat "het ten koste gaat van bestaand groen", maar er is nog geen bestaand groen, enkel een groen vakje in het nieuwe bestemmingsplan.
Je kunt tegen beide bezwaar maken, je hoeft niet te kiezen waar je bezwaar tegen wil/gaat, je mag gewoon tegen beide punten bezwaar maken en alles wat je je nog verder kunt bedenken dat van belang is voor je bezwaar.

Zaak is zoals @FRANQ ook zegt, bezwaar maken hoe dan ook bezwaar maken binnen de termijn die daarbij hoort. Dat mag overigens ook op voorhand pro-forma waarna je je bezwaar aanvult voor het verlopen van je bezwaartermijn.

Nog even voor mijn beeldvorming? Is er al een uitrit van de (te slopen) fabriek aanwezig, dat lees ik een beetje tussen de regels door. Indien dit het geval is, mag je bij je bezwaar je ook afvragen waarom de fabriek aan de overkant een belanghebbende in deze is wanneer er wezenlijk niets veranderd aan de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:38
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:44:

"Bestaand groen" volgens het nieuwe plan uiteraard ;) Dat gaat er dan niet meer komen. Ze hebben zich nu gebaseerd op het nieuwe plan, itt het oude plan. In die context klopt het natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
TIGER1125 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:54:
[...]

Je kunt tegen beide bezwaar maken, je hoeft niet te kiezen waar je bezwaar tegen wil/gaat, je mag gewoon tegen beide punten bezwaar maken en alles wat je je nog verder kunt bedenken dat van belang is voor je bezwaar.
Top.
Zaak is zoals @FRANQ ook zegt, bezwaar maken hoe dan ook bezwaar maken binnen de termijn die daarbij hoort. Dat mag overigens ook op voorhand pro-forma waarna je je bezwaar aanvult voor het verlopen van je bezwaartermijn.

Nog even voor mijn beeldvorming? Is er al een uitrit van de (te slopen) fabriek aanwezig, dat lees ik een beetje tussen de regels door. Indien dit het geval is, mag je bij je bezwaar je ook afvragen waarom de fabriek aan de overkant een belanghebbende in deze is wanneer er wezenlijk niets veranderd aan de situatie.
Ja dat klopt, over de volledige breedte van de kavel (80+ meter). Zij zijn bang dat het voor hun vrachtwagens gevaarlijker wordt als er allemaal uitritten zijn waar fietsers/autos uit kunnen vliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
sjtienuh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:51:
Vreemd dat ze niet de nieuwe situatie hebben getoetst. Ik zou zeker bezwaar aantekenen en ondertussen kijken naar de verdere mogelijkheden. Wellicht krijg je het er niet door, maar zijn er andere opties waarin je daarna nog kan kijken.

Voor een perkje wat er nog niet is lijkt het me geen juist oordeel. Wellicht kan je er voor in de plaats voor wat groen aanleggen
stukje bestrating met grasdallen, kan ook meetellen met groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:57:
[...]

Top.

[...]

Ja dat klopt, over de volledige breedte van de kavel (80+ meter). Zij zijn bang dat het voor hun vrachtwagens gevaarlijker wordt als er allemaal uitritten zijn waar fietsers/autos uit kunnen vliegen.
Gewoon meenemen in je bezwaarschrift dus, de bestaande verkeerssituatie wordt juist veiliger want in plaats van een 80 meter lange uitrit waar van alles hinderlijk kan staan en achter vandaan kan komen, neemt de totale lengte van de uitritten af daardoor wordt het veiliger en overzichtelijker. :+

Beetje spelen met de argumenten kan geen kwaad. :P

Probeer ook iets van een opening te laten dat je best bereid bent iets aan te passen, met het oog op de groenstrook. Maar ik zou ook zeker de verwoording van de Gemeente meenemen, er is, nog, geen sprake van een bestaande groenstrook en iets met opladen EV in je schuur (indien mogelijk) en "meedenken" in de vorm van eventueel "ingroenen" van de uitrit ofzo. (grasdallen/tegelstrook met gras er omheen of iets dergelijks)

Houdt er rekening mee dat je bezwaar niet wordt afgehandeld door de behandelende afdeling maar door een aparte commissie. De ambtenaren zijn gebonden aan wetten en regels die zwart-wit ja/nee maar een bezwaarcommissie kan nog weleens sympathiek reageren op meedenken en alsnog onder voorwaarden de vergunning laten verlenen.

[ Voor 45% gewijzigd door TIGER1125 op 30-05-2023 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:57:

Lijkt me een non-argument, want die chauffeurs hoeven verder op de weg ook nergens op te letten dan? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
TLDR; in de brief van de gemeente verwijzen ze naar de AVP waarin staat:

a. Het verkeer op de weg mag niet in gevaar worden gebracht.
met de toelichting "Bij bedrijf X vinden op meerdere momenten van de dag transportbewegingen plaats waarbij vrachtverkeer manoeuvreert. Gezien de omvang en. het gewicht van vrachtwagens zijn dit risicovolle bewegingen, we achtten het daarom van belang dat het aantal verkeersbewegingen beperkt blijft.
Met het realiseren van de uitrit neemt het aantal verkeersbewegingen toe."

- De straat is nu al een openbare met veel auto's en fietsers, dus het vrachtverkeer moet gewoon opletten.
- Het wordt niet drukker als ik vanaf de voordeur of mijn achterdeur vertrek.
- Mijn uitrit komt tegenover een beschermde groenstrook die op het terrein van bedrijf X ligt.
- Bij de eerste beoordeling was er geen probleem en nu wordt er gesproken over "potentieel gevaarlijke situaties" - wat is er in tussentijd veranderd?

b. De uitweg mag niet zonder noodzaak ten koste gaan van een openbare parkeerplaats.
- Niet van toepassing.

c. Het openbaar groen mag niet op onaanvaardbare wijze worden aangetast
d. Indien het om een tweede uitweg gaat op 1 per ceel, mag deze niet ten kosten gaan van een openbare parkeerplaats of openbaar groen.
met de Toelichting: "De uitweg betreft een tweede uitweg, die ten koste gaat van openbaar groen dat voorzien is op die plek. De uitrit kan hierdoor niet worden gerealiseerd".

- De groenstrook wordt slechts 2.5 meter onderbroken
- Ik wil graag meehelpen met het ingroenen van de inrit door bijvoorbeeld grasdallen oid te leggen. Het doen van de inrit is om in de schuur te komen.
- De groenstrook bestaat nu nog niet eens, dus het gaat niet ten koste van openbaar groen.
- Het fabrieksterrein wordt straks tuin, waardoor er per nieuw huis circa 400m2 privaat groen bijkomt in de wijk.

Over de procedure:
Volgens https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR4609 mag de gemeente alleen intrekken als:
a. onjuiste of onvolledige opgave of het niet overleggen van gegevens
b. het niet voldoen aan een aan de bouwvergunning verbonden voorwaarde
c. het niet binnen een in de bouwverordening aan te geven termijn beginnen.
d. indien de werkzaamheden langer dan de in de bouwverordening bepaalde termijn stilgelegen
e. op verzoek van de vergunninghouder;
f. indien gevaar bestaat dat de bouwvergunning gebruikt wordt om crimineleactiviteiten te ontplooien

Deze is niet zo sterk denk ik, omdat de vergunning nog niet definitief was, maar hierin staat niets over dat de gemeente mag intrekken bij proceduele fouten.

Ik denk dat ik zoiets ga opstellen, maar de gemeente zal het wel op het "openbaar groen" gooien ben ik bang. Hopelijk mag de onafhankelijke commissie zich hier over buigen.

Ik hoor graag opmerkingen/aanvullingen :)

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 30-05-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
gewoon even wat dingen aan ts.

als het bestuursorgaan feitelijk fouten maakt in zijn besluitvorming. gaat ten koste van bestaand groen dat er niet is... dan kunnen er 2 dingen spelen 1. ze handelen onzorvuldig (grond voor bezwaar) ze misbruiken regel A om situatie B op te lossen (misbruik van regelgeving) ook een bezwaar grond.

als ze zich dan ook nog beroepen op de mening van bedrijf buurman dan moeten ze daar een gewichtig belang hebben, aan de andere kant ligt het natuurlijk ook aan de verkeer situatie, een uitrit op een doorgaande weg anders dan op een lokale weg of een straat in de bebouwde kom.

ik zou mijn bezwaarschrift dan ook baseren op:

A: de gemeente heeft geen goede afweging gemaakt en is onzorgvuldig geweest. dat blijkt zowel uit de opmerkingen over groen als over het feit dat ze eerst ja en direct daarna nee zeggen.
B: de gemeente moet natuurlijk ook rekeningen houden met jouw belangen zoals kunnen parkeren, eventueel een laadpaal op eigen terrein en dat soort zaken.
C: als laatste moet de gemeente onderbouwen hoe de belangen van bedrijf buurman zich verhouden tot de belangen van bewoners die eventueel een carport oid willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-09 11:22
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:34:
- De groenstrook bestaat nu nog niet eens, dus het gaat niet ten koste van openbaar groen.
Met de hedendaagse regels denk ik dat de groenstrook bedacht is om de uitstoot van de bouw te compenseren. Of wellicht zijn er regels dat er groen voorziening moet zijn vanwege natuur behoud?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Rij je toch over de stoep?

Overigens, vaak bekijken ze het aantal extra "verkeersbewegingen" en dat zal in jouw geval wellicht gemiddeld 4-6 per dag zijn. Daar kan die fabriek niet echt een probleem van maken.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
Heb je kennissen in de raad, of ben je lid van een politieke partij?
Contact hun dan, dan wordt
Jouw probleem iets waarmee ze je kunnen helpen
Dat werkt natuurlijk niet in elke gemeente zo
Maar ik zou het wel proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
Ik heb alle punten meegenomen en dit ervan gemaakt. Bedankt!
Members only: brief
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Zatervan schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:04:
Heb je kennissen in de raad, of ben je lid van een politieke partij?
Contact hun dan, dan wordt
Jouw probleem iets waarmee ze je kunnen helpen
Dat werkt natuurlijk niet in elke gemeente zo
Maar ik zou het wel proberen
Volgens mij worden om deze reden bezwaarschriften behandeld door een andere gemeente :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER1125
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:15:
[...]

Volgens mij worden om deze reden bezwaarschriften behandeld door een andere gemeente :)
Nee, de behandeling vind nog steeds plaats bij het bestuursorgaan dat een besluit neemt, maar die hebben een aparte commissie voor de toetsing van de bezwaren.

Die mensen beoordelen je bezwaar gewoon onafhankelijk, ongeacht dat ze namens het bestuursorgaan optreden.
BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:14:

***members only***
Inhoudelijk is het enige puntje wat ik wil opmerken dat een genomen besluit/verleende vergunning altijd definitief is, enige is dat een besluit binnen de bezwaartermijn nog vernietigd kan worden indien blijkt dat het gemaakte bezwaar gegrond is.

Indien de Gemeente een fout heeft gemaakt hadden ze het besluit moeten intrekken, dat kan namelijk gewoon wanneer je als bestuursorgaan echt een fout maakt. Nu maken ze een procedurele fout door te zeggen dat er een partij bezwaar had tegen je vergunning zonder dit op de juiste manier af te handelen.

Persoonlijk vind ik dat de gemeente hier fout gehandeld heeft, en als ik de behandelend ambtenaar zou zijn had ik hier persoonlijk wel een mening over gehad. Het buiten een zitting om intrekken van die vergunning maar wel benoemen dat er een bezwaar aan ten grondslag ligt.

Voor jou beeldvorming nog even wat wettelijk kader:
Een vergunning die niet binnen de wettelijke termijnen wordt verleend/geweigerd, wordt van rechtswege verleend ongeacht of iets wel of niet kan volgens de regels, die kan een Gemeente ook niet zo maar alsnog vernietigen. Situatie is anders in deze maar wel goed om in het achterhoofd te houden.

Lees je trouwens ook even in in de Wet dwangsom bij niet tijdig beslissen. 8) en zet de data in je agenda.

[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 31-05-2023 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
TIGER1125 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:22:
Voor jou beeldvorming nog even wat wettelijk kader:
Een vergunning die niet binnen de wettelijke termijnen wordt verleend/geweigerd, wordt van rechtswege verleend ongeacht of iets wel of niet kan volgens de regels, die kan een Gemeente ook niet zo maar alsnog vernietigen. Situatie is anders in deze maar wel goed om in het achterhoofd te houden.

Lees je trouwens ook even in in de Wet dwangsom bij niet tijdig beslissen. 8) en zet de data in je agenda.
Bedankt - ik kan alleen niet zo 1 2 3 vinden wat de wettelijke termijn is. Is dat 12 weken, net zoals bij het aanvragen van een vergunning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
BCC schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Bedankt - ik kan alleen niet zo 1 2 3 vinden wat de wettelijke termijn is. Is dat 12 weken, net zoals bij het aanvragen van een vergunning?
Even afwachten of het in de reactie op je bezwaar staat, anders ga je uit van 8 weken, indien het dan alsnog anders is meldt de Gemeente dat in haar reactie weer. Altijd zorgen dat je een ontvangstbevestiging krijgt, dan kun je zelf altijd aantonen dat je op tijd was.

Voorheen deed je dan alles aangetekend, maar de meeste digitale loketten zijn zo ingericht dat je een ontvangstbevestiging krijgt.

Mogelijk heeft jou Gemeente daar ook nog een pagina aan gewijd op haar site. Al zijn er een hoop gemeentes die het verborgen hebben omdat er ook mensen zijn die er een verdienmodel van gemaakt hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 31-05-2023 12:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BCC schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:14:
Ik zou dit punt even iets anders verwoorden:

Members only:

(Of iets dergelijks).

Gaat erom dat je de voordelen aanstipt, in plaats van roepen dat een anders iets "moet". Dat werkt vaak beter als partijen overtuigd moeten worden. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
Vervolg - het gaat behandeld worden door de onafhankeljke bezwaarcommissie … maximale wat er uit kon worden gehaald denk ik - bedankt voor alle tips so far !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdewit
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-06-2023
Loop de fabriek eens binnen en vraag ze wat hun probleem is met een oprit. Meestal is het enige is dat ze uit principe er een probleem van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Heb ze al gesproken, ze willen niet wijken voor nieuwbouw en maken dus bezwaar op alles , uit principe .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Best een asociale houding.. Ik zou er vol in gaan.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:33
wauw, lekkere.nieuwe achterburen.Wat een achterlijke houding heb je dan zeg. Ik hoop dat TS gewoon verder kan met zijn plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
Het is een internationaal bedrijf met 1 vestiging in Amerika en 1 in Azië - ik denk dat ik het niet win als het op een rechtszaak aankomt dus ik hoop maar dat het bij de een uitspraak van de bezwaarcomissie redelijk ok wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik snap dat bedrijf wel, voorkomen is beter dan genezen. Dat jij geen slechte bedoelingen hebt met je uitrit is voor hen niet zo interessant, het gaat om die ene nieuwe buur die een half jaar na de verhuizing gaat klagen over het vele vrachtverkeer en vervolgens de gemeente zo ver krijgt om de straat aan te passen of af te dwingen dat wanneer de schoolgaande kinderen vertrekken/thuis komen er geen vrachtverkeer mag rijden. Is het bedrijf drie uur per dag onbereikbaar. 8)7
Beetje als een café wat 25 jaar herrie maakt en nieuwe buren krijgt die opeens wel klagen over geluidsoverlast.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BCC
Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door BCC op 23-08-2023 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ik zou bezwaar maken :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Ja, ik ben benieuwd wat de stappen zijn als de commissie het goedkeurt en de gemeente het naast zich neerlegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:43
BCC schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:05:
Ja, ik ben benieuwd wat de stappen zijn als de commissie het goedkeurt en de gemeente het naast zich neerlegd.
Beide partijen mogen vervolgens beroep bij de rechtbank tegen het besluit van de gemeente (het college) indienen. Als het goed is staat dit in het betreffende besluit toegelicht.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de commissie adviseert om het de weigering / intrekking in stand te houden (het standpunt van de gemeente is mij niet helemaal duidelijk). Dan kun jij in beroep en kan de fabriek deelnemen als belanghebbende aan het proces. Andersom ook, indien de gemeente voor jou positief besluit ende fabriek in beroep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Ja dat denk ik ook .. ik ga er geen rechtzaak van maken, dat is me teveel gedoe & kosten. Het standpunt van de gemeente is intern verdeeld. Ik leg wel een paar tegels en jaag de caravan door de groenstrook :)

[ Voor 19% gewijzigd door BCC op 23-08-2023 22:59 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BCC
De gemeente vraagt of ze er 6 weken extra over mogen nadenken.. welja :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
Ach, de gemeente kondigt aan 70 flexwoningen te willen zetten aan dezelfde straat aan de andere kant van het bedrijf.. Je verzint het niet.. 🍿 Wat zou dat met het aantal verkeersbewegingen doen in de straat :D

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 20-09-2023 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:06
Ach, je kent al argumenten om protest in te dienen tegen die woningen :D

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:08

Christiano007

Ich bin der champion

BCC schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:40:
De gemeente vraagt of ze er 6 weken extra over mogen nadenken.. welja :)
Hoe is dit afgelopen?

Zelf kijk ik naar een nieuwe woning en zie dat er een lapje grond bijgekocht is. Alleen heb je er niets aan als je er geen uitrit van mag maken van de gemeente.

Nu las ik dat je de aanvraag kunt doen, en dat de gemeente dan de aanpassing aan de weg doet. Ben wel benieuwd wat dit gemiddeld kost

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
De gemeente heeft het op "verkeersveiligheid" gegooid en afgewezen. Ik mag echter wel een poort maken op de straat, dus ik denk dat mijn poort 2 meter breed wordt. De gemeente wil nu wel een parkeerverbod instellen voor de weg, omdat alle bewoners hun auto bij hun achterdeur parkeren (goh).

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 04-11-2024 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BCC schreef op maandag 4 november 2024 @ 08:19:
De gemeente wil nu wel een parkeerverbod instellen voor de weg, omdat alle bewoners hun auto bij hun achterdeur parkeren (goh).
Dan heeft iemand niet goed nagedacht over de infrastructuur 🤣
Er is vast een goede reden waarom er niet bij de voordeur geparkeerd wordt.

Collectief bezwaar maken tegen parkeerverbod mogelijk?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
DJMaze schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:44:
[...]

Dan heeft iemand niet goed nagedacht over de infrastructuur 🤣
Er is vast een goede reden waarom er niet bij de voordeur geparkeerd wordt.

Collectief bezwaar maken tegen parkeerverbod mogelijk?
Ik ben er persoonlijk een beetje klaar mee - ik heb er zelf niet zoveel last van en ik wil geen slapen de honden wakker maken over mijn brede poort - dus ik laat het zo denk ik. Het bedrijf heeft gisteren in de krant gepubliceerd dat ze ruzie hebben met de gemeente en dat verhuizen miljoenen kost, dus ik denk dat ze zo proberen druk te zetten op de gemeente, zodat die meebetaald met verhuizen.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 04-11-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:24
BCC schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:52:
[...]

Ik ben er persoonlijk een beetje klaar mee - ik heb er zelf niet zoveel last van en ik wil geen slapen de honden wakker maken over mijn brede poort - dus ik laat het zo denk ik. Het bedrijf heeft gisteren in de krant gepubliceerd dat ze ruzie hebben met de gemeente en dat verhuizen miljoenen kost, dus ik denk dat ze zo proberen druk te zetten op de gemeente, zodat die meebetaald met verhuizen.
Het is niet de gemeente die dat betaalt maar jij en je buren...... Naast voor de zak met geld betaal je ook nog eens voor de ambtelijke uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:41

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Christiano007 schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:48:
[...]

Hoe is dit afgelopen?

Zelf kijk ik naar een nieuwe woning en zie dat er een lapje grond bijgekocht is. Alleen heb je er niets aan als je er geen uitrit van mag maken van de gemeente.

Nu las ik dat je de aanvraag kunt doen, en dat de gemeente dan de aanpassing aan de weg doet. Ben wel benieuwd wat dit gemiddeld kost
je hebt weinig aan een gemiddelde het is noga afhankelijk van de situatie (en gemeente)
vaak kan je bij de gemeente wel een offerte/raming laten maken voordat je een aanvraag gaat doen. Er zijn ook gemeentes die hebben gewoon de kosten per m2 e.d. online staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
DjoeC schreef op maandag 4 november 2024 @ 16:24:
[...]

Het is niet de gemeente die dat betaalt maar jij en je buren...... Naast voor de zak met geld betaal je ook nog eens voor de ambtelijke uren.
Dat snap ik, maar het is me wel duidelijk geworden dat de gemeente en het bedrijf achterkamertjes politiek bedrijven - en daar ga ik me niet meer verder op stukbijten, het heeft mij genoeg tijd en energie gekost.

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 04-11-2024 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:02
Christiano007 schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:48:
[...]

Hoe is dit afgelopen?

Bij mij in Hengelo, was de vergunning 380 euro (vgm complete willekeur per gemeente, maar kun je normaal gesproken opzoeken)

Het werk is verder vergelijkbaar met wat een stratenmaker rekent(ze hadden het uitbesteed aan een stratenmaker ook) situatie was bij mij een oude oprit (2.5 meter breed) verwijderen en een nieuwe aanleggen 15 meter verderop (3.5 meter breed) over een normale stoep. Kosten daarvoor was ongeveer 900 euro.
Pagina: 1