Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

radio stoort op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
misschien een lompe vraag, maar als mijn pc aan staat stoort een radio die +- 10 meter vanaf staat(radio met antenne), en dat vind mijn pa niet zo prettig :P heb ik met mijn vorige pc nooit gehad.
hoe kan da?

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Computer + Radio misschien op dezelfde stroomgroep wat elkaar zou kunnen storen ?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar waarom precies als de pc aan staat? was eerst nie

Verwijderd

Kun je die radio dan niet op de kabel aansluiten ben je van het probleem af!Ik had het met de babyfoon was gewoon niets aantedoen is idd.een irritant probleem!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:18
titel : radio stoort op pc

dus een radio die jouw cd stoort :)

nee grapje.... heb zoiets hier ook gehad... weet niet waar het aan ligt

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Je voeding is neit goed ontstoort. Bij elke doe-het-zelf zaak kun je onstoringsfilters kopen die je in het stopcontact steekt en daarin weer de stekker van het neit goed ontstoorde apparaat.

Verwijderd

Kan allerlei oorzaken hebben:

1. Een of andere klokfrequentie in je systeem komt toevallig overeen met de ontvangen frequentie van de radio (ergens rondom de 100 MHz). Het kan natuurlijk ook een afgeleide frequentie zijn die ontstaat door multipliers en zo.

2. EMC uit de voeding. Deze zijn geschakeld (meestal op 100 kHz) en veroorzaken vele veelvouden aan storing. Dit soort storing kun je echter vrijwel alleen bij middengolf of kortegolf ontvangers verwachten.

3. Een brakke ventilator. Hier zitten ontstoorcondensatoren in die nog wel eens defect raken.

Er zijn wel meer redenen te bedenken, maar dit zijn de meest voorkomende. Vaak vindt je een oplossing door de kast van je PC goed dicht te schroeven en alle schroeven na te lopen en nog evt. een tikje aan te draaien. Verder is het verstandig om een stapeltje ferrietclamps te kopen in de electronicashop die je om alle kabels die uit je PC komen te schuiven, zo dicht mogelijk tegen het aansluitpunt van je PC aan; ook de netvoedingsaansluiting !

Veel succes.

Verwijderd

100.7 Fmmmmmm. Dat zit dichtbij je 100 Mhz Fsb :? :? :? Ik zeg ook maar wat ? Of heb je een Tv/Radio kaart in je comp zitten ?

Verwijderd

ik heb radio in mijn boxen zonder radio tuner op me pc of in de buurt heel raar heb een live 5.1
Pagina: 1