Dymo 450 Twin Turbo print alleen na herinstalleren software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny W.
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 01-06-2023
Goeiemorgen Tweakers!

Op kantoor heb ik een Dymo LabelWriter 450 Twin Turbo staan die wij gebruiken om vanuit het online PostNL-portaal (browser/Chrome) postzegels te printen. Echter is het elke dag blijkbaar nodig om de Dymo Connect-software (printerstuurprogramma/driver) opnieuw te installeren omdat deze het na een reboot van de PC niet meer doet. Binnen het PostNL-portaal staat dat de LabelWriter niet gevonden kan worden terwijl Dymo Connect gewoon aangeeft dat deze verbonden is (is verbonden via USB).
...

Set-up:
HW - PC Dell Optiplex 3080
SW - Windows 11 Business (22H2 OS build 22621.1702)
Google Chrome 113.0.5672.127

HW - Dymo LabelWriter 450 Twin Turbo
SW - Dymo Connect 1.4.3.131
...

Telkens als ik de PC reboot en de Dymo Connect software herinstalleer kan er weer een postzegel geprint worden vanuit Chrome tot de volgende reboot. We besloten daarom de PC niet af te sluiten maar nu met de Dymo Connect-software ineens toch elke dag opnieuw worden geïnstalleerd. Weet iemand een fix/RegKEY aanpassing oid? Begreep sowieso al dat er veel problemen zijn met deze printers... Alvast bedankt! _/-\o_
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Die software heb je volgens mij alleen nodig als je wil verbinden met een WiFi printer.
Via USB zou hij gewoon in de lijst met printers moeten komen.

Wellicht zit er wat gekkigheid in chrome, want ik kan de dymo hier ook niet kiezen in chome. Alleen de printers van hp staan in het voorkeurslijstje. De dymo staat wel in "afdrukken via systeemdialoogvenster" (ctrl+shift+p)
Probeer dat eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor wat het waard is: Omdat de PostNL Digitale Postzegel nog altijd niet op Linux werkt, gebruik ik er een virtuele Windows XPerimental voor, gevirtualiseerd met VMWare. Na het opstarten krijg ik ook nog wel eens de melding dat er geen Dymo Labelwriter aangesloten is. Wat dan de oplossing is, is om in VMWare de Dymo Labelwriter even los te koppelen van de virtuele machine en opnieuw aan te koppelen (voor Windows XP is het alsof de kabel eruit getrokken wordt en weer aangesloten). En dan werkt het weer.

Ik gebruik Firefox 27, lekker oud, maar die werkt nog onder XP. Ik heb de gewone 450, niet de Twin Turbo.

Inderdaad heb je voor de Digitale Postzegel alleen de printerdriver nodig, niet de volledige Dymo-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny W.
Bedankt voor jullie input, ik ga er weer eens even naar kijken. Update volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny W.
Update: Helaas nog geen resultaat. Windows zelf herkent de printer en draait ook keurig de testprint uit. Dymo Connect moet geïnstalleerd zijn, anders kan de service van PostNL niet vanuit de browser het label uitdraaien (dezelfde foutmelding met en zonder Dymo Connect geïnstalleerd; kan de printer niet vinden/is niet geïnstalleerd). Dymo Connect van de website van Dymo zelf gedownload en opnieuw geïnstalleerd. Ook nu doet de Postzegelprint vanuit de browser het weer totdat de PC weer gereboot is. Het lijkt mis te gaan in de communicatie van een browser naar de printspool van Windows, dan met name de printerherkenning vanuit de browser. Tevens geprobeerd vanuit Microsoft Edge, dit geeft hetzelfde resultaat; geen herkenning van de printer vanuit de browser.