Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanovich
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 09-04 17:28
Hoi!

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik heb geprobeerd een nieuwe Ring Wired Deurbel aan te sluiten maar hij krijgt geen stroom door.
De transfo zit buiten de meter kast en ziet er als volgt uit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMp9WcdkZqfljwkv-6NF81gx8N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7NKPYDSdr5b2tRwjyINAuWu.jpg?f=fotoalbum_large

De gong doos ziet er als volgt uit, deze is heel anders dan alles wat ik online kan vinden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gq8pW_oB4PVJ-6ARWgB5jOxO-7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucGb7T2nErLmjk35ZpEk2bQN.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik de volgende paar vragen;
- Kan het zijn dat de Trafo niet goed genoeg is voor de Ring? Deze staat op 8v
Mocht de trafo geen probleem zijn;
- Waar moet ik de bypass cable op aansluiten? Ik heb op beide blauwe, en op 1 voor 1 geprobeerd zonder resultaat.
- Moet er wat anders aan de bekabeling veranderd worden?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast heel erg bedankt

Beste antwoord (via Daanovich op 03-06-2023 13:03)

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:44
Die gong heeft een batterij backup functie. Vandaar de hoeveelheid bedrading. De ring wired deurbel zet de oude bel buiten werking.

In jouw geval kan je de 4 binnenkomende draden loshalen en rood aan rood en blauw met blauw verbinden. De bypass kabel heb je niet nodig. Dat kan gewoon met een lasdop of kroonsteen.

Er is een adapter om de bestaande deurbel te gebruiken. Ik weet niet of jij de versie hebt. Dat heeft een ander bedradings schema.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me goed herinner van de deurbel van de buren hebben die dingen een voeding van 18v nodig. Zal ongetwijfeld in de handleiding staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanovich
Hoi The Eagle,

Dank je wel voor je reactie!
In de handleiding staat inderdaad 8 tot 24V. Dit zou dan betekenen dat die te weinig stroom krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-06 07:24
Daanovich schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:52:
Hoi The Eagle,

Dank je wel voor je reactie!
In de handleiding staat inderdaad 8 tot 24V. Dit zou dan betekenen dat die te weinig stroom krijgt?
Die van ons zit op 12v geloof ik, duurde wel een uur voordat hij voldoende opgeladen was om hem te configureren. Maar hij doet het sindsdien prima.

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:40
Charlie_Root schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 07:59:
[...]

Die van ons zit op 12v geloof ik, duurde wel een uur voordat hij voldoende opgeladen was om hem te configureren. Maar hij doet het sindsdien prima.
De Ring wired heeft geen accu dus er kan niets opgeladen worden. zelf heb ik deze ook, en heb een Ring netvoeding ervoor besteld en daarmee aangesloten omdat mijn trafo niet geschikt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanovich
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb bij Ring zelf een nieuwe trafo besteld. Hopelijk doet die het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Daanovich schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:49:
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb bij Ring zelf een nieuwe trafo besteld. Hopelijk doet die het
Grote kans dat je gong dat niet overleeft he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Daanovich je huidige voeding voldoet inderdaad niet aan de minimumeisen. Volgens de specificaties heeft de ring wired minimaal 10VA aan vermogen nodig. Jouw voeding doet 8VA (8V x 1A).

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 02-06-2023 12:07 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ricko1
Die gong heeft een batterij backup functie. Vandaar de hoeveelheid bedrading. De ring wired deurbel zet de oude bel buiten werking.

In jouw geval kan je de 4 binnenkomende draden loshalen en rood aan rood en blauw met blauw verbinden. De bypass kabel heb je niet nodig. Dat kan gewoon met een lasdop of kroonsteen.

Er is een adapter om de bestaande deurbel te gebruiken. Ik weet niet of jij de versie hebt. Dat heeft een ander bedradings schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanovich
Heel erg bedankt wederoom iedereen!

Hij is vandaag binnen gekomen dus ga hem dit weekend installeren.

@Ricko1 Ik heb de chime alleen en de laatste (zover ik weet) versie van de Wired

[ Voor 29% gewijzigd door Daanovich op 02-06-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricko1
Daanovich schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:56:
Heel erg bedankt wederoom iedereen!

Hij is vandaag binnen gekomen dus ga hem dit weekend installeren.

@Ricko1 Ik heb de chime alleen en de laatste (zover ik weet) versie van de Wired
Het lijkt erop dat die versie uit productie is. Ze hebben nu alleen nog een losse bel die draadloos communiceert en je in een stopcontact steekt.
https://www.amazon.nl/Rin...-Chime-wit/dp/B07WGJ9JGP/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanovich
Hij doet het! Super bedankt voor jullie hulp allemaal
Pagina: 1