JBL SB120 zit vast in demo mode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:21

Dido

heforshe

Topicstarter
Mijn JBL SB120 soundbar reageert sinds kort niet meer op de afstandsbediening.

Eerste ingeving was uiteraard batterijen van de AB vervangen, dat is gelukt. Maar het loste het probleem niet op.

Enig zoeken op internet geef taan dat het een goed idee kan zijn de soundbar te resetten. Dat doe je door de power- en de inputselectieknop (op de sounbar zelf) tegelijk 10 seconden in te drukken.
Maar daar reageert het ding niet op.

Enig proberen later is de conclusie dat ie sowieso niet meer reageert op de power-button, of op de inputselectiebutton. De overige twee knoppen op de bar zelf, volume omhoog en omlaag, werken nog wel.

Na nog wat verder zoeken kwam ik dit draadje op Reddit tegen.
Bingo, dit beschrijft exact mijn situatie:
DEMO MODE
Description
1. Remote control function is disabled
2. Bluetooth and Wi-Fi are disabled
3. The soundbar will not enter standby mode
4. Demo mode will remain active, even after power cycle
5. The soundbar features a general version of the MultiBeam surround effect that can work for
most rooms.
6. The soundbar will features a default volume level that resets after 90 seconds of inactivity.
7. Only VOLUME UP, VOLUME DOWN, and SUBWOOFER PAIRING buttons are enabled on the
soundbar.
8. The soundbar will automatically detect ONE active demo source input: OPTICAL, AUX,
or HDMI ARC connectors. Once the soundbar has detected the demo source input, the
soundbar will remain on this input and will not change.
9. If a subwoofer is paired, a user can mute the subwoofer by pressing the VOLUME UP and
DOWN buttons at the same time.
Dit gaat over een Harman Kardon soundbar, maar volgens de poster op Reddit mag dat geen verschil maken.
Mijn model heeft geen subwoofer, maar voor de rest klopt dit helemaal, hartstikke mooi, maar dan...

Hoe komt dat ding in demo mode?
To Enable Demo Mode
1. Remove the power cable from the soundbar.
2. Connect ONE audio source to the soundbar back-panel connectors: Optical, Aux, or HDMI
ARC.
3. Plug in the power cable while pressing and holding VOL UP & SOURCE buttons on the
soundbar top-panel.
4. The front display will display “DEMO” to indicate that the bar is in demo mode.
5. The soundbar will enter subwoofer-pairing mode. If connecting to a subwoofer, press the
PAIRING button on the subwoofer to connect
Ok, ik heb geen front-display, en geen subwoofer, maar goed.
Enige tijd terug wist onze pup dat ding dusdanig te bepotelen dat het geluid acuut wegviel, en ik kreeg er geen geluid meer uit. Aangezien er geen aan/uit-knop op zit (WTF) heb ik uiteindelijk de stekker eruit getrokken en er weer in gedaan - waarna alles leek te werken. Het zou zo maar kunnen dat ik daarbij de twee betreffende (tip)toetsen heb aangeraakt tijdens het inpluggen :X

Goed, hoe komen we er weer uit, dan?
To Disable Demo Mode
Repeat the Steps to Enable Demo Mode
Ok, dat klinkt simpel.

Stekker eruit, vingers op VOL UP en SOURCE tiptoetsen, stekker erin dus.

Nee :(

Na drie keer een rood knipperend LEDje wordt dat LEDje weer oranje en zijn we weer terug bij af. Geen reactie op de source-button, de power-button of de remote.

In het Reddit draadje wordt gesproken over HDMI-Arc, daar heb ik ook wel eens van gehoord, maar mijn TV (een Samsung LE40B650 uit 2009) niet. Sowieso betwijfel ik of ik de afstandsbediening van de TV ooit nog ergens ga terugvinden, want die heb ik al jaren geleden ergens "opgeborgen" omdat die niet meer gebruikt wordt.

Heeft iemand een idee hoe ik, zonder een nieuwe TV met HDMI-Arc te kopen, deze soundbar uit de demo mode zou kunnen halen / zou kunnen resetten, of moet ik een an sich prima werkend stuk electronica maar gewoon wegflikkeren omdat ik hem functioneel gebricked lijk te hebben?

Ik had nog gedacht om te proberen een firmware-update te proberen, maar daar heb ik een hard hoofd in:
Om de software-updatemodus in te schakelen, houd je de [powerknop]
en - op de soundbar minimaal 10 seconden ingedrukt.
Die powerknop reageert niet, dus dat gaat hem ook niet worden.

Wat betekent mijn avatar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:41

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Topicstarter
Thanks, but nopes.
Simultaneously press the “Volume +” and “Virtual Surround” buttons almost for five seconds.
1. Ik heb geen virtual surround, of ~ button.
2. Volgens de handleiding van de SB120 moet ik de power button en de source button indrukken. Maar die reageren niet, nergens op, omdat dat ding in demo modus staat.

Elke oplossing waarbij ik knoppen moet gebruiken waar dat ding niet op reageert gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:26
Gek idee, bel eens met je lokale HiFi boer... die hebben wellicht ervaring met het in- en uitschakelen van de demo-modus op dit soort apparaten. Er zou ook een technisch probleem in je soundbar kunnen zitten waardoor deze niet wil reageren op je pogingen, ik zou dan ook gewoon contact opnemen met de klantenservice van JBL zelf, die zijn denk ik het beste in staat om jouw situatie te analyseren. Ik weet niet hoe oud het apparaat is, maar de fabrikant lijkt me een goed startpunt om hulp te krijgen hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Topicstarter
Dido schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:38:
Heeft iemand een idee hoe ik, zonder een nieuwe TV met HDMI-Arc te kopen, deze soundbar uit de demo mode zou kunnen halen / zou kunnen resetten, of moet ik een an sich prima werkend stuk electronica maar gewoon wegflikkeren omdat ik hem functioneel gebricked lijk te hebben?
Enigszins drastisch, maar wegens vakantiegeld en onverwacht hoge WAF hebben we nu een nieuwe TV en soundbar, Coolblue heeft de oude meegenomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GideonHenstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-06-2024
Heeft iemand nog een oplossing hiervoor gevonden. Na een jaar ging hij hier opeens over op het oranje knopje en doet niets het meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogweed
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-07-2023
PROBEER DIT NU, VOORDAT JE IETS ANDERS DOET!

Sluit de soundbar aan op een TV (HDMI o.i.d.). Zodra ze verbonden zijn, zet de TV uit.
Bij mij ging de soundbar ook op rood waardoor ik deze kon factory resetten (power en switch input knoppen).

Daarna werkte hij weer op elk apparaat.

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-09 20:52
frogweed schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:33:
PROBEER DIT NU, VOORDAT JE IETS ANDERS DOET!

Sluit de soundbar aan op een TV (HDMI o.i.d.). Zodra ze verbonden zijn, zet de TV uit.
Bij mij ging de soundbar ook op rood waardoor ik deze kon factory resetten (power en switch input knoppen).

Daarna werkte hij weer op elk apparaat.
Dit werkte voor mij ook!
Pagina: 1