Toon posts:

processor kouder bij overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu mijn Dual PIII draaiend. op 800 werden ze allebij 40 graden, en het mobo 23.

na beetje voorzichtig proberen overclocken draaien ze nu met een FSB van 140 ipv 133. nog niet echt veel, maar de temp is gezakt naar 38 graden en het mobo is 23 gebleven.

vind ik beetje vreemd, maar waar zou het aan kunnen liggen :? Temps zijn allemaal stressed met S@H.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Heb je de koeler ofzo een keer verwijderd ?! Als dat zo is misschien zit hij er dan beter op :)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
isi dan wel stressed of gewoon idle

Verwijderd

Topicstarter
nee, koelers heb ik niet verwijderd, zitten er nog maar 2 dagen op, dus dat kan het niet zijn.

enne, met SETI 2 pakketjes draaien istie op de taakbalk in win2000 100% in gebruik

• winnubst
  • Laatst online: 09-05 21:34
Is het niet gewoon de invloed van het weer? vorige week was het een stuk warmer, dus misschien dat dat het is.

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Sensor zit direct onder de core. Het ZOU kunnen zijn dat de sensor detecteerd dat hij minder warm is.

In praktijk kan je gewoon bedenken als je een stukje ijzer sneller beweegt dat er meer wrijving is, en het warmer wordt.

Kouder kan het niet worden, tenzij de omstandigheden veranderd zijn...

Verwijderd

Het moet het weer wel zijn.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Ik had ook zoiets vaags met mijn dual toen ik hem in mekaar had gezet en ik alles voor de eerste keer aanzette werd hij stressed 55 - 57 graden (beetje aan de koeler gezeten) en een dagje later werd hij stressed 47, nu staat hij al dagen stressed op 40 en idle op 28 - 30 (niets aan overgeclocked trouwens) :?

Verwijderd

Topicstarter
deze temps zijn pas de afgelopen twee dagen gemeten, vóór vrijdag zatie nog niet eens in elkaar :) dus het weer lijkt me sterk. Ook kun je dat zien aan de mobosensor die 23 graden aan blijft geven.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels op 6*150 aanbeland, en nog steeds retestabiel :)

denk alleen dat m'n dimmetjes niet veel meer aankunnen, maar de enige manier om dit te weten te komen is om te proberen ;)

enne, nog steeds 38 graden stressed :? met twee seti pakketjes.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 09:55

KillerB

______

hou je er ook rekening mee dat je sensor kaduuk kan zijn ;)

Dus als ik jou was zou ik maar even me hand op de cooler leggen en kijken of je hem lekker lang kunt vasthouden...
zou lullig zijn als je sensor kapot is...
Aangezien het 2 processor zijn en ik neem dan aan dat ze allebij hetzelfde aangeven, akn het ook zijn dat de aansturing niet helemaal lekker is. Komt vaak zat voor dat er van die temp meting op een board weinig klopt.

Ik heb hier bv nog een ouwe bak staan met een asus mobo socket 7, dat ding geeft als hij net aanstaat in de bios al gelijk 45 graden aan, terwijl als je je had erop legt het ding bijna koud aanvoelt...

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:52
Heb net't zelfde aan de hand met mijn AMD.

't is een 1 Ghz Thunderbird en als'k 'm overclock tot 1.2 Ghz (120 x 10) wordt ie spontaan 3 gr. koeler ...

Specs : Aopen AK73 Pro / T-Bird 1Ghz@1.2Ghz / Aopen HQ08 tower / Core @ 1.8 v / Thermaltake Mini Super Orb / 1 x Sunon 80 mm intake / 2 x Thermaltake 80 mm out / Digidoc 5.

Goudkleurige heatsink (bridge ?) koelt ook wat af.

Idle temp : 33 gr / Stressed : 49 - 50 gr

.K

This space intentionally left blank.

Verwijderd

Jeetje de buitentemp. is gezakt na overclocken.
Vorige week was deze nog 34 graden en nu 19 graden.
Overclocken beinvloed dus het weer buiten.
>:)

• pea992
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02-2023

pea992

van -2 graden zou ik niet wakker liggen. Hij wordt dus niet warmer, maar om nou te zeggen dattie kouder wordt... Zou ik toch graag statistieken willen zien waarbij idd de kamertemperatuur ook betrokken wordt :)Toch fijn in ieder geval, hoef je je daar geen zorgen om te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 13:15 schreef MrK het volgende:
Jeetje de buitentemp. is gezakt na overclocken.
Vorige week was deze nog 34 graden en nu 19 graden.
Overclocken beinvloed dus het weer buiten.
>:)
Op zondag 02 september 2001 19:56 schreef ik het volgende:

deze temps zijn pas de afgelopen twee dagen gemeten, vóór vrijdag zatie nog niet eens in elkaar dus het weer lijkt me sterk. Ook kun je dat zien aan de mobosensor die 23 graden aan blijft geven.
ff lezen MrK voordat je reageert, vrijdag was het al niet warm meer :P

Verwijderd

tjah, ik zou zeggen klok hem weer terug en kijk of hij weer warmer word :)

klok hem weer over en word hij weer kouder, tjah dan kan evt. de sensor kapot zijn.

Anders is het duidelijk!

• Whuzz
  • Laatst online: 18-05 15:30

Whuzz

Dodgeball!

Overklokken = kouder = beter overklokbaar = nog kouder = weer beter overklokbaar = weer kouder = overclocked to infinity? >:)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• marco899
  • Laatst online: 18-05 22:23

marco899

Know's what he wants.

Wellicht de oplossing: Sommige moederborden hebben de keuze bij een FSB van 133 om te kiezen voor een pci snelheid van 133/4=33 of 133/3=44 MHZ (iets in die buurt). Als je toevallig altijd op 44 MHZ hebt gedraait en je gaat overclokken dan ga je dus voor het meoderbord naar 140/4=35 MHz. Dus kouder. Ik kan het mis hebben, maar het lijkt mij een leuke verklaring.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Waren het IPI koelers van Intel :?

Het komt namelijk vaak voor dat als die koelprut eronder een keer goed warm is geweest dat je koeler dan niet zo warm meer word.

Ik bedoel dus je CPU word niet zo warm meer als die zogenaamde witte koelsticker van Intel gesmolten is :)

Alle proemn in n drek

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
mijn duron werd toen ie voor het eerst aanstond 63 graden, na een tijdje werd het 50 graden en nu is het rond de 40 (idle) misschien moet ie gewoon ff inlopen ofzo :)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 17:54 schreef pdb het volgende:

[..]

[..]

ff lezen MrK voordat je reageert, vrijdag was het al niet warm meer :P
he, weer geen flauwe opmerking gelukt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 23:29 schreef Clithopias het volgende:
mijn duron werd toen ie voor het eerst aanstond 63 graden, na een tijdje werd het 50 graden en nu is het rond de 40 (idle) misschien moet ie gewoon ff inlopen ofzo :)
Je kan daar misschien gelijk in hebben. Samen met wat Bierkameel zegt over die koelprut is het misschien datie de eerste dagen een wat hogere temperatuur heeft. En datie daarna een paar graden naar beneden gaat.

Coolermastercoolers hebben van dat oranje koelprut onder het blok, moet misschien eerst even opwarmen en verdelen.

• TheGhostInc
  • Niet online
Daarnaast kan de processor ook gewoon nog wat extra warmte produceren kort nadat hij geinstalleerd is.
Er kunnen altijd wat vuiltjes ed. op je contactjes zitten die de eigenschappen van je processor wat beinvloeden.
Daarnaast is waarschijnlijk de koelprut wat 'gesmolten' en beter verdeelt, waardoor de koeler nu iets optimaler op je core zit.
(Ook trillingen verbeteren vaak langzaam de verdeling van je koelzooi)
Alles bij elkaar:
Eerst je systeem lekker in elkaar zetten, een weekje of iets langer mee speulen, pas daarna beginnen met serious overclocking.
(zeker omdat je dan je systeem vaak wat beter kent, want stomme fouten voorkomt)

• beest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 16:36
interresant. Als het aan het weer zou liggen zou dit betekenen dat je um in de winter hoger kan klokken dan in de zomer |:(

en nog erger. Dan hebben mensen op bijvoorbeeld de noordpool overklok voordeel. 8-)

snel verhuizen naar de noordpool.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 04 september 2001 16:37 schreef beest het volgende:
interresant. Als het aan het weer zou liggen zou dit betekenen dat je um in de winter hoger kan klokken dan in de zomer |:(

en nog erger. Dan hebben mensen op bijvoorbeeld de noordpool overklok voordeel. 8-)

snel verhuizen naar de noordpool.
Kan je wel zo gaan zitten |:( maar toch is het zo...
Vorige week moest mijn TB800 @ 1000 ook terug naar 900 omdat ie instabiel werd...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
TheGostInc heeft het goed denk ik, vrij logische verklaring eigenlijk.
/me wou datie het zelf had kunnen verzinnen

temp is wel lekker. Alleen mem wil waarschijnlijk niet verder, 151MHz fsb is eigenlijk ook wel voldoende. Ook PCI en AGP gaan denk ik beetje tegenwerken op 37,75MHz en 76MHz :)
Pagina: 1