Twee niet verbonden omvormers - Wifi werkt - Omvormers ook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-11 20:41
Elke dag hou ik via twee apps op mijn telefoon in de gaten wat mijn 2 sets zonnepanelen aan productie doen per dag. Maar sinds 12:15 vanmiddag zijn beide omvormers offline in beide apps. Ik heb ze beide gecheckt, maar ze staan wel op 'operating normal' en beiden genereren (op moment van schrijven) ongeveer 2.200w, per set. Dus de omvormers zelf zijn niet kapot. In beide apps staan beide systemen op offline, maar mijn wifi werkt wel gewoon. Enkel de Goodwe omvormer knippert twee keer met oranje (power?) lampje, wat dan weer duidt op een netwerk probleem of problemen bij de server? Dat kan natuurlijk een keer gebeuren, maar hoe groot is de kans dat twee omvormers offline gaan (op het netwerk), maar wel gewoon functioneel blijven in het produceren van stroom? Ik vind het nogal bizar. Heb de Goodwe omvormer even uitgezet, even gewacht, weer aangezet, om te zien of deze het wifi signaal weer zou oppakken, maar nee dus. Heb tevens ook mijn router even uit en weer aan gedaan, maar ook hier geen sjoege.

Zoals gezegd, het is mogelijk dat 1 van de servers die de statistieken bijhouden een keer offline kunnen zijn, maar alle twee tegelijk? En het zijn twee totaal onafhankelijk van elkaar werkende systemen.

In het kort:
- Omvormers werken en wekken stroom op (en dezer dagen behoorlijk wat(t)) :)
- WiFi werkt gewoon
- Beide omvormers zijn offline in hun respectievelijke apps.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
koppel gewoon de omvormers weer even met je wifi en klaar?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Even bellen met China, misschien dat Xi de server even voor je wil resetten? ;)

Zolang ze nog gewoon stroom leveren zou ik me niet zoveel zorgen maken, komt meestal vanzelf wel weer goed.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 29-05-2023 18:48 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Snowwie
No Hands schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:12:
koppel gewoon de omvormers weer even met je wifi en klaar?
Het is alweer een tijdje geleden, ik moet eerst nadenken hoe dat alweer ging? Omdat je het niet zo vaak doet, vandaar. Hetzelfde grapje heb ik ook altijd met het sjor systeem van spanbanden, ik gebruik ze zelden maar als ik ze nodig ben zit ik altijd met die dingen te hannesen. Hoe koppel ik ook alweer die dongle van de Goodwe aan mijn wifi? Pff...ehmm....

Eén ding is al duidelijk, deze dongle die onder de Solis S6 omvormer hangt, heeft niet eens stroom. Dat ding lijkt wel dood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/M6D0WBLFgd1EaopvPkcsDhHg.jpg

Mijn YouTube Channel

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
Snowwie schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:36:
[...]

Het is alweer een tijdje geleden, ik moet eerst nadenken hoe dat alweer ging? Omdat je het niet zo vaak doet, vandaar. Hetzelfde grapje heb ik ook altijd met het sjor systeem van spanbanden, ik gebruik ze zelden maar als ik ze nodig ben zit ik altijd met die dingen te hannesen. Hoe koppel ik ook alweer die dongle van de Goodwe aan mijn wifi? Pff...ehmm....

Eén ding is al duidelijk, deze dongle die onder de Solis S6 omvormer hangt, heeft niet eens stroom. Dat ding lijkt wel dood.

[Afbeelding]
Hoe dat gaat staat in de handleiding, die heb je vast goed bewaard?
En anders hebben we gelukkig Google, die weet alles als je maar de juiste vragen stelt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Snowwie
Ja, ik heb inmiddels al één van de wifi dongles weer werkend. Moest even weer nadenken hoe het moest, en ook achterhalen wat het standaard wachtwoord van de betreffende dongles was, maar na een reset, connecten met de wifi-dongle, setup uitvoeren, connecten met het sterkste Wifi punt, wachtwoord invoeren, opslaan en klaar. :-)

De Solis S6 dongle blijft 'dood', wat ik er ook aan doe. Ik heb een mail gestuurd naar de leverancier, dit lijkt me een garantie kwestie, want die dongle is onderdeel van dat systeem dus als die kapot gaat om wat voor reden dan ook, dan mag ik toch op z'n minst een nieuwe verwachten.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1