Elke dag hou ik via twee apps op mijn telefoon in de gaten wat mijn 2 sets zonnepanelen aan productie doen per dag. Maar sinds 12:15 vanmiddag zijn beide omvormers offline in beide apps. Ik heb ze beide gecheckt, maar ze staan wel op 'operating normal' en beiden genereren (op moment van schrijven) ongeveer 2.200w, per set. Dus de omvormers zelf zijn niet kapot. In beide apps staan beide systemen op offline, maar mijn wifi werkt wel gewoon. Enkel de Goodwe omvormer knippert twee keer met oranje (power?) lampje, wat dan weer duidt op een netwerk probleem of problemen bij de server? Dat kan natuurlijk een keer gebeuren, maar hoe groot is de kans dat twee omvormers offline gaan (op het netwerk), maar wel gewoon functioneel blijven in het produceren van stroom? Ik vind het nogal bizar. Heb de Goodwe omvormer even uitgezet, even gewacht, weer aangezet, om te zien of deze het wifi signaal weer zou oppakken, maar nee dus. Heb tevens ook mijn router even uit en weer aan gedaan, maar ook hier geen sjoege.
Zoals gezegd, het is mogelijk dat 1 van de servers die de statistieken bijhouden een keer offline kunnen zijn, maar alle twee tegelijk? En het zijn twee totaal onafhankelijk van elkaar werkende systemen.
In het kort:
- Omvormers werken en wekken stroom op (en dezer dagen behoorlijk wat(t))
- WiFi werkt gewoon
- Beide omvormers zijn offline in hun respectievelijke apps.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Zoals gezegd, het is mogelijk dat 1 van de servers die de statistieken bijhouden een keer offline kunnen zijn, maar alle twee tegelijk? En het zijn twee totaal onafhankelijk van elkaar werkende systemen.
In het kort:
- Omvormers werken en wekken stroom op (en dezer dagen behoorlijk wat(t))
- WiFi werkt gewoon
- Beide omvormers zijn offline in hun respectievelijke apps.
Wat kan hier aan de hand zijn?