Dell XPS 9350 2015. W10 support na 2025?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:40
Ik heb een Dell XPS 9350 uit 2015. De laptop werkt voor mijn doeleinden nog prima, is goed stevig en heeft een voor mij prettig formaat. Het vervelende is dat de accu na 2 uur gebruik leeg is. Ik kan deze accu wel vervangen, maar ik las dat Windows 10 niet meer gesupport wordt na 14 oktober 2025. Deze laptop ondersteunt geen Windows 11 en dan vind ik het zonde een nieuwe accu te kopen.

Is er een manier om toch geupdate laptop te behouden na deze support datum? Ik wil graag op Windows blijven, dus liever geen Linux.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Tja voor 5 tientjes een nieuwe accu en lekker nog 2,5 jaar door. Of een nieuwe(re) laptop.

Dat is een keuze die je zelf moet maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:05
Bovendien wordt Windows 11 niet officieel gesupport, maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt.

Maar tegen die tijd is de laptop dus 10 jaar oud en een ultra low voltage dual core.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er waren volgens mij wel manieren om Win 11 aan de praat te krijgen als je dat wil en die checks te omzeilen. Ik heb een tijdje terug ook een aftermarket accu erin gezet. Komt niet in de buurt van het origineel qua autonomie, maar nog altijd stuk beter dan de 2-3u die ik op 't einde had.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:40
Borromini schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:43:
Er waren volgens mij wel manieren om Win 11 aan de praat te krijgen als je dat wil en die checks te omzeilen. Ik heb een tijdje terug ook een aftermarket accu erin gezet. Komt niet in de buurt van het origineel qua autonomie, maar nog altijd stuk beter dan de 2-3u die ik op 't einde had.
Ja, zo'n aftermarket accu is ook niet alles heb ik begrepen. Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@Belecthor Wat ik trouwens ook gedaan heb op die nieuwe accu is laden tot 90% beperken om de levensduur wat te verlengen. Had ik misschien van in het begin op de originele moeten doen, maar goed :p.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1