DVD + Video op TV met coax en scart

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14537

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje waar ik zelf niet uitkom :( Als ik DVD-tjes kijk, zie ik namelijk het beeld wat er op de kabel is (bijv. ned 1) door de film heen lopen.

Ik heb alles op de volgende manier aangesloten:
-Video -> Scart -> Scart verdeler -> TV
-DvD -> Scart -> Scart verdeler -> TV

De TV-kabel komt op mijn video en gaat daarna met een coax kabel naar mijn TV.

Mijn TV heeft als aansluitingen 1x coax en 1x scart.

Componenten
Sony TV-tje 1x coax 1x scart
Cyberhome AD-l 528 DVD-speler
Samsung SV-210X Video recorder
Sony str-d565 versterker.

.plan

Ik ben van plan om alles op de volgende manier aan te sluiten alleen het probleem is.....bestaan die kabels :?

-DVD -> RGB -> versterker (Video in) -> TV (coax)

-Video -> Scart die verloopt naar 3 tulp stekker: 2x audio 1x video -> versterker (TV in) -> TV (coax)

De TV-kabel komt op mijn video. De TV krijg z'n signaal binnen vanaf de versterker (TV out)

Als ik het op deze manier zou aansluiten heb ik dus de volgende kabels nodig:

- 1x scart naar 2x audio 1x video tulp.
- 1x RGB kabels (deze heb ik al zat bij de DVD speler)
- 1x tulp naar coax

vragen

Bestaan die kabels, vooral die laatste en kan het op deze manier :? Nog effen een beetje offtopic vraagje: Welke breedbeeld TV is een aanrader.

o'ja UTFS heb ik al gedaan hierdoor kwam ik erachter dat RGB mooier beeld geeft.

Bijvoorbaat dank.

Amadeuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[schop];)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:51

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 02 september 2001 19:18 schreef AMADEUZ het volgende:

.plan

Ik ben van plan om alles op de volgende manier aan te sluiten alleen het probleem is.....bestaan die kabels :?

-DVD -> RGB -> versterker (Video in) -> TV (coax)

-Video -> Scart die verloopt naar 3 tulp stekker: 2x audio 1x video -> versterker (TV in) -> TV (coax)

De TV-kabel komt op mijn video. De TV krijg z'n signaal binnen vanaf de versterker (TV out)

Als ik het op deze manier zou aansluiten heb ik dus de volgende kabels nodig:

- 1x scart naar 2x audio 1x video tulp.
- 1x RGB kabels (deze heb ik al zat bij de DVD speler)
- 1x tulp naar coax

vragen

Bestaan die kabels, vooral die laatste en kan het op deze manier :? Nog effen een beetje offtopic vraagje: Welke breedbeeld TV is een aanrader.

o'ja UTFS heb ik al gedaan hierdoor kwam ik erachter dat RGB mooier beeld geeft.

Bijvoorbaat dank.

Amadeuz
DVD moet je altijd via SCART of S-video doen, nooit via coax antennekabel.
Ik ben bang dat die SCART verdeler roet in het eten gooit.
Zit er misschien een S-video din stekker op de TV?
Of zitten er twee SCARTs achterop de video zodat je de DVD door kan lussen met SCART?

Probeer eerst eens de antennekabel tussen video en TV los te koppelen. Die heb je met de SCART niet nodig.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zonder die scart verdeler heb ik het zelfde probleem.
Er zit geen S-Video din achter op mijn TV maar er zijn kabels die van S-video naar Scart gaan. Er zit maar 1 scart op mijn video en DVD speler. Antene tussen mijn TV en Video heb ik ook al los gegooid het beeld wordt dan juist slechter omdat je dan die ruis ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het beeld zonder de scart verdeler is wel ietsjes beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
-DVD speler met SCART Kabel (RGB) op TV Scart aansluiten
-Videorecorder met alleen COAX antennekabel op TV coax ingang aansluiten

DVD-speler geluid via digitale kabel op receiver aansluiten
Video-recorder via tulpjes naar receiver leiden (indien niet aanwezig via je video scart -> 2 x tulp stereo).

zo zul je geen beeldvermenging kunnen krijgen. Enige nadeel is dat je video-tuner geen stereo zal weergeven als je kanalen 'zapt' via je videokanaal. als je echter een stereo VHS-tje afspeelt ontvangt je TV wel degelijk een stereo signaal via de coax kabel. wil je WEL in stereo tv-kanalen horen? geen probleem! gewoon via je tv zappen, dan heb je wel stereo.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Precies, waarom zou je je video en via coax en via scart aansluiten? Gebruik die scart alleen voor de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok dan is dat duidelijk. Maar ik heb nog steeds geen echt mooi beeld. Ik heb ook S-video op mijn DvD zitten. Als ik een s-video naar scart kabel koop van een goede kwaliteit, is het beeld dan beter dan bij een normale scart kabel van goede kwaliteit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Als je TV SVHS ondersteund wel, controleer dan ook even of je TV en DVD RGB ondersteunen op hun scart in- en uitgangen;
RGB is dan nog veel duidelijker dan SVHS.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-04 20:23

darthdrinker

HELP!

ik weet niet of dit nog steeds over het eerste gedeelte van je vraag gaat...
Op zondag 02 september 2001 19:18 schreef AMADEUZ het volgende:
Ik heb een klein probleempje waar ik zelf niet uitkom :( Als ik DVD-tjes kijk, zie ik namelijk het beeld wat er op de kabel is (bijv. ned 1) door de film heen lopen.
...
Maar als je dat wilt voorkomen moet je de tv ff op een kanaal zetten wat niet is ingesteld.(bijv kanaal 0) Dan heb je geen last meer van spookbeelden. :)

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 12:20 schreef darthdrinker het volgende:
ik weet niet of dit nog steeds over het eerste gedeelte van je vraag gaat...
[..]

Maar als je dat wilt voorkomen moet je de tv ff op een kanaal zetten wat niet is ingesteld.(bijv kanaal 0) Dan heb je geen last meer van spookbeelden. :)
Maar dan zie ik de ruis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32896

Zo te horen stoort je tuner op je scart-verbinding. Dat probleem ligt dan gewoon in je tv.

Heb je nog garantie op je tv? Want dat mag simpelweg gewoon niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Je kunt bij veel nieuwe tv's via de scart omschakelen naar het AV-kanaal door een spanning van tussen 9,5V en 12V aan te sluiten op pin 8 (+) en pin 14 (-).
Misschien dat dat je probleem oplost.
Link: http://homepages.nildram.co.uk/~iscam/bropdf/SCART.PDF

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 18:15 schreef hokitoki het volgende:
Zo te horen stoort je tuner op je scart-verbinding. Dat probleem ligt dan gewoon in je tv.

Heb je nog garantie op je tv? Want dat mag simpelweg gewoon niet :+
Nope garantie is voorbij. Trouwens zo duur was hij nou ook weer niet. Wil met de tijd toch gaan kijken om een breedbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Toen ik een RGB kabel ging maken voor m'n TV-out had ik een goedkope SCART kabel gehaald van 5 M.. Met deze tussen m'n video en TV (als test) kreeg ik ook programma's en wazige strepen over 't TV beeld... Geruild + bijgelapt voor een betere en het was weg... Wellicht is het je SCART kabel wel of de kabel van je PC naar je VCR... misschien kan je er eentje lenen om even te testen ?

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik haal morgen effen één van goede kwaliteit. Als ik mijn DVD instel op RGB heb ik toppie beeld alleen wel zeer gekleurd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

dat komt omdat de scart tussen je dvd en tv 2 kanten op werkt, de tv stuurt het gewone signaal van ned.1 weg via de scart en dat komt weer terug via het videokanaal. doet onze tv ook.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1