Welk internet abbonement op nieuw adres?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 18:42
Op ons nieuwe adres ligt nog geen glasvezel. Via Ziggo kan ik volgens de website op dit adres wel 1000mbit/s ontvangen via het glasvezel netwerk, of 400 of lager.
Via KPN max 98 mbit/s, maar kan wel alvast een abbonement afsluiten voor wanneer er glasvezel is.
Bij Delta/Caiway kan ik ook al pakketten afsluiten van 250/600 Mbit/s of 1000 mbit/s, maar dan krijg ik waarschijnlijk een glasvezel modem?

Hoe werkt dit en waar kan ik het beste een internet abbonement afsluiten tegenwoordig? Ziggo gaat per 1 juli ook weer omhoog met de prijzen. Ondanks de nieuwe klanten korting is dat toch weer jammer.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ziggo en overstappen wanneer de gewenste mogelijkheid beschikbaar is?

En volgens mij indexeren alle isps eens per jaar hun prijzen.
Mijn telefoonabbo doet ook al 10 jaar een index eens per jaar.

[ Voor 48% gewijzigd door jack zomer op 29-05-2023 01:15 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wat een warrig verhaal
Op ons nieuwe adres ligt nog geen glasvezel. Via Ziggo kan ik volgens de website op dit adres wel 1000mbit/s ontvangen via het glasvezel netwerk, of 400 of lager.
Ziggo heeft geen glasvezel, dat laatste stukje is koper. Is het nu 1000 Mbit of 400 Mbit?
Hoe werkt dit en waar kan ik het beste een internet abbonement afsluiten tegenwoordig? Ziggo gaat per 1 juli ook weer omhoog met de prijzen. Ondanks de nieuwe klanten korting is dat toch weer jammer.
Waar heb je behoefte aan?
Internet Only, snelste van snelste?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Belangrijkste vraag is wat je gaat doen met de verbinding. Daarmee kun je bepalen welke snelheid je nodig hebt en dan naar de laagste prijs of beste kwaliteit kijken. En daarbij is het ook van belang om tv en bellen mee te nemen omdat het vaak alles in 1 abonnementen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
https://www.overstappen.nl/
https://www.internetvergelijk.nl/

Wellicht geven bovenstaande links een antwoord en inzicht op je vraag?

[ Voor 6% gewijzigd door RCBL op 29-05-2023 18:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Oh en als je alleen maar draadloos zit: bespaar je de moeite en kosten om een abo boven de 400Mbit te nemen. Je apparaten kunnen het door de bank genomen toch niet aan.

En als je de infra had staan om wel hogere snelheden te halen had je ongetwijfeld deze vraag niet gesteld (want dan had je ook voldoende kennis van zaken gehad om je eigen vraag op te lossen) ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06-2023
J03llV schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:58:
Via KPN max 98 mbit/s, maar kan wel alvast een abbonement afsluiten voor wanneer er glasvezel is.
Bij Delta/Caiway kan ik ook al pakketten afsluiten van 250/600 Mbit/s of 1000 mbit/s, maar dan krijg ik waarschijnlijk een glasvezel modem?
Zoals gezegd biedt Ziggo geen internet over glasvezel aan consumenten aan.
Bij Ziggo op de coax heb je wel een modem nodig, die Ziggo levert.

Bij glasvezel komt geen modem kijken.

Als je nu wel al een coaxaansluiting hebt en een abonnement bij Ziggo kan afsluiten en vlot gebruiken, kies dat dan en pak een abonnement van rond de 100Mbps.

Een abonnement afsluiten voor 'wanneer er glasvezel is' begrijp ik niet.
Wellicht kan je aanvragen en zal dan het verleggen van glasvezel in gang gezet worden waarna het abonnement ingaat bij ingebruikname?

Desgewenst naast de Ziggo ook glasvezel aanvragen en je Ziggo abonnement dan over een jaar stopzetten zodra je wel glasvezel kan krijgen. Want glasvezel heb je wel voordeel van synchrone snelheden en lagere latency.

En doordat het twee verschillende dragers zijn kan je ze naast elkaar actief hebben. Dan betaal je dus wel dubbel maar het kan je een prettig gevoel geven dat de glasvezel werkt een maand voordat je Ziggo opzegt na het eerste jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Metabool schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:25:
[...]

Niet helemaal correct, er zijn enkele gebieden waar Ziggo daadwerkelijk glas tot in huis heeft. Het kromme is dan wel dat daar dan een converter op gezet wordt die het weer naar coax converteert en je dus alsnog met een normaal coaxmodem zit. :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
RobbyTown schreef op maandag 29 mei 2023 @ 01:14:
Wat een warrig verhaal

[...]

Ziggo heeft geen glasvezel, dat laatste stukje is koper. Is het nu 1000 Mbit of 400 Mbit?

[...]

Waar heb je behoefte aan?
Internet Only, snelste van snelste?
Excuus! Bij het samenstellen van het pakket kan ik in ieder geval kiezen tussen alle opties. Waar, bijvoorbeeld bij KPN dit niet kan en de max snelheid die ik kan nemen 100mbit betreft. De vraag moest dan meer zijn, hoe kan het dat ziggo/delta/caiway dit wel aanbieden en anderen niet?

Ik heb zeker geen 1000mbit, beschik nu over 400 via de kabel dus wil dat minimaal wel hebben.

In principe alleen internet nodig, maar omdat TV via ziggo niet per se op de kosten drukken willen we dat er ook bij. Zeker nu met de actie van 9mnd 50% korting op Internet+TV voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
The Eagle schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:06:
Oh en als je alleen maar draadloos zit: bespaar je de moeite en kosten om een abo boven de 400Mbit te nemen. Je apparaten kunnen het door de bank genomen toch niet aan.

En als je de infra had staan om wel hogere snelheden te halen had je ongetwijfeld deze vraag niet gesteld (want dan had je ook voldoende kennis van zaken gehad om je eigen vraag op te lossen) ;)
De meeste apparaten zijn verbonden met de kabel. De vraag die ik had moeten stellen was eigenlijk, waarom Ziggo/Delta/Caiway wel snelheden van >100mbit kunnen aanbieden, waar bijvoorbeeld een KPN/T-Mobile dit niet kan.

We moeten de sleutel nog krijgen en dus ook geen idee wat er zich in de meterkast bevindt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Metabool schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:25:
[...]

Bij Ziggo op de coax heb je wel een modem nodig, die Ziggo levert.

Bij glasvezel komt geen modem kijken.

Als je nu wel al een coaxaansluiting hebt en een abonnement bij Ziggo kan afsluiten en vlot gebruiken, kies dat dan en pak een abonnement van rond de 100Mbps.

Een abonnement afsluiten voor 'wanneer er glasvezel is' begrijp ik niet.
Wellicht kan je aanvragen en zal dan het verleggen van glasvezel in gang gezet worden waarna het abonnement ingaat bij ingebruikname?

Desgewenst naast de Ziggo ook glasvezel aanvragen en je Ziggo abonnement dan over een jaar stopzetten zodra je wel glasvezel kan krijgen. Want glasvezel heb je wel voordeel van synchrone snelheden en lagere latency.

En doordat het twee verschillende dragers zijn kan je ze naast elkaar actief hebben. Dan betaal je dus wel dubbel maar het kan je een prettig gevoel geven dat de glasvezel werkt een maand voordat je Ziggo opzegt na het eerste jaar.
Zie comment hierboven, morgen is pas de sleuteloverdracht, dus heb geen idee wat er in de meterkast is te vinden. Op dit moment ben ik vooral op zoek naar welke provider het voordeligst is en waarom er zoveel verschil zit in de aangeboden snelheden. Glasvezel in het dorp schijnt pas in het 2e kwartaal van 2024 aangelegd te worden, dus die optie is voor nu sowieso van het lijstje gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
J03llV schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:11:
[...]

Op dit moment ben ik vooral op zoek naar welke provider het voordeligst is en waarom er zoveel verschil zit in de aangeboden snelheden.
Met alle respect. Het meest simpele om dat te achterhalen is toch:

RCBL in "Welk internet abbonement op nieuw adres?"

Tik je postcode in op die sites en je krijgt alle info die je nodig hebt en kan nog vergelijken ook..

Makkelijker kunnen we het toch niet maken....

En wat de ene aanbieder wel of niet aanbiedt is aan de aanbieder. Misschien wil of kan hij het e.e.a niet. Dat zou je moeten vragen aan de aanbieder. Dat weten de tweakers ook niet

[ Voor 14% gewijzigd door RCBL op 31-05-2023 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

J03llV schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:05:
[...]

De meeste apparaten zijn verbonden met de kabel. De vraag die ik had moeten stellen was eigenlijk, waarom Ziggo/Delta/Caiway wel snelheden van >100mbit kunnen aanbieden, waar bijvoorbeeld een KPN/T-Mobile dit niet kan.
Dat heb je zelf al aangegeven: op dit adres is geen glasvezel beschikbaar. Ziggo biedt internet over TV-kabel (DOCSIS), KPN en T-Mobile bieden internet over telefoonkabel.

Iedere technoglogie heeft andere eigenschappen:
- over telefoonkabel bepaalt afstand tot centrale de haalbare snelheden. Je hebt wel een eigen, ongedeelde lijn tussen modem en centrale. Dit is doorgaans de traagste technologie. Upload is trager dan download.
- over TV-kabel is afstand tot centrale niet relevant. Je deelt de verbinding met buurtgenoten. Download is vergelijkbaar met glas, maar upload is een stuk trager.
- bij glasvezel is afstand tot centrale niet relevant. In de meeste gevallen deel je ook de verbinding met buurtgenoten onder de motorkap zijn er meerdere verschillende vormen 'glasvezelinternet', dit geldt voor alle PON-varianten die momenteel uitgerold worden. Up- en download zijn even snel, en in de regel zijn de hoogste snelheden beschikbaar.
We moeten de sleutel nog krijgen en dus ook geen idee wat er zich in de meterkast bevindt :9
Niet gekeken tijdens bezichtigen? Ik zou alleen al voor elektra een foto maken en dat meenemen in woningkeuze en bod. Toen wij ons huis kochten hadden we in een van de andere opties letterlijk paddenstoelen in de meterkast gezien. Nope :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

J03llV schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:01:
Ik heb zeker geen 1000mbit, beschik nu over 400 via de kabel dus wil dat minimaal wel hebben.
Dan ben je er toch al uit qua provider? Jij wil minimaal 400Mb/s, alleen Ziggo kan je dat leveren. Niet echt lastig, geen topic voor nodig :P

En dan is het aan jezelf of je 1Gb/s de meerprijs waard vindt t.o.v. 400Mb/s.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
Gizz schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:00:
[...]

Dan ben je er toch al uit qua provider? Jij wil minimaal 400Mb/s, alleen Ziggo kan je dat leveren. Niet echt lastig, geen topic voor nodig :P

TS geeft ook aan dat er glasvezel ligt. waarschijnlijk 50 euro voor 1Gbps als ik het goed zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Brentjuh2000 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:04:
[...]

TS geeft ook aan dat er glasvezel ligt
Waar dan? Dit is de eerste zin in dit topic:
J03llV schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:58:
Op ons nieuwe adres ligt nog geen glasvezel.
Er ligt geen glasvezel en hij wil minimaal 400Mb/s. Dan blijven er weinig providersmaakjes over.

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 31-05-2023 12:06 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt me duidelijk :)

Wil je 400Mbit of meer, dan moet je kabelinternet via Ziggo nemen.

Anders in de buidel tasten, glasvezel laten aanleggen naar je huis en dan daar een abonnement op afsluiten :+

Je zou bij KPN kunnen kijken of pair bonding mogelijk is, dan kun je mogelijk naar 200Mbps toe. Nog altijd geen 400, maar meer dan bruikbaar. Dat kan alleen bij KPN.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
RCBL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:31:
[...]

En wat de ene aanbieder wel of niet aanbiedt is aan de aanbieder. Misschien wil of kan hij het e.e.a niet. Dat zou je moeten vragen aan de aanbieder. Dat weten de tweakers ook niet
Ja! Je hebt volkomen gelijk, 1 belletje met ziggo en delta en het was me duidelijk :+
Uiteindelijk voor Ziggo gekozen!
dion_b schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:57:
[...]

Niet gekeken tijdens bezichtigen? Ik zou alleen al voor elektra een foto maken en dat meenemen in woningkeuze en bod. Toen wij ons huis kochten hadden we in een van de andere opties letterlijk paddenstoelen in de meterkast gezien. Nope :X
Voor ons helaas een huurwoning, wel natuurlijk net zo belangrijk om alle gebreken in kaart te brengen. Maar de meterkast zag er netjes uit, alleen niet gelet op aansluitingen e.d. :+ 8)7
Gizz schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:00:
[...]

Haha je hebt helemaal gelijk, na een belletje met Ziggo en Delta was het me ook gelijk duidelijk 8)7
Snap achteraf zelf ook niet waarom ik zo moeilijk dacht, uiteindelijk vertelde Mr. Klantenservice Ziggo mij dat hun netwerk van datacenter naar straatkast via glasvezel gaat (97%) en de laatste 3% van straatkast naar woning gewoon koper is, om en nabij. En dat er een marge van 10% in de snelheid mag zitten via kabel.
Dus dat verklaart waarom een KPN dat misschien niet kan bieden..

Glasvezelpakketten zijn te bestellen voor wanneer er uiteindelijk glasvezel ligt, die dan ook ingaan op de datum dat er glasvezel beschikbaar is in de woning. Nu strooien ze met kortingen en gratis aansluitingen om klanten te werven, denk ik..
nelizmastr schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:17:
Lijkt me duidelijk :)

Wil je 400Mbit of meer, dan moet je kabelinternet via Ziggo nemen.

Anders in de buidel tasten, glasvezel laten aanleggen naar je huis en dan daar een abonnement op afsluiten :+

Je zou bij KPN kunnen kijken of pair bonding mogelijk is, dan kun je mogelijk naar 200Mbps toe. Nog altijd geen 400, maar meer dan bruikbaar. Dat kan alleen bij KPN.
Helaas huur dus zelf laten aanleggen kan niet :9
Maar inderdaad, uiteindelijk is Ziggo de enige die aan het aanbod kan voldoen op dit moment! 8)7
Pagina: 1