RCBL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:31:
[...]
En wat de ene aanbieder wel of niet aanbiedt is aan de aanbieder. Misschien wil of kan hij het e.e.a niet. Dat zou je moeten vragen aan de aanbieder. Dat weten de tweakers ook niet
Ja! Je hebt volkomen gelijk, 1 belletje met ziggo en delta en het was me duidelijk
Uiteindelijk voor Ziggo gekozen!
dion_b schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:57:
[...]
Niet gekeken tijdens bezichtigen? Ik zou alleen al voor elektra een foto maken en dat meenemen in woningkeuze en bod. Toen wij ons huis kochten hadden we in een van de andere opties letterlijk paddenstoelen in de meterkast gezien. Nope

Voor ons helaas een huurwoning, wel natuurlijk net zo belangrijk om alle gebreken in kaart te brengen. Maar de meterkast zag er netjes uit, alleen niet gelet op aansluitingen e.d.

Gizz schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:00:
[...]
Dan ben je er toch al uit qua provider? Jij wil minimaal 400Mb/s, alleen Ziggo kan je dat leveren. Niet echt lastig, geen topic voor nodig
En dan is het aan jezelf of je 1Gb/s de meerprijs waard vindt t.o.v. 400Mb/s.
Haha je hebt helemaal gelijk, na een belletje met Ziggo en Delta was het me ook gelijk duidelijk
Snap achteraf zelf ook niet waarom ik zo moeilijk dacht, uiteindelijk vertelde Mr. Klantenservice Ziggo mij dat hun netwerk van datacenter naar straatkast via glasvezel gaat (97%) en de laatste 3% van straatkast naar woning gewoon koper is, om en nabij. En dat er een marge van 10% in de snelheid mag zitten via kabel.
Dus dat verklaart waarom een KPN dat misschien niet kan bieden..
Glasvezelpakketten zijn te bestellen voor wanneer er uiteindelijk glasvezel ligt, die dan ook ingaan op de datum dat er glasvezel beschikbaar is in de woning. Nu strooien ze met kortingen en gratis aansluitingen om klanten te werven, denk ik..
nelizmastr schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:17:
Lijkt me duidelijk
Wil je 400Mbit of meer, dan moet je kabelinternet via Ziggo nemen.
Anders in de buidel tasten, glasvezel laten aanleggen naar je huis en dan daar een abonnement op afsluiten
Je zou bij KPN kunnen kijken of pair bonding mogelijk is, dan kun je mogelijk naar 200Mbps toe. Nog altijd geen 400, maar meer dan bruikbaar. Dat kan alleen bij KPN.
Helaas huur dus zelf laten aanleggen kan niet
Maar inderdaad, uiteindelijk is Ziggo de enige die aan het aanbod kan voldoen op dit moment!