Ik heb een Philips 43PUS7556/12 4K-tv gekocht. Ik gebruik deze tv in combinatie met de Apple TV 4K. Nu is het niet mogelijk om de juiste beeldinstellingen en kleuren te regelen, aangezien de content aangeboden wordt via verschillende streaming platformen zoals Netflix maar ook NLZIET en Videoland waar ik gebruik van maak. De laatste 2 streaming providers streamen hun content in 1080p Ultra HD bij NLZIET in Videoland in HD maximaal, dus allemaal lagere kwaliteiten dan b.v. bij Netflix. Het is dus bijna onmogelijk om voor al deze streaming platformen een goede consistente beeld- en kleurkwaliteit in te stellen. Er wordt vaak geschreven dat de 'Film' preset het beste is, maar dan krijg ik een heel verkleurde, ietwat beige-achtige tint over mijn scherm, niet fijn. Als ik hem op standaard zet wordt het beter, maar dan zie ik bewegende beelden waarbij de huidskleur hele vreemde vervormingen krijgt. Hoe dan ook, ik krijg vreemde plekken en vervormingen te zien bij bewegende beelden. Gek genoeg heb ik nu een instelling gevonden en dat is de 'monitor' instelling en daar krijg ik gewoon goed beeld mee. Als ik dieper in die instellingen duik kan ik niet veel meer veranderen dus het is heel beperkt maar ik krijg wel een betere kwaliteit. Hoe kan dit en waarom kan ik geen andere instellingen vinden die meer veranderd kunnen worden omdat de monitor preset voor een TV mij niet de juiste manier lijkt voor een 4K HDR10 TV?
Ik zou die HDR uitzetten. En dan op custom zelf met de kleuren en andere settings spelen per streaming dienst.
Die TV zou ik niet veel van verwachten met de HDR.
Die TV zou ik niet veel van verwachten met de HDR.
HDR staat al uit door die 'monitor' preset die ik gebruik. En als ik de 'standaard' preset gebruik staat HDR ook al uit omdat het standaard op mijn Apple TV ook uit staat, daar staat hij op 4K SDR 50 hz was de aanbeveling omdat content automatisch al schakelt tussen SDR en HDR.
En per streaming dienst te kleuren regelen lukt dus niet, je zult dus een middenweg moeten vinden maar kom daar niet uit want er blijven veel artifacts te zien in de gezichten van mensen en bij snelle bewegingen. Net of het hele slechte kwaliteit streams zijn wat het ook zijn. Behalve bij Netflix is het beeld beter.
En per streaming dienst te kleuren regelen lukt dus niet, je zult dus een middenweg moeten vinden maar kom daar niet uit want er blijven veel artifacts te zien in de gezichten van mensen en bij snelle bewegingen. Net of het hele slechte kwaliteit streams zijn wat het ook zijn. Behalve bij Netflix is het beeld beter.
[ Voor 36% gewijzigd door Erwin33 op 29-05-2023 10:39 ]
Heb je een voorbeeld foto van slecht en goed beeld?
Wat is je internet snelheid?
Heb je de juiste hdmi kabel gebruikt?
Welke firmware versie draait de TV op?
Wat is je internet snelheid?
Heb je de juiste hdmi kabel gebruikt?
Welke firmware versie draait de TV op?
[ Voor 14% gewijzigd door corporalnl op 29-05-2023 10:57 ]
Heb geen foto er van want dat zou je toch niet kunnen waarnemen dan.
Internetsnelheid is ruim 121 Mbps, Nexibo HDMI kabel is Ultra High Speed 4K kabel. Firmware is de laatste uit 2023.
Internetsnelheid is ruim 121 Mbps, Nexibo HDMI kabel is Ultra High Speed 4K kabel. Firmware is de laatste uit 2023.
Topics gelieve niet binnen 24 uur te kicken.
[ Voor 76% gewijzigd door FeaR op 30-05-2023 11:11 ]
Het lukt nog steeds niet om de juiste instelling te maken op mijn Philips TV. Ik heb hem nu op de preset 'Persoonlijk' staan en dat begint aardig in de richting te komen, hierbij heb ik alle motion gerelateerde settings uitgezet want dit zorgt juist alleen nog maar meer voor vervorming en stotterend beeld, welke instelling ook. Dit werd overigens geadviseerd in diverse filmpjes over het instellen van een TV en tot nu toe ben ik ook tot die conclusie gekomen dat dit waardeloos is om te gebruiken.
Ik vind echter de lichte kleuren nog wel wat flets, zeker bij veel beelden van zonneschijn en soms zorgt bepaalde camera settings in series/programma's een overbelicht beeld zien. Hoe kan ik dit bij stellen?
Ik vind echter de lichte kleuren nog wel wat flets, zeker bij veel beelden van zonneschijn en soms zorgt bepaalde camera settings in series/programma's een overbelicht beeld zien. Hoe kan ik dit bij stellen?
Pagina: 1