geen verstand van stereosystemen

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukavislaus
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-06-2023
Mijn vraag
Ik verzamel cd’s en beluister ze op een Sony CMT-CPX1, een simpel micro hifi system. Maar het geluid bevalt me niet bijzonder en ik zou graag de mid frequencies willen kunnen aanpassen. Kan ik daarvoor enkel een equalizer gebruiken? Zo ja, heeft iemand aanbevelingen voor het liefst een zo simpel mogelijke EQ?

Alvast bedankt!!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:41
Volgens de handleiding
https://www.sony.com/elec...anuals/4244/42449873M.pdf
zit er op het systeem wel een toonregeling. Heb je dat al geprobeerd?
Verder zit er ook een, wat Sony noemt, dynamisch geluid generator. Dat zou het geluid ook kunnen verbeteren.

Een externe equalizer aansluiten is niet mogelijk.
Een equalizer zit doorgaans tussen voor- en eindversterker. Daarvoor ontbreken bij jouw systeem de aansluitingen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
cd's draaien wordt wat minder populair. Hierdoor is er op de tweedehands markt heel veel goeds te scoren. Vooral cd spelers heb je het voor het uitkiezen, een eenvoudig versterkertje zonder meerkanaals ook. 2 boxjes (monitoren) van een goed merk erbij. Denk dat je nog voor geen 300 euro klaar bent, als je goed zoekt en dan heb je top sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Lukavislaus schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:00:
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
De template is er niet voor niets, deze niet invullen/negeren resulteert dat het topic niet voldoet aan de eisen die we op Tweakers aan een topic stellen. Met de posts hierboven heb je in ieder geval antwoord op de vraag betreffende de equalizer aansluiten op de huidige set en welke opties er wel zijn. Voor een volgende topic, vul de template in...

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 29-05-2023 12:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.