Ideeën gevraagd overkapping dichtmaken voor buitenkeuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
In mijn tuin staat een allumium overkapping en deze staat een kleine 5 a 10 cm vanaf de schutting.
De buurvrouw heeft ook een 'dichte' houten overkappingen deze staat ook 5 a 10 cm vanaf de schutting.
Doordat hier een opening tussen zit komt er redelijk wat regen tussendoor.

Nu wil ik hier mijn buitenkeuken plaatsen en die wil ik graag droog houden daarom wil ik dit stuk afsluiten.
Nu heb ik 2 opties bedacht maar misschien zijn er andere betere ideeën.

Uitgangspunt is dat de buurvrouw er geen last van moet hebben en dat we niks in haar overkappen schroeven, enz.

Idee A:
Haar overkapping heeft een metalen randje aan de zijkant.
Mijn idee was op een balk hout te pakken hier een sleuf invrezen welke dan los op dat randje kan liggen.
Hier boven op een plank schuin aflopend naar mijn overkapping met hierop shingles.
Hoewel het deels op haar overkapping ligt zit hij hier niet aan vast en het water loopt naar mijn overkapping toe en wordt hier afgevoerd.

Plan B
Een aantal latten maken aan de schutting en hier vandaan het zelfde idee alleen dan blijven we totaal aan mijn kant van de schutting. Tussen dat latten kan ik dan extra planken zetten zodat die dicht is.

Overzicht situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vm8QEEznNoN9kaCO9DxU5ama6ec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YikhOistzPZU3NpK6WphyBqC.png?f=fotoalbum_large

Schets plan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wc8XcSK4uiYcwFdnLy-wphXCC6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xxIDfVwS6y04NB45LAdFUdq.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:04
Het verdient geen schoonheidsprijs je plan. Kun je de wand niet mooie dicht maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Als zij dat goed vindt en het is niet te veel werk - go ahead.
Je zit wel op haar terrein te bouwen, en dingen op haar eigendommen te monteren. Dat zou ik persoonlijk gewoon niet doen, er zijn alternatieven. Je loopt dan weer de kans dat ze nu zegt dat het okee is, en dat het later toch bezwaarlijk is, je wil zelfs de kans op zo'n discussie niet hebben naar mijn idee. Lekker op je eigen erf blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Maat van me had de zelfde situatie, hebben van tuinhout een balkje tegen de aluminium staander geschroefd (lange zelfborende schroeven) en dito in de muur.
Daar tegen aan van rabatdelen een wand gemaakt, helemaal tot boven in.

Zit netjes dicht, regent niet in, en je hebt een wandje wat je leuk kan 'aankleden'.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:26
Nette constructie van hout maken, en daar dan een zinken afdeklijst op die op jullie en op het dak van de buren valt. Beide hoeken schuin naar beneden.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Eeven praktisch, hoe krijg je een buitenkeuken door dat kleine strookje? Daar is toch meer ruimte voor nodig?

Omdat je ook met de buren te maken hebt zou ik in ieder geval een aannemer inschakelen en de plannen voorleggen aan de buren. Is er voor beide goedkeuring dan even een briefje ondertekenen waarin de plannen staan omschreven en dat beide partijen dit in goed overleg besloten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-05 13:43
Ik zou zelf als enige optie overwegen om de zijkant van jouw aanbouw dicht te maken. En of je dat dan met planken, plexiglas, combinatie daarvan of wat dan ook doet is aan jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
hansie_k schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:57:
Maat van me had de zelfde situatie, hebben van tuinhout een balkje tegen de aluminium staander geschroefd (lange zelfborende schroeven) en dito in de muur.
Daar tegen aan van rabatdelen een wand gemaakt, helemaal tot boven in.

Zit netjes dicht, regent niet in, en je hebt een wandje wat je leuk kan 'aankleden'.
Groningerkoek schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:46:
Ik zou zelf als enige optie overwegen om de zijkant van jouw aanbouw dicht te maken. En of je dat dan met planken, plexiglas, combinatie daarvan of wat dan ook doet is aan jou.
Deze opties zijn ongeveer het zelfde en lijken met een betere optie inderdaad.
Dan voorkom in ieder geval enige 'gezeur' mocht eventuele toekomstige buren problemen hebben.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Pagina: 1