In mijn tuin staat een allumium overkapping en deze staat een kleine 5 a 10 cm vanaf de schutting.
De buurvrouw heeft ook een 'dichte' houten overkappingen deze staat ook 5 a 10 cm vanaf de schutting.
Doordat hier een opening tussen zit komt er redelijk wat regen tussendoor.
Nu wil ik hier mijn buitenkeuken plaatsen en die wil ik graag droog houden daarom wil ik dit stuk afsluiten.
Nu heb ik 2 opties bedacht maar misschien zijn er andere betere ideeën.
Uitgangspunt is dat de buurvrouw er geen last van moet hebben en dat we niks in haar overkappen schroeven, enz.
Idee A:
Haar overkapping heeft een metalen randje aan de zijkant.
Mijn idee was op een balk hout te pakken hier een sleuf invrezen welke dan los op dat randje kan liggen.
Hier boven op een plank schuin aflopend naar mijn overkapping met hierop shingles.
Hoewel het deels op haar overkapping ligt zit hij hier niet aan vast en het water loopt naar mijn overkapping toe en wordt hier afgevoerd.
Plan B
Een aantal latten maken aan de schutting en hier vandaan het zelfde idee alleen dan blijven we totaal aan mijn kant van de schutting. Tussen dat latten kan ik dan extra planken zetten zodat die dicht is.
Overzicht situatie
/f/image/YikhOistzPZU3NpK6WphyBqC.png?f=fotoalbum_large)
Schets plan
De buurvrouw heeft ook een 'dichte' houten overkappingen deze staat ook 5 a 10 cm vanaf de schutting.
Doordat hier een opening tussen zit komt er redelijk wat regen tussendoor.
Nu wil ik hier mijn buitenkeuken plaatsen en die wil ik graag droog houden daarom wil ik dit stuk afsluiten.
Nu heb ik 2 opties bedacht maar misschien zijn er andere betere ideeën.
Uitgangspunt is dat de buurvrouw er geen last van moet hebben en dat we niks in haar overkappen schroeven, enz.
Idee A:
Haar overkapping heeft een metalen randje aan de zijkant.
Mijn idee was op een balk hout te pakken hier een sleuf invrezen welke dan los op dat randje kan liggen.
Hier boven op een plank schuin aflopend naar mijn overkapping met hierop shingles.
Hoewel het deels op haar overkapping ligt zit hij hier niet aan vast en het water loopt naar mijn overkapping toe en wordt hier afgevoerd.
Plan B
Een aantal latten maken aan de schutting en hier vandaan het zelfde idee alleen dan blijven we totaal aan mijn kant van de schutting. Tussen dat latten kan ik dan extra planken zetten zodat die dicht is.
Overzicht situatie
/f/image/YikhOistzPZU3NpK6WphyBqC.png?f=fotoalbum_large)
Schets plan
:strip_exif()/f/image/5xxIDfVwS6y04NB45LAdFUdq.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein