Twee locaties met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niederweit
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 21:30
Situatie

Locatie A
Internet -> Router A (DHCP server) [192.168.2.254] ->
- Accespoint A1 (FreshTomato) [192.168.2.253] [VPN Server]
- Accespoint A2 (OpenWRT) [192.168.2.252]
- DNSServer (adguard) [192.168.2.26]

Location B
Internet -> Router B (DHCP server) [192.168.1.1] ->
- Accespoint B1 (FreshTomato) [192.168.1.2] [VPN Server]

Vraag: Hoe stel ik de VPN server in op beide locaties (A en B ), en zorg ik dat afhankelijk met welk wifi netwerk het apparaat verbonden het via Netwerk A of B loopt.

Dus:
Locatie A ->
Wanneer verbonden met:
1. Wifi Netwerk A -> Router A -> Internet
2. Wifi Netwerk B -> Router A -> Internet -> Router B -> Accespoint B1 (VPN Server) -> Router B -> Internet

Locatie B ->
Wanneer verbonden met:
1. Wifi Netwerk B -> Router B -> Internet
2. Wifi Netwerk A -> Router B -> Internet -> Router A -> Accespoint A1 (VPN Server) -> Router A -> Internet

Tot dusver heb ik een VPN server (OpenVPN) geprobeerd op te zetten op een van de accesspoints op locatie A, maar wanneer ik verbonden ben met die VPN krijg ik geen internet en kan ik slechts het accesspoint waarop de VPN draait bereiken.

Poorten zijn geforward, verbinding is totstand gekomen maar krijg foutmelding van DNS probe wanneer ik een ander adres dan die van het accesspoint (Freshtomato) probeer te bereiken.

Dus ik loop al vast bij Stap 1, kan iemand mij in de juiste richting wijzen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je de VPN niet opzetten op je router? Ik weet niet wat voor routers het zijn maar de betere exemplaren is dat zeker mogelijk. Lijkt me ook handiger dan een VPN opzetten naar een accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niederweit
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 21:30
Helaas is de router van de internet provider en biedt die niet een mogelijkheid tot een VPN server, alternatief is die in bridge modus zetten maar dan moet ik er nog een apparaat tussen zetten aangezien ik de netwerk porten van de router in gebruik heb momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als je enkel twee OpenVpn servers configureert kunnen die geen connectie met elkaar opzetten, dat kan dan alleen vanuit een OpenVpn client.

Je moet een site-to-site OpenVpn configuratie maken.
zie:
https://www.smallnetbuild...to-site-vpn-with-openvpn/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 16:35
Is het niet makkelijker een pfsense doosje op beide locaties neer te zetten met minstens 2 lan interfaces?

Over wat voor hardware hebben we het eigenlijk met die losse routers / ap’s?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi